Dat vind ik dan weer onzin. Zolang het gaat om auto's die nog nieuw geleverd worden, zijn die testen relevant. Als potentiele koper kun je immers kiezen uit alles wat er op de markt is. Hoe oud het concept is, is niet van belang. Sterker nog, kansen voor nieuwe concepten meet je toch af aan het succes van al bestaande, dus oudere, concepten? En die motorisering, tsja, die is in alle gevallen gelijk. Bij Skoda is het de topmotorisering/ uitvoering, terwijl dat bij de Audi en Mercedes niet het geval is. Dat zou dus zelfs nog een pluspunt voor de Skoda opleveren.Daarenboven vind ik de test tussen een V6 van Skoda en een 3.0TFSI of een E350 niet echt relevant. Ten eerste, zoals michelover al zei, het vergelijkt een iets ouder concept met twee nieuwe. Ten tweede, de V6 vind ik zowiezo te duur voor wat het is, in die prijsklasse verwacht je weer wel het net ietje beter dit en dat.
Dat is denk ik anders wel één van de dingen die het verschil maken tussen premium en gewoon en waar een deel van het prijsverschil in gaat zitten.Vergelijken van een auto met een oude motor (V6) met de nieuwste motoren (3.0TFSI) en andere gadgets is niet helemaal eerlijk.
Want dat is het eigenlijk wie geld heeft zal meer naar de premium merken gaan en wie minder bij kas naar de andere. Zie hier ook in mijn omgeving dat mensen zich pijn doen om een vier ringen auto op hun oprit zien te staan en dit voor het status symbool, maar wie het kan waarom zou hij het niet doen. Als ik mij nu zie een Audi vind ik zo mooi maar bij een autosalon heb ik daar nog geen enkele keer gaan inzitten omdat hij toch niet op mijn oprit zal staan. Dus ga je zien welke wel op je oprit kan staan zonder pijn.