Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper02

Banned
Ik heb dezelfde 18inch eronder met michelins sport 3 bandjes eromheen. Perfecte jongens.. Wel duur maar loop geen schade aaan de velg op.. Al raak ik ooknooit een stoep.
 

Noord26

Forumguru
Mark stond inmiddels al in de mailbox met een JD aanbod en wat ik kan verwachten.. Voorlopig eerst maar eens zo rond tuffen.

Grote velg of kleine velg, stoepranden blijven de grootste vijand. Voorlopig kan ik qua banden nog voorruit. Die worden er 8 stuks splinternieuwe bij geleverd. En een normaal reservewiel ipv een plak setje.
 

Miez1

Forumguru
Schitterende auto Noord! Gewikt en gewogen en uiteindelijk toch voor de Superb gekozen. Daar ga je geen spijt van krijgen. Geniet er lekker van en veel veilige kilometers gewenst!

Alles gute !

Miez
 

Sparkie

Forumguru
Gefeliciteerd met de aankoop. Wat ik er zo van zie en lees een prachtige auto.

Veel rijplezier en vele veilige kilometers toegewenst.
 

Noord26

Forumguru
Die grens zijn we helaas al lang gepasseerd en valt ook niet goed te maken als deze rekening betaald is. ;)

Heffing, belasting, geef het maar een naam. Vind het nergens op slaan. Je betaald er al belasting over als je het ontvangt (kijk maar eens onder en bovenaan je salarisstrook), vervolgens betaal je nog eens 21% BTW (bij auto's nog eens extra BPM) en als je dat niet snel genoeg uit geeft en gaat sparen krijg je inderdaad ook nog eens de vermogensheffing er overheen. Oftewel, 3x belasting over wat je verdient hebt voordat je het uit hebt kunnen geven. :(
 

EdK

Forumguru
volgens mij is het nog steeds zo dat zodra je een bedrag hebt hoger dan 20K euro op je rekening dat je belasting betaald over de rente van het bedrag en niet over het bedrag zelf. makkelijker konden ze het niet maken zeggen ze
 

Sk_Hans

Forumguru
volgens mij is het nog steeds zo dat zodra je een bedrag hebt hoger dan 20K euro op je rekening dat je belasting betaald over de rente van het bedrag en niet over het bedrag zelf. makkelijker konden ze het niet maken zeggen ze
Nee, hoor dat is allang niet meer zo. tenminste in nederland, maar in belgië hoef je volgens mij over spaargeld al helemaal geen belasting te betalen. In Nederland betaal je 1,2% over het bedrag boven de 21.000 euro (per persoon, echtpaar dus 42.000). De belastingdienst gaat uit van 4% rendement waaarover je 30% beasting betaalt, oftewel effectief 1,2% belasting. Als peildatum gold vroeger het gemiddelde van de bedragen op 1 jan en 31 dec. Nu geldt alleen nog 1 jan. Als je auto begin jan afgeleverd wordt, kun je het beste voor 31-12 alvast een groot deel betalen (als je boven die grens zit).
 

Canon-Eye

Forumguru
volgens mij is het nog steeds zo dat zodra je een bedrag hebt hoger dan 20K euro op je rekening dat je belasting betaald over de rente van het bedrag en niet over het bedrag zelf.

Bijna goed. De vrijstelling is ca 21k (per persoon: echtparen dus 42k).
Het meerdere wordt geacht een (fictief) rendement van 4% op te leveren.
Het bedrag van het aldus berekende fictieve rendement wordt bij je inkomen geteld, dus dáárover betaal je het tarief van je hoogste schijf. Dit alles geheel los van wat de werkelijke rente-opbrengst is geweest!

Vroegâh moest je inderdaad de werkelijke renteinkomsten bijtellen. Tegenwoordig moet je alleen je totale saldo van alle betaal- en spaarrekeningen per 1 januari vermelden. Daarom is het in het algemeen verstandig om alle uitgaven waarvan je zeker weet dat je die toch binnenkort moet doen, nog snel even dit jaar te doen en niet tot 1 januari te wachten. Tenzij je in totaal beneden de vrijstellingsgrens blijft natuurlijk, dan maakt het niks uit.
 

Noord26

Forumguru
Zoek de Fabia..

xxx.jpg

Die staat er achter! Dit is wel (vanaf de 28e) de onze. Vrouwlief bleek een foto te hebben gemaakt met haar mobiel, terwijl ik even naar de Porsche dealer stond te kijken aan de andere kant van de straat.. Sommigen herkennen wellicht de ingang van Rijnwoud. Hier zijn de 16" Moon velgen met wintersloffen te zien.

De 16" op de Fabia leken tamelijk groot, hier lijken ze juist tamelijk klein. :smirk:
 

Jasper02

Banned
Als je een paar ton of miljoen in deposito zet hoef je je niet druk te maken over 1.2% belasting. Je rente maakt dat wel weer goed allemaal.
 

Rallye

Forumguru
@Noord26: gefeliciteerd! Je was al even op zoek, maar je hebt nu een mooie gevonden. Leuke eerste eigenaar, die de auto goed uitrust en dan 95.000km in twee jaar op benzine rijdt...

Zit er nog navigatie/carkit etc. in?
 

Noord26

Forumguru
Navi met dvd functie zit er idd in. Worden de laatste kaarten nog opgezet bij de dealer. Van september 2012. Volgens de verkoper ook bluetooth tel voorbereiding. Gaf de boordcomputer ook aan: no paired phone found. Zat een boorgaatje rondom de navi behuizing. Die wordt vervangen. Heeft dus wel een carkit in gezeten.

Vorige eigenaar heeft een superb diesel gekocht. Verrassend..

Kan beter kijken wat er niet op zit. Wat kosten die opties een vermogen overigens als je ze nieuw als optie aanvinkt! Zeer content met het panoramisch dak.
 

andrehj

Forumguru
Bijna goed. De vrijstelling is ca 21k (per persoon: echtparen dus 42k).
Het meerdere wordt geacht een (fictief) rendement van 4% op te leveren.
Het bedrag van het aldus berekende fictieve rendement wordt bij je inkomen geteld, dus dáárover betaal je het tarief van je hoogste schijf. Dit alles geheel los van wat de werkelijke rente-opbrengst is geweest!

Dit klopt niet. Het eerste stuk wel, maar over die (fictieve) 4% betaal je altijd 30% belasting, ongeacht je inkomen, wat neer komt op 1.2%. Dit maakt het inderdaad aantrekkelijk om een auto voor 1 januari af te rekenen, want dan krijg je 1.2% korting van de belastingdienst.
Dan moet je wel zeker weten dat niet in de tussentijd je dealer failliet gaat, want dan heb je geen auto én geen geld....:shocked:
 

Cordoba

Forumguru
Voorlopig kan ik qua banden nog voorruit. Die worden er 8 stuks splinternieuwe bij geleverd. En een normaal reservewiel ipv een plak setje.

Gekke vraag misschien, maar wat heb je nu voor reserveband? Normaal wiel met zomerband, normaal wiel met winterband, thuiskomertje, of normaal wiel met all season band of iets dergelijks (dus een beetje tussen winter en zomerband in).
 

Noord26

Forumguru
De standaard band die normaal als optie voor €60,- in de prijslijst staat. Waarmee hij ook normaal afgeleverd is bij de eerste registratie. Het is een stalen wiel met (denk ik) een zomerband. Want alle auto's worden standaard in NL vanuit PON op zomerbanden afgeleverd en niet op winterbanden en zeker niet op 4 seizoenen-banden. Als je er niet om vraagt tenminste.

Alles beter als een plaksetje! Ik zie het ook als noodoplossing. Mocht er ooit lek gereden worden (met winter- of zomerbanden) kun je tenminste nog altijd een lokale bandenboer bereiken. Dat zit er niet meer in als je een scheur hebt in je band en het plaksetje niets meer kan verrichten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan