Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrehj

Forumguru
@andrehj
En wie heeft er allemaal nog linkjes naar, of artikeltjes van dit bekende olie probleem?
Tsja, een minuutje Googlen geeft je veel meer links dan ik je ooit kan geven.
Mocht je trouwens een revisie in Geldermalsen laten doen: Vraag even na welk type zuigerveer (liefst met foto) ze plaatsen, want ik heb nog nergens bevestigd gezien dat ze inderdaad het nieuwste (wafel)type gebruiken.
 

Noord26

Forumguru
We zitten in 2 strijd. Vrouwlief zegt 2012/2013 Prius plug-in kopen en inruilen. Ik neig naar TSC de Betuwe 》 revisie.
 

Noord26

Forumguru
Ik weet wat de algemene (negatieve) perceptie is voor een dergelijke bolide. Echter focussen wij ons op iets degelijks en betrouwbaar tegen acceptabele kosten om van A naar B te komen. Zeker iets met een stekker betekend momenteel voor ons gedeeltelijk zonder brandstofkosten rond rijden.

Voor de fun heb ik geen extra fiets nodig @Corné de Kluijver. Die 'fiets' heeft 2 wielen met een gashendel en zit rond de 4 seconden van 0 naar 100km/h. En daar heeft niemand iets over te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Nou..

Ik zou t wel weten hoor;
Edit; sorry, ik kan het niet laten. Mijn god wat is dat ding lelijk zegg... pffff
2015_toyota_prius_plug_in_hybrid_angularfront.jpg


Of;
Mitsubishi-Outlander-PHEV-wit-2013.jpg


:)
 

Cordoba

Forumguru
We zitten in 2 strijd. Vrouwlief zegt 2012/2013 Prius plug-in kopen en inruilen. Ik neig naar TSC de Betuwe 》 revisie.

Ik zou zeggen google eens naar de kosten van een nieuw accupakket voor een Prius (want dat moet je waarschijnlijk wel hebben als je een aantal jaren met een bejaarde Prius wil rijden). Dan is een revisie toch wel stukken goedkoper, en ander vraagje: hoeveel extra verbruik heb je naar de Costa Brava omdat je niet elke 500 km een paar uur wil 'stekkeren'.
 

Noord26

Forumguru
@Cordoba

Prius is bewezen betrouwbaar gebleken. 5 ton zonder problemen is eerder regelmaat als uitzondering bij een Toyota. Dat zie ik een VAG auto helaas niet zo maar doen. En sinds wanneer is een auto van 4 jaar oud bejaard? Is die van jou uit het stenen tijdperk? 8 jaar of 200.000km garantie er ook op het accupakket.

@peperskoda Ampera in gezeten. En door gestreept. Veel kleiner op de achterbank en kofferbak. Bovendien 1 op 14 als de accu leeg is tegenover 1 op 22/23 als de accu leeg is bij een PHEV Prius. Zie autoweek test.

@Peter-036 Insight is er idd niet als PHEV. En ook stuk kleiner. Xenon of LED dimlicht is voor ons een vereiste en die uitvoering zijn er bijna niet op de 2e hands markt. Prius is heel veel verkocht met LED dimlichten. Echterlijke ruzie is onmogelijk als je niet getrouwd bent.


@Disaster-Master We zijn nu we dit mee maken, een motor revisie door een ontwerpfout en van het kastje naar de muur gestuurd worden, gewoon praktisch naar auto's aan het kijken. En uiterlijk is dan totaal van ondergeschikt belang. Maak het zelf maar eens mee.. :(
 
Laatst bewerkt:

peperskoda

Forumguru
Volgens mij is de slimste oplossing een revisie, als je verder geen klachten over je auto hebt en er nog steeds met plezier in stapt.....
 

Japanese Power

Donateur
Ik zou zeggen google eens naar de kosten van een nieuw accupakket voor een Prius (want dat moet je waarschijnlijk wel hebben als je een aantal jaren met een bejaarde Prius wil rijden). Dan is een revisie toch wel stukken goedkoper, en ander vraagje: hoeveel extra verbruik heb je naar de Costa Brava omdat je niet elke 500 km een paar uur wil 'stekkeren'.

Ach ja, de al jaren langskomende dooddoener over het belasten van het milieu en over de kosten van het vervangen van een accupakket. Zoek eens actief naar het aantal accu's wat is vervangen in een Prius over de afgelopen 20 jaar. Kan je nog wel eens tegenvallen. Of google eens op Prius 1.000.000 KM. Ook leuk voor de azijnzeikerds ;).

En wat de range betreft, een PIP is niet volledig electrisch @Cordoba .

We zitten in 2 strijd. Vrouwlief zegt 2012/2013 Prius plug-in kopen en inruilen. Ik neig naar TSC de Betuwe 》 revisie.

Rij nu m'n 2e Prius, is qua design zeker niet spectaculair, echter wel heel betrouwbaar, ook met een extra accu. Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een PIP, maar dat terzijde.

Snap ook wel dat je hier niet over een Prius moet beginnen, dat is hetzelfde als mijn post op het Hybride forum dat ik een Kodiaq ga rijden, een wat... ja een Skoda Kodiaq. Ze snappen mij daar ook niet...

Toyota is 20 jaar geleden al begonnen met hybride techniek, veel merken volgen nu pas, of nog niet. Pioniers worden vaak afgeschoten. Het is een keuze, net zo'n keuze als je doet voor een Skoda, simply clever.
 

Noord26

Forumguru
Hier haak ik af, sorry :D
Het heeft totaal niets meer met passie te helaas, sorry hiervoor.. Puur praktisch.

Ik vind de S2 nog steeds erg fijn. Maar ben totaal klaar met de dealer en PON. En door met de S2 te blijven rijden blijf ik verbonden aan deze misselijke partijen. Dealer die zich achter de importeur verschuilt en importeur die een te grote vinger in de pap heeft bij legio partijen.

Waarom schikt men in Amerika wel met problemen omtrent deze motor? Ik (wij) zijn gewoon helemaal klaar met onderliggende partij waar je dealer ja en amen tegen moet zeggen en wel onschaadbaar lijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan