Trekhaak FABIA

duopenotti

Senior Member
De vraag is dus of jullie dealers garanderen dat een vaste trekhaak icm PDC wel kan. Want mocht het niet werken dan is dat ook voor risico van de dealer en moet hij het probleem oplossen. De dealer hier in Amersfoort geeft die garantie dus niet.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Misschien gewoon even gaan testen wat nu het bereik is van de PDC?

Even plaatsnemen in de kofferbak en met je hand of een ander voorwerp testen wat nu precies het bereik is van de PDC. Meten is weten!

Mijn dealer doet er in ieder geval niet moeilijk over (Hegeman te Arnhem). Ik merk geen vreemde storingen. PDC kan altijd een keer piepen zonder dat daar echt een aantoonbare reden voor is op dat moment, maar zolang dat 1 piepje is maak ik mijn geen zorgen.
 

Noor

Lid
Even een vraag aan Gerke,

Als ik de Fabia in z'n achteruit zet herkent de pdc niet dat er een aanhanger achter hangt, volgens van Laar in Rhenen
kan dit ook niet ingesteld worden bij de Fabia Greenline.

Klopt dit ? Schakelt bij jou de pdc ook niet uit ?
 

Gerke

Forumguru
Ik heb specifiek gevraagd om dat zo te laten. Is ook niet hinderlijk.
Ze kunnen het wel aanpassen, dat je bij aankoppelen van de kabel, de PDC wordt uitgeschakeld, maar ze zijn er geen voorstander van.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Noor,

Laat je dealer even informeren bij PON.

Het is niet in te stellen via de computer. Er moet dan weer iets bij (ertussen) gemonteerd worden in de kabelboom etc. Precies weet ik het ook niet.
Weet alleen dat het betreffende onderdeel in backorder staat.

Grt.

Peter
 
Ben ook aan het kijken of ik acheraf een trekhaak kan laten monteren,

is toch wel erg makkelijk! Maar goed is er ergens een goedkoop adres waar dit kan? Op de meeste plekken moet je denk ik wel rekenen op een 5 a 600 euro denk ik1?

thanx
 
prijs is wel redelijk inderdaad, maar goed kan hem helaas niet zelf monteren en dat zal ook wel aardig wat werk zijn!
 

erik2907

Actief lid
@soetie

Even de site goed doorlezen. Ze werken met partnerbedrijven die de trekhaak monteren. Ongetwijfeld ook in jouw omgeving. De prijs van de trekhaak + het monteren bij het partner bedrijf = de uiteindelijke prijs (goedkoper dan Skoda!).
 
Van het weekeind een fietsenrek er op trekhaak gehad en 13 ploige stekker aangesloten, kan melden dat PDC wel uit gaat bij mij (fabrieksaf gemonteerde afneembare trekhaak). Verder zag ik op display een aanhangertje verschijnen, grappig!! Verder is me opgevallen dat het start stop systeem ook niet meer werkte. Wellicht omdat ik dimplicht aan had, er dan teveel stroom getrokken wordt door verlichting fietsenrek? Weet iemand of standaard bij aansluiten stroom van aanhanger/rek tbv knipperlichten etc het start stop systeem uit gezet wordt.


Even een vraag aan Gerke,

Als ik de Fabia in z'n achteruit zet herkent de pdc niet dat er een aanhanger achter hangt, volgens van Laar in Rhenen
kan dit ook niet ingesteld worden bij de Fabia Greenline.

Klopt dit ? Schakelt bij jou de pdc ook niet uit ?
 

Peter_Octavia

Forumguru
jleeuw,

Je praat over een fabrieksaf gemonteerde afneembare trekhaak.

Zover ik weet wordt een trekhaak altijd gemonteerd bij de dealer toch?

Grt.

Peter
 
Montage bij dealer kan kloppen, heb de auto overgenomen van iemand na 4000km met deze trekhaak.

Peter-Octavia je mag je naam wel eens veranderen, echter sinds 2007 al op het Forum dus nog eerste naam/auto!! Wel grappig dat je vanuit een 1,9 Octavia en een 1.4 Benz Fabia nu in 1.2 Fabia rond rijdt, niet iedere keer een enorme omschakeling geweest qua rijden/comfort? Ik ben benieuwd of Octavia niet veel stiller is van binnen dan de Fabia. Ik vind namelijk dat vooral als je iets harder rijdt het windgeruis bij voorramen/stijlen onacceptale. Wellicht doordat ik in deze Greenline verder wel weing motorgeluid hoor, met name door de lage toerentallen en isolatiemotorkap.
Heb al gekeken of raam wel goed/ ver genoeg omhoog gaat, rubbers ok kan niks vreemds vinden. Heb vermoeden dat het komt door de spiegels, bij inklappen lijk t het namelijk minder. Iemand hier ook "last" van, een oplossing voor?
 

Peter_Octavia

Forumguru
jleeuw,

De Fabia 1.4 was van mijn vriendin. Ik reed altijd met de Octavia. We zijn terug gegaan naar 1 auto.

Kwa rijden en comfort is het verschil niet zo heel groot hoor. Sterker nog de Fabia greenline is gewoon stiller als de Octavia 1.9 TDI. Wat ik wel mis zijn de pkaatjes en de newtonmeters van Octavia... zat ook nog een ABT-tuning op.. Reed geweldig... jammer dat hij niet zo betrouwbaar was. Vooral het laatste was ook reden om hem weg te doen.

Maar goed.. gauw weer on topic.


Bericht van de dealer gekregen. De pdc uitschakelsetjes waren binnen gekomen. Morgen even afspraak maken.

Grt.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest met de Fabia II 1.4-16v Tour van mijn ouders.

Hier is ook een trekhaak onder gekomen en de auto heeft ook PDC.

Aangezien de dealer nog geen ervaring had met de PDC uitschakelsetjes die PON heeft geleverd eerst even 1 auto proberen.

Bleek dus niet te werken. Monteur een uurtje bezig geweest en toen maar gestopt. Dinsdag maar weer contact opnemen met PON. Wilden ze wel even de data loggen van de auto. Geen probleem. Monteur nog even aan het zoeken in de regelapparaten en ineens heeft hij het gevonden. Kan dus gewoon software matig ingesteld worden en bij mijn ouders auto werkt het nu goed. Stekker erin dan is de PDC uit.

Komt al met al allemaal wel knullig over. Het meeste nog van PON. Die stuurt gewoon waardeloze setjes op voor het uitschakelen van de PDC.
Maar goed het gaat om het resultaat zullen we maar zeggen.

Op zaterdag 7 mei gaat de greenline even aan de computer.
 
@Peter_Octavia, ik heb met mijn GL 1.2 ook een trekhaak laten monteren bij de Skoda dealer. Voor hen was het (destijds) de eerste waar ook PDC op zat.
De monteur (Goossens Hapert) heeft iets via de computer ingeregeld en nu krijg ik ook een aanhanger-teken in mijn display wanneer ik iets aansluit en de auto in z'n achteruit zet.
 
Bovenaan Onderaan