Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Topic in 'Mijn auto' gestart door Noord26, 23-12-2012.

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.
  1. Arjann

Arjann Forumguru

Zo'n toevoeging bij de olie is in dit geval 100% weggegooid geld. Misschien dat het preventief, als je nog geen problemen hebt, zou helpen. Maar nu echt niet.

2. Noord26

Noord26 Forumguru

Waar ligt de grens is de grote vraag. Wederhelft heeft niet zo door gevraagd over wel of niet dit goedje (welke?) toe voegen.

@Disaster-Master het is meer een juiste beslissing maken in de opties die er zijn. En de variabelen zijn groter als ik had gehoopt. Ik gooi alles gewoon openlijk en zonder schaam op dit forum. Dat is een bewuste keuze. Zouden anderen ook eens moeten doen. ;)

Laatst aangepast: 12-06-2017
    eriktv, Peter-036 en Schippersss vinden dit leuk.
  3. Noord26

Noord26 Forumguru

Gisteren zijn we toch tot inruilen over gegaan van de S2.

Naast het euvel van olieverbruik bleek dat het pano-dakraam ook opnieuw is gaan lekken en de mat van de bijrijdersstoel was drijfnat. We vonden het al zo vreemd dat het soms wat muffig rook ondanks een recente airco behandeling. Deze lekkage hangt hoogst waarschijnlijk ook er mee samen dat de Columbus steeds vaker vast begon te lopen, soms geen geluid gaf en andere vreemde elektrische storingen.

Gisteren kregen wij de melding dat de Toyota dealer te Breda gunstig een auto in had kunnen kopen (inruiler) en die voor €3500,- minder als waar we eerst voor waren kijken aan ons meteen door kon verkopen. Bovendien werd er nu €500,- meer terug gegeven op de S2. Tel daarbij op dat deze inruiler de allerduurste uitvoering was en nog iets minder kilometers gelopen had als de auto waarvoor wij eerst interesse hadden getoond.

Lang verhaal kort: zeer nette prijs onder aan de streep en we hebben eieren voor ons geld gekozen. S2 is en blijft een zeer fijne auto. Maar de matige betrouwbaarheid en houding van de importeur is iets wat wij niet kunnen vergeten om opnieuw voor een VAG auto te kiezen.

andrehj, Peter-036 en Agent327 vinden dit leuk.
  4. CDK

CDK Forumguru

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, welke is het nu geworden dan? Want dat schrijf je er weer niet bij ;)

Noord26 vindt dit leuk.
  5. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Mooi man. Eindelijk de kogel door de kerk. Nu snel aanmelden bij het Toyota forum ;)

Al is het daar vást niet zo leuk als hier :D

Noord26 vindt dit leuk.
  6. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Ik gok op een uberluxe stekker prius voor minder poen dan eerst ;)

Noord26 en CDK vinden dit leuk.
  7. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Heb je een linkje naar de aangeschafte Toyota, just curious ;)

Laatst aangepast: 16-06-2017
    Noord26 vindt dit leuk.
  8. Noord26

Noord26 Forumguru

Dat was de bedoeling om dat te doen en hier te plaatsen, maar 1 uur na tekenen was hij al weg van de website..

@Disaster-Master: Je gaat door voor de koelkast. Meest luxe uitvoering (Executive business) Prius plug-in. Dus met oa LED-koplampen, heads-up display, vol lederen bekleding, fietsendrager, etc, etc.

In parelmoer wit.. :dankje:

Japanese Power vindt dit leuk.
  9. Schippersss

Schippersss Forumguru

Is te hopen dat je daar meer succes mee heb. In ieder geval veel plezier van je neiuwe bolide!

Noord26 vindt dit leuk.
  10. Japanese Power

Klopt, ik zit er ook op (http://www.toyotahybrideforum.nl) maar het is de laatste tijd een hoog geiten wollen sokken, minder pure autopret.

11. EdK

EdK Forumguru

Tsja en nu maar hopen dat er duracell batterijen zijn gebruikt want dan kom je een derde verder.....:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ik zou zeggen heb veel plezier met de P en dat je minder problemen zal hebben dan nu.

Ps: Is een P te tunen ???:pieker:

Noord26 vindt dit leuk.
  12. Japanese Power

13. Agent327

Agent327 Senior Member

Succes gewenst met je aankoop, ik hoop oprecht dat deze auto je nog vele jaren (probleemloos) van dienst zal zijn.

Noord26 vindt dit leuk.
  14. Japanese Power

Why? Ik denk als je bewust voor een P kiest er geen intentie is voor tuning.
    Is sowieso niet mogelijk overigens.

15. Noord26

Noord26 Forumguru

Dat is hem idd! Hij is bij dezelfde dealer ooit nieuw verkocht en onderhouden. Boekjes erbij, 6 maanden BOVAG; het standaard verhaal eigenlijk van een dealer auto.

Er komen alleen nog 17" velgen onder: Rial Milano's in antraciet icm Michelin Cross Climate 215/45R17 is de planning.

Nu zitten er 15" onder met banden die niet zo heel lang meer mee gaan. Maar dat is de planning ergens in de herfst of vroege winterperiode. Andere optie is dat wij tot de herfst even het 2e hands aanbod in de gaten houden voor 17" velgen. Want dan smoelt de totale auto opeens heel anders.

;)

16. EdK

EdK Forumguru

Was gewoon een vraagje zonder bijbedoelingen.
    En waarom is het niet mogelijk ? Zit toch ook een vervuilende brandstofmotor in..??

17. Japanese Power

Beter van die velgen. Persoonlijk nooit mooi gevinden die ballonbanden af fabriek.
    Destijds ook 17" onder beide Pri laten gooien. Maar proficiat, je dealer ga je niet vaak zien, dat kan ik je in elk geval meegeven.

Noord26 vindt dit leuk.
  18. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Gefeliciteerd met de aanschaf!

Noord26 vindt dit leuk.
  19. Noord26

Noord26 Forumguru

Grappige is dat de nieuwe vestigingsmanager (sinds circa een half jaar) van Toyota Breda de oude vestigingsmanager is van Skoda Tilburg. Waar wij dus eerst met de S2 kwamen voor onderhoud en reparatie.

Misschien dat het daarom ook meteen vertrouwd aan voelde..

20. Tuulster

Tuulster Forumguru

Gefilicitieerd met je :maakmegek::

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.

Deel deze pagina