Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Kurtje

Forumguru
Geweldige update Bram! Dat is wat deze auto's (net als mijn Cupra) gewoon mist... Dat is de sound!

Het kost je wel wat, maar dan heb je inderdaad wat.
Deze is dan compleet met papieren voor de keuring?
 

Tuner111

Forumguru
zoals aangegeven hierboven zijn er zaterdag een aantal mods gedaan aan de "Rode Baron"

  • Turbo Inlet
  • Turbo Outlet
  • Bits Go Fast DV+
  • Remus catback
  • Remus Middendemper

Dit zijn de originele onderdelen die uit de auto kwamen:

Turbo Inlet

Turbo Outlet

zoals jullie kunnen zien is de inlet gemaakt van plastiek en erg restrictief en de outlet geslot om geluid van de turbo te dempen & een niet cleane airflow te verkrijgen (restrictief).

De stukken die er in zijn gegaan :

Bovenaan de inlet, links de outlet & in het doosje de DV+

De Remus catback + middendemper

zoals jullie zien zijn de nieuwe stukken en pak beter van kwaliteit en ook bezorgen ze een beter airflow door de turbo = vele betere gasresponse.

wat een dv+ doet kan je beter hier bekijken:

Het eindresultaat:


Dan de remus geïnstalleerd. geen foto's van kunnen nemen vanwege ik geen extra paar handen heb :D Maar alles is pasklaar en gaat ineen zoals een lego bouwdoos. gewoon dus goed de handleiding volgen ;)

Dan ben ik aan de kleppensturing begonnen. dit is wel een ander paar mouwen maar ook hier kan je perfect verder gaan op de handleiding die er bij zit. tip: voor je alles gaat doen meet alles goed uit met een multimeter + als je kan zet eerst alles buiten de auto al eens in werking zodat je weet dat alles mooi werkt.


Zo na al deze update's was de "Rode Baron" erg vuil geworden. vandaar dus dat hij vandaag eens naar het schoonheidssalon mocht gaan.


En dan heeft hij hem toch wel niet zat gedroken aan lekkere 98 !

34712986_1075542535919402_2223413631796641792_n.jpg


Jullie hebben zeker nog een sound video te goed, maar deze is pas na hij ingebrand is (na de ring meeting van aankomende 30 juni)

Next update: Downpipe.. (maar das voor volgend jaar)

Laterz !
Bram
 

Spector

Forumguru
Je hebt nu die middendemper toch niet terug geplaatst?? Wel tevreden met het geluid zonder dat deze goed is ingebrand?
 
Bovenaan Onderaan