Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Tuner111

Forumguru
top rondje kerel ! en erg netjes gereden!!
Daar zouden een hoop mensen jaloers op kunnen zijn :-)

thanks :D

Later dit jaar nog eens gaan en wat rondjes gaan doen. gelukkig woon ik er ver genoeg van, anders zou ik elke dag er zijn :D
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
Lijkt wel een tourrit, je wordt door alles en iedereen ingehaald...:D

ik wil jou wel eens zien rijden daar ;) makkelijk praten zo ! :D

het was mijn eerste ronde op de ring met de rode baron dus ga ik niet voluit, wat je op de ring nooit mag doen eigenlijk. ik beschouw het meer als een gewenningsronde hoe de wagen reageert..

Het gaat niet heel rap nee,. Maar je moet ook niet harder willen gaan dan de snelheid waarbij je een prettig gevoel blijft houden.
Dus wat dat betreft respect dat je jezelf niet laat "opnaaien"

Amen to that.. op dat moment zoals ik hier boven zij was het vooral een verkenningsronde :)
 

philippe bakker

Forumguru
ik wil jou wel eens zien rijden daar ;) makkelijk praten zo ! :D

het was mijn eerste ronde op de ring met de rode baron dus ga ik niet voluit, wat je op de ring nooit mag doen eigenlijk. ik beschouw het meer als een gewenningsronde hoe de wagen reageert..



Amen to that.. op dat moment zoals ik hier boven zij was het vooral een verkenningsronde :)
heb je dan ook eentje van na 5 of 10 rondjes waar je wel al iets vlotter gaat ? en verkennen vd wagen.... alsof dat die onveiliger gaat rijden als je diesel. eigenlijk zou die op de ring hetzelfde als je diesel moeten zijn maar dan 20% rapper en een beetje veiliger en betere baanligging
 

Tuner111

Forumguru
heb je dan ook eentje van na 5 of 10 rondjes waar je wel al iets vlotter gaat ? en verkennen vd wagen.... alsof dat die onveiliger gaat rijden als je diesel. eigenlijk zou die op de ring hetzelfde als je diesel moeten zijn maar dan 20% rapper en een beetje veiliger en betere baanligging

Ik heb al vlotter gereden hoor ;) het verschil tussen mijn diesel en mijn red baron is wel behoorlijk groot, en zoals ik het zegde keep it safe, en ga niet boven jezelf heen..

Augustus/september ga ik nog eens gaan.. dan gaan we eens echt kijken wat de rode baron kan doen ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb al vlotter gereden hoor ;) het verschil tussen mijn diesel en mijn red baron is wel behoorlijk groot, en zoals ik het zegde keep it safe, en ga niet boven jezelf heen..

Augustus/september ga ik nog eens gaan.. dan gaan we eens echt kijken wat de rode baron kan doen ;)
Ja 20% vermogen en de sper. Nog iets ?
 

Speedhunter

Forumguru
Leuk dat je ermee op de ring gereden bent. Ik durf niet zolang hij nog niet afbetaald is :D Heb wel al 60 ronden ervaring ongeveer, ging vroeger geregeld eens met met mijn vorige wagen. Maar idd het kan heel snel mis gaan en het hoeft niet altijd jouw fout te zijn.
 

oco1979

Forumguru
Als je sportuitlaat wil steken :

Vooral laatste zin is van toepassing !!!


De Duitse overheid heeft zijn zinnen gezet op de decibels van de sportuitlaat. Niet alleen nageplaatste uitlaten komen in het vizier, maar ook sportuitlaten die de constructeurs zelf aanbieden. Dat kan ook slecht nieuws betekenen voor onze markt.

Wim Bervoets
03/07/2018

Het Duitse ministerie van Verkeer wil de decibels van nageplaatste sportuitlaten aanpakken. Dat schrijft het Duitse blad AutoBild. Tegelijk verscherpt het de regels voor sportuitlaten en zogenaamde sound enhancers die autoconstructeurs zelf aanbieden. Het gaat dan om sportuitlaten met kleppensystemen en resonators die meer decibels produceren als de chauffeur meer gas geeft.

De lokale politie in Duitsland kijkt in de jacht op decibels nu al strenger toe op nageplaatste sportuitlaten. Volgens sommige bronnen heet de Duitse homologatiedienst TÜV zijn zinnen zelfs gezet op de sportuitlaat met kleppen die de constructeurs zelf aanbieden. En als het regent in Duitsland, zou het wel eens kunnen druppelen in de rest van Europa.
 

Tuner111

Forumguru
Als je sportuitlaat wil steken :

Vooral laatste zin is van toepassing !!!


De Duitse overheid heeft zijn zinnen gezet op de decibels van de sportuitlaat. Niet alleen nageplaatste uitlaten komen in het vizier, maar ook sportuitlaten die de constructeurs zelf aanbieden. Dat kan ook slecht nieuws betekenen voor onze markt.

Wim Bervoets
03/07/2018

Het Duitse ministerie van Verkeer wil de decibels van nageplaatste sportuitlaten aanpakken. Dat schrijft het Duitse blad AutoBild. Tegelijk verscherpt het de regels voor sportuitlaten en zogenaamde sound enhancers die autoconstructeurs zelf aanbieden. Het gaat dan om sportuitlaten met kleppensystemen en resonators die meer decibels produceren als de chauffeur meer gas geeft.

De lokale politie in Duitsland kijkt in de jacht op decibels nu al strenger toe op nageplaatste sportuitlaten. Volgens sommige bronnen heet de Duitse homologatiedienst TÜV zijn zinnen zelfs gezet op de sportuitlaat met kleppen die de constructeurs zelf aanbieden. En als het regent in Duitsland, zou het wel eens kunnen druppelen in de rest van Europa.

Verkiezingen zijn daar geweest dus is nog wat na verkiezing propaganda :D

+ dan gaan er veel bedrijven over de kop gaan als het er zou doorkomen onder andere Remus,acra,milteck,supersprint.. dus het zal wel weer veel blabla zijn ;)
 

leon-cupra

Forumguru
dan gaan er veel bedrijven over de kop gaan als het er zou doorkomen onder andere Remus,acra,milteck,supersprint.. dus het zal wel weer veel blabla zijn ;)
dan gaat gewoon de klant het risico moeten nemen om dergelijke zaken te plaatsen. Tot 10 jaar geleden mocht verlagen ook niet wettelijk, maar tuning was al jaren daarvoor iemens populair. Dan nam je gewoon het risico als je ooit gepakt wordt dat je de wagen origineel mocht zetten (om hem daarna terug om te bouwen :D)
net hetzelfde met chiptuning (in BE). Deze bedrijven zitten in de grijze zone. Je mag het vermogen aanpassen maar dan moet je het laten registreren maja een gechipte wagen krijg je nooit meer wettelijk op de baan, maar toch doen deze bedrijven gouden zaken.
Bij verstrenging van de wetgeving zal een x% afhaken maar de meeste zullen nog steeds klant blijven.
 

dirkie996

Forumguru
Inderdaad, bij motortuning is uw wagen officieel niet meer gehomologeerd en kan uw verzekering bij 'n ongeval zich terugtrekken. Want wie laat z'n verzekering nu weten dat z'n wagen getund is naar 300+pk?
Is inderdaad 'n grijze zone. Bij motorfietsen is er geen keuring, maar ik ken persoonlijk al enkele mensen die al gecontroleerd en bekeurd zijn in Duitsland qua uitlaatlawaai met niet Europees gekeurde uitlaten.
 
Bovenaan Onderaan