Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

dirkie996

Forumguru
Precies de jaren "70_80", waar het geluid de sportiviteit bepaalde. Nu ja, elk z'n smaak, maar dat lawaaierige vind ik zo 'n beetje Sjonnie-achtig, van kijk naar mij, hier passeer ik.
Het zal wel met m'n leeftijd te maken hebben, maar voor mij dient 'n RS om lange ritten, snel en comfortabel te maken ( ritten van 1100km) en niet om rond de kerktoren op te vallen.
Maar ach, no hard feelings, ieder z'n meug, en het is goed voor de uitlaatleveranciers.
 

Tuner111

Forumguru
Precies de jaren "70_80", waar het geluid de sportiviteit bepaalde. Nu ja, elk z'n smaak, maar dat lawaaierige vind ik zo 'n beetje Sjonnie-achtig, van kijk naar mij, hier passeer ik.
Het zal wel met m'n leeftijd te maken hebben, maar voor mij dient 'n RS om lange ritten, snel en comfortabel te maken ( ritten van 1100km) en niet om rond de kerktoren op te vallen.
Maar ach, no hard feelings, ieder z'n meug, en het is goed voor de uitlaatleveranciers.
Daarom ook een kleppen systeem hè. Lange ritten is het gewoon oem en op de leuke snellere ritten gewoon open en genieten

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Precies de jaren "70_80", waar het geluid de sportiviteit bepaalde. Nu ja, elk z'n smaak, maar dat lawaaierige vind ik zo 'n beetje Sjonnie-achtig, van kijk naar mij, hier passeer ik.
Het zal wel met m'n leeftijd te maken hebben, maar voor mij dient 'n RS om lange ritten, snel en comfortabel te maken ( ritten van 1100km) en niet om rond de kerktoren op te vallen.
Maar ach, no hard feelings, ieder z'n meug, en het is goed voor de uitlaatleveranciers.
het ZAL niet met de leeftijd te maken hebben, het HEEFT met de leeftijd te maken :deuk:
Kan je persoonlijk wel volgen. Octavia heeft een imago van gezinswagen, niet zozeer van sportwagen en dan is een luidruchtige uitlaat "not done".
 
het ZAL niet met de leeftijd te maken hebben, het HEEFT met de leeftijd te maken :deuk:
Kan je persoonlijk wel volgen. Octavia heeft een imago van gezinswagen, niet zozeer van sportwagen en dan is een luidruchtige uitlaat "not done".
Is dat dan net niet het leuke van de hele zaak ? Je verwacht het toch niet dat zo een auto zo een geluid maakt ,laat staan dat er een twintiger in rijd ;).
 

leon-cupra

Forumguru
Ieder zijn mening.. Maar een sport wagen mag je horen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
natuurlijk is het leuk, een uitlaat die wat meer lawaai maakt, maar je verwacht dit eerder bij een andere type wagen.
K zou er zelf niet mijn geld aan hangen, extra geluid trekt negatieve aandacht bij vele andere weggebruikers maar kan het wel appreciëren bij anderen ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Is dat dan net niet het leuke van de hele zaak ? Je verwacht het toch niet dat zo een auto zo een geluid maakt ,laat staan dat er een twintiger in rijd ;).
mijn ervaring is dat velen dit net niet "leuk" vinden. Het type weggebruiker dat dan graag spijkers voor je banden zou willen gooien (en zeker als er net een 20er in de wagen rijdt), want hun kinderen spelen net op straat, of je passeert hen tijdens het fietsen, ...
 

dirkie996

Forumguru
Ieder zijn mening.. Maar een sport wagen mag je horen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Inderdaad, 'n sportwagen mag je horen, maar 'n Octavia, zelfs 'n RS, is nu niet echt 'n sportwagen.
Ik zie mijn RS als 'n sportieve break die goed accelereert en hoge snelheden aankan. Onder sportwagen versta ik vb Porsche en andere edele wagens. Zelfs de golf GTI is 'n hot hatch, maar geen sportwagen. De Audi's S en RS en BMW M'n zijn al meer sportwagens door hun edele motoren en superieure ophanging.
Maar ik blijf tevreden van m'n snelle break:D
 

Rallye

Forumguru
mijn ervaring is dat velen dit net niet "leuk" vinden. Het type weggebruiker dat dan graag spijkers voor je banden zou willen gooien (en zeker als er net een 20er in de wagen rijdt), want hun kinderen spelen net op straat, of je passeert hen tijdens het fietsen, ...

Ervan uitgaand dat het enkel het geluid is waar ze last van zouden kunnen hebben is dat precies het soort azijnpisser waar je geen rekening mee moet houden......
 

Spector

Forumguru
Er is niets mis met een iets sportiever geluid. Ik kan ook echt genieten van een systeem zoals die er bij bijvoorbeeld @Corné de Kluijver onder geschroefd ligt. Of ik zelf zover ga weet ik nog niet. De mooiere pops en bangs tover ik wel uit de Leovince van mijn 1000cc tweewieler :D Ook niet altijd tot volle tevredenheid van mijn medeweggebruikers overigens. :tongue:
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad hier ben ik het ook niet mee eens, deze wagen mag zeker wat gehoord worden.
Brengt alleen nog maar wat meer sportiviteit met zich mee!

Zeker als hij nog verder gaat gaan en er een stage 2 software gaat opzetten zal hij met de S of M of RS modellen meekunnen...
 

Tuner111

Forumguru
Een wagen met een beetje sportieve inborst mag zeker gehoord worden anders kun je net zo goed het basis model kopen :D.
Wanneer kunnen we een filmpje verwachten?

true to that ! :)

een filmke kunnen jullie verwachten na onze ring meeting dan is de remus mooi ingebrand :)


Inderdaad hier ben ik het ook niet mee eens, deze wagen mag zeker wat gehoord worden.
Brengt alleen nog maar wat meer sportiviteit met zich mee!

Zeker als hij nog verder gaat gaan en er een stage 2 software gaat opzetten zal hij met de S of M of RS modellen meekunnen...

stage 2 weet ik nog niet.. hij moet het ook goed op de baan krijgen natuurlijk :) maar waarschijnlijk zal dit gebeuren samen met de downpipe :)
 

dirkie996

Forumguru
waar bespeur jij enige jaloezie? Wilt een mening hebben zeggen dat je direct jaloers bent? :pieker:
Ik ben zeker ook niet jaloers, maar ieder z'n keuze.
Maar ik zie me met m'n 54 jaar niet meer een lawaaierige uitlaat op m'n RS monteren, om te zeggen, kijk, hier ben ik en kijk eens hoe stoer ik ben. Dat zou pas belachelijk zijn, gezien mijn leeftijd.
Ik word soms zelfs beschaamd met m'n volledige competitieuitlaat op m'n Ducati. Gelukkig draag ik dan m'n helm.
Wat ik maar wil zeggen, ieder z'n meug, maar om nu te zeggen dat dit jaloerse reaties zijn, pfff, dat is er toch over.
 
Bovenaan Onderaan