Trekhaak raakt de weg bij verkeersdrempels

eskimo

Nieuw lid
@Zwolly. Ik ben ook in het bezit van een O2 1.2 TSI en heb sinds 4 weken de hulpveren. Ik kan alle positiefe geluiden die hier gezegd worden alleen maar onderschrijven. Voor wat betreft de wagenziekte maak je daar geen zorgen over. Mijn beide kids hebben hier geen last van gekregen. Ik zou tegen een ieder willen zeggen direct monteren die hulpveren waarbij ik wel PON een tip wil geven om deze wellicht af fabriek al te monteren.

Reden dat ik deze heb laten monteren is dat ik heel snel alle drempels raakte. Probleem werd bij dealer onderkend en is wellicht te wijten aan lichte motor (gewicht dan).
 

Zwolly

Actief lid
@ ESKIMO: ik heb ze vanmorgen laten monteren door de dealer. Uiteraard meteen de check gedaan en mn autoambulance er acher....en totaal nergens geen last meer van....ook de bochtligging is beter....nu even afwachten of mn kids positief zijn
 

deusjevo

Forumguru
Heeft iemand misschien een fotootje van een vaste haak (Bosal, dat nieuwe hogere type) paraat?
Ben tevreden over de montage van de haak zelf maar niet zo tevreden over de geplaatste contactdoos bij mijn auto.
Zal morgen bij daglicht even een fotootje schieten van de situatie.
 

DJB

Nieuw lid
Kan het zijn de er een verschil zit in vering/ophanging bij verschillende motoriseringen? Mijn 1.8 TSI EBL heeft nergens last van. Zie de foto. Op de foto is de auto toch aardig vol geladen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn trekhaak vrij hoog staat. Uit de bumper is wel degelijk een deel verwijderd. Overigens is de auto af fabriek met trekhaak geleverd.
 

deusjevo

Forumguru
@deusjevo: even in het album van Mistraller kijken voor de foto's: http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=430

TXS!

Exact hetzelfde als bij mijn O2 dus.
Mijn contactdoos zit hetzelfde en als ik Mistraller z'n foto's bekijk kan het volgens mij ook niet anders.
picture.php


Bij mijn ex O1 zat er een wegklapbare contactdoos achter de bumper maar dat past niet bij deze haak/bumper.
 
D

Deleted member 3195

zo de trekhaak zit er onder en gelijk hulpveren gedaan.
Paar verkeersdrempels genomen en niets geraakt :)

Wel even een vraag icm xenox verlichting doet de auto zelf de bundel goed stellen?
Stond namelijk net in de parkeer garage en had het idee dat de lichtbundel na starten lager staan dan vroeger.
 

TL@

Forumguru
Mijn nieuwe O2 slaat ook makkelijk met de trekhaak tegen de grond, ik kan echter de trekhaak verwijderen en de contactdoos naar binnen duwen, dan kan je zo snel als je wilt over vluchtheuvels.
 

heavy

Actief lid
Ik heb de O2 pas 1500 Km in bezit, waarvan 1400 in buitenland ;)

Ik heb met de auto vol vakantie plezier de haak nog niet aan de grond gehad, ook op de slechte berg weggetjes hier niet.
Welke haak er onder zit zal ik morgen checken, ik heb deze wel bij de dealer mee besteld.
 

TL@

Forumguru
trekhaak wordt altijd door de dealer gemonteerd (ook in België trouwens, ze zeggen het er alleen niet altijd expliciet bij)
 

Mettes

Forumguru
@Vipwebdesign:Orginele xenonverlichting regelt zich wel zelf in hoogte.
Bij het starten van de wagen(in het donker)ziet u dat de lichten zich instellen.
Tevens is er geen manueele verstelling aanwezig op het dash-board.
De wet gebied namelijk een zelfregelende eenheid + koplampsproeiers bij xenon-installaties.
Maw:Bij zwaardere asbelasting achteraan,stellen de koplampen zichzelf bij.
Normaal moet de lichtbundel dus altijd goed staan(hoogte).
Wel moet de basisinstelling correct zijn,dit kan enkel bij de dealer gemeten worden.
 
Bovenaan Onderaan