Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Afgelopen zaterdag vroeg de SuperB (weer) om een liter olie. Dat wijkt erg af van wat er door de dealer recent als olie-weging is uit gekomen! Dealer heeft geconcludeerd 1:7500. Wij zelf komen nu te staan voor 1 liter op elke 2000km. Dat is niet OK! :nono:

Vandaag (2e pinksterdag) rond wezen kijken bij een specifieke auto en bij 3 stuks zijn we er niet uit gekomen. 2x een (zware) rokersauto en 1x wilde de verkoper niets doen met een velg die zwaar beschadigd was (en wellicht ophanging, zo erg..) icm dat hij op winterbanden stond. En de S2 heeft zich weer prima gedragen op de snelweg met een verbruik van 1:15,5; overal gereden wat toegestaan. Grootste afschrijving is nu geweest. De auto bevalt eigenlijk nog steeds en heeft geen verder mankementen op olie-verbruik na.

Dus nu gaan we maar eens informeren bij TSC de Betuwe voor een zuigerrevisie van HRW. Dealer lijkt dus iets anders op te geven als de werkelijkheid, om onder coulance uit te kunnen komen. Dus vertrouwen daarin is op een dieptepunt gezakt. Bovendien is een vorm van coulance nog lang geen zekerheid dat het ook een blijvende oplossing is en goedkoper is als de volle prijs via TSC!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd.. :)

Niet naar bedoeld hoor; maar de ene keer roep je dat het olie verbruik normaal was met alle aangesproken paarden. de andere keer niet. En nu dat je geen revisie wilde doen maar dus iets japans wilde gaan rijden maar dan nu toch overweegt om te reviseren..?

Een mens mag zich tig keer van gedachte veranderen hoor dat zeker maar duidelijker word het er niet op:pieker:


Dus; ik ben benieuwd ;)
 

Noord26

Forumguru
De conclusie van de dealer is dat het 1:7500km is. Daarop mocht hij blijven. Dat is echter dus niet het geval, direct na deze 'meting'. 1 op 2000km!

Na meerdere auto's te hebben bekeken vandaag valt het allemaal tegen wat er aangeboden wordt als totaalplaatje: of je moet echt nieuw gaan kopen. Toppunt was dat een dealer het normaal vond dat een auto werd afgeleverd op de banden waarop hij te koop staat: niet vermeld dat dit winterbanden zijn. Daarop zei ik dat het ons niet veilig leek om daarmee naar de costa Brava te rijden. En ze wilden er niets aan doen. Ben wel klaar met (de meting van) de lokale dealer. En met verkopers die aspirant kopers de weg op durven sturen met winterbanden hartje zomer.

Donderdag TSC bellen wat er mogelijk is.
 

s-line

Forumguru
De Suzuki is ook niets begrijp ik?
Maar je moet ook niet denken dat je een giga bedrag terug krijgt voor je Superb hij is toch van 2011 dus gewoon een oude bak voor hun. En geen verkoop kanon meer
 

CDK

Forumguru
Elke handelaar of dealer weet dat het potentiële olieslurpers zijn, dus de restwaarde is ruk. Enige wat je kan doen is zelf aan een particulier verkopen en niets zeggen over olieverbruik, maar dat zou ik je niet aanraden. Aangezien het verder een heerlijke ruime auto is zou ik m'n verlies nemen en een revisie laten uitvoeren en er lekker nog minimaal 4 of 5 jaar mee blijven rondrijden.
 

Noord26

Forumguru
@s-line

Die Suzuki (nieuw) is zeker wel iets. Maar een maatje groter zou wel fijn. En dan komen we op iets 2e hands uit. Met 11K als inruil zouden wij vrede hebben. Maar als je 8 of 9K te horen krijgt..? Autotelex geeft 11.8K op.

Denk idd dat @Corné de Kluijver het bij het rechte eind heeft. Na de ervaring van vandaag worden we eigenlijk de kant van revisie op geduwd. Tel daarbij op dat de dealer een niet correcte meting heeft verricht, of andere waardes heeft laten zien. Dat drukt ons ook richting Hartog/TSC de Betuwe.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Ridley

Forumguru
Autotelex zal idd bijna 12 aangeven, maar wel als uitgangspunt dat er verder niets aan de auto mankeert. Aangezien iedereen inmiddels de verhalen omtrent de 1.8 tsi kent, nemen ze alvast de helft vd reparatiekosten op. Al met al is een inruil van 9K dan zo slecht nog niet. Kost het 2K voor jou wat in ieder geval nog goedkoper is als een volledige revisie. Het is het 1 of het ander. Laat je hem nu reviseren met bijna 170K op de teller en je rijd nog 4 jaar door, dan zul je waarschijnlijk bij moeten gaan betalen om er vanaf te komen over 4 jr.

Keuzes... lastig hoor. Succes met je keuze in ieder geval.
 

s-line

Forumguru
Die 11.8 zijn inderdaad mooie cijfers op papier, ga je inruil nooit krijgen. Op papier kunnen ze zoveel moois opschrijven... wij moeten bepaalde schade's op papier ook in 4 uur kunnen repareren en in de praktijk is het dan min.6 uur.
 

Noord26

Forumguru
Niet te vaak doen @s-line. Anders bestaat het bedrijf binnenkort niet meer.

Wellicht dat revisie ook positief is voor toekomstige inruil of verkoop. Met de bekende problemen. Bij revisie wordt altijd ketting en -spanner mee genomen, wat het andere bekende probleem is. Misschien krukaskeerringen als het zaakje toch open ligt.

@Ridley

HRW zuigerrevisie incl nieuwe distributieset kost €1850,- excl BTW. €2238,50 dus voor een particulier. Maar dan idd weer een tijdje door rijden.
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Zo worden de schadehersteller momenteel uitgeknepen door de verzekeraars, 100% kwaliteit verwachten en 50% betalen. En nog snel ook A.U.B
 

LT83

Forumguru
Dus jij neemt genoegen met het feit dat de dealer je voor de gek houdt? Of er klopt iets niet aan je verhaal, of je moet eens op je streken gaan staan.
Mevrouw Anrochte (google maar eens) heeft nog wel wat tips voor je, succes! :D
 

LT83

Forumguru
Overigens vind ik je inruilverwachting wel reëel. Dat moet je bij een serieuze verkoper wel kunnen krijgen.
Alleen dan moet je geen Swift terugkopen of iets dergelijks.
 

Noord26

Forumguru
Hmm... FB kan wel eens wat dingen in werking zetten wellicht. Wie mag ik allemaal daarin ook taggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan