Trekhaak raakt de weg bij verkeersdrempels

jeugdygh

Nieuw lid
Ik heb sinds eind juni 2009 een nieuwe Octavia 1.9 tdi diesel. Ik heb een vaste trekhaak laten monteren. Wanneer je nu echter met drie of vier mensen in de auto zit, raakt de trekhaak bij bijna elke verkeersdrempel de weg (je kunt het alleen voorkomen als je er heel rustig overheen rijdt). Hebben meer Octavia rijders last van dit euvel?:ahum:
Gerko
 

rcFred

Senior Member
Ik heb er ook last van, maar dan bij drempels die echt asociaal hoog zijn. Ook schraapt af en toe de bodem langs een drempel, in mijn fabia 1 had ik daar ook al last van en zou alleen een plastic rand zijn die wat beschadigd was...
 

wimZ

Lid
Bij mijn S2 hetzelfde probleem, zodra er twee mensen achterin zitten raak ik de grond bij een drempel. Hierdoor wordt de stekkerdoos omhoog gedrukt die vervolgens weer mijn bumper indeukt.
Hulpveren gaat me te ver om deze te plaatsen, hoewel ik wel benieuwd ben hoe het dadelijk met de vakantie gaat als de boot van 1600 kilo achter de auto hangt en 2 pasagiers achterin.
Zijn er meer S2 rijders die hier last van hebben???
 
Met mijn Fabia I had ik hier ook last van, vooral bij een bepaalde drempel (die ik toevallig erg vaak moest nemen).
Heeft nooit tot schade of zichtbare krassen oid geleid, alleen tot verschrikte reacties (zowel van inzittenden als (soms) omstanders)..

(pas) Over een week kan ik mijn ervaringen met een O2 en een vaste trekhaak noteren..
 

rikjan

Lid
Ik heb hetzelfde probleem. En de drempel hoeft niet eens zo absurd hoog te zijn om de grond te raken vind ik.
 

Gieliovd

Forumguru
Het gaat wel erg ver als je bij een nieuwe auto al aan de grond raakt met 2 passagiers... Het lijkt wel of die dingen worden ontworpen voor één persoon... Het woon-werk verkeersbeeld.
 
Het probleem (ik heb het ook) is dat de trekhaak zo laag komt door de buiging om onder de achterbumper te zitten en de grote overhang van de O2. Het oogt mooi als hij er niet op staat maar met trekhaak zit je natuurlijk snel tegen de grond. En de mijne staat er sinds een paar maanden permanent op omdat we tegenwoordig elke zondag gaan mountainbiken.
 

joergarms

Senior Member
Mijn Fabia raakt ook redelijk snel de grond met de trekhaak, maar ik maak me er niet zo snel druk om.
Dat doen de mensen die het toevallig zien/ horen gebeuren wel;)
 

floris

Lid
Ik heb sinds eind juni 2009 een nieuwe Octavia 1.9 tdi diesel. Ik heb een vaste trekhaak laten monteren. Wanneer je nu echter met drie of vier mensen in de auto zit, raakt de trekhaak bij bijna elke verkeersdrempel de weg (je kunt het alleen voorkomen als je er heel rustig overheen rijdt). Hebben meer Octavia rijders last van dit euvel?:ahum:
Gerko

Ik heb ook een vaste trekhaak en had hetzelfe probleem. Na de 3e keer dat ik m'n stekkerdoos recht moest zetten heb ik er hulpveren onderlaten zetten(kost je ca. 220 euro) nergens last meer mee.
 

ericb

Actief lid
Ik had er ook regelmatig last van, zelfs bij redelijk normale drempels en met 3 kleine kinderen achterin. Ik had wel het sportonderstel, ik weet niet of dat nog veel verschil maakt,die paar centimeter.
Bij het afrijden van de ferry naar Zweden (heel behoedzaam) gaf het zelfs zo'n klap dat op dat moment spontaan een van de koplampen het begaf. Kan toeval zijn maar daar geloof ik niet zo in.
 

LenK

Forumguru
Met mijn O2 (met passagiers) heb ik een paar keer met het midden van de auto een drempel geraakt.
We kunnen wel allemaal de auto de schuld geven maar het komt natuurlijk door die kl*te drempels: als ergens 50 gereden mag worden dan moet je met 50 door kunnen rijden en niet met 25 al aan de grond komen.
 

ericb

Actief lid
Met mijn huidige auto, VW Cross Touran, heb ik nergens last van maar daar zit dan ook een veel grotere ruimte tussen trekhaak en asfalt.
Het probleem zit hem voor een deel toch echt bij de Octavia en volgens mij specifiek bij de lange overhang aan de achterzijde.
 

floris

Lid
ik zie zoveel dat er over de grote overhang van de octavia wordt "gezeurd" maar dat is natuurlijk niet de boosdoener. Een golf variant heeft een zelfde overhang, en heb je de overhang van de suberbcombi al gezien?

Het "probleem" bij de O2 komt oa door de nieuwe achterbumper, want die is iets lager en dikker geworden dan zijn voorganger met alsgevolg dat de haak ook lager is komen te hangen. Plus dat de constructie van de haak net iets ongunstiger (wat grondspeling betreft) is dan de oude O2 met haak.
 

ericb

Actief lid
Ik had een "oude" O2 en die heeft het probleem ook. Het kan best zo zijn dat het met de "nieuwe" O2 nog erger geworden is, dat kan ik niet beoordelen.

Dat meerdere mensen dit als een probleem(pje) zien is volgens mij geen zeuren maar constateren! Ik vrees dat de Superb combi inderdaad hetzelfde probleem gaat krijgen.
 

Okkie2

Nieuw lid
Ook bij mijn huidige auto, Toyota Avensis Wagon, heb ik hetzelfde probleem. Helemaal wanneer we de vouwwagen erachter hebben hangen.
 

Roel

Lid
Ooit wel eens aan een afneembare trekhaak gedacht?
Wel zo'n €200,- duurder, maar ik vind het ideaal!
Binnen een 20 seconden gemonteerd en de stekker kan achter de achterspoiler wegeklapt worden.

Ik de trekhaak één keer laten zitten en inderdaad: kloink bij de eerste de beste drempel....
 

Wijnand850

Forumguru
Ooit wel eens aan een afneembare trekhaak gedacht?
Wel zo'n €200,- duurder, maar ik vind het ideaal!
Binnen een 20 seconden gemonteerd en de stekker kan achter de achterspoiler wegeklapt worden.

Ik de trekhaak één keer laten zitten en inderdaad: kloink bij de eerste de beste drempel....

Dan zou ik die 200 euro in een paar hulpveren steken. Want als de trekhaak gebruikt wordt raak je nog steeds de grond omdat er dan een fietsendrager of aanhanger/caravan achter hangt. Het doorhangprobleem los je er dus niet mee op. Feit blijft dat de Octavia's achter redelijk slap in de veren hangen.
 
Bovenaan Onderaan