Toch maar geen Skoda

Om nog even op status terug te komen, is het niet allemaal gebakken lucht...

Ik heb toch wat problemen met de Fabia, die door de dealer absoluut niet serieus worden opgepakt... Kraak in het dash, die de dealer niet kan horen (?). Een aantal zaken vergeten, waarvan de PDC de belangrijkste is. Er is nu een aftermarket setje ingebouwd, waar ik niet bepaald tevreden mee ben... Los van de functionaliteit (display niet aanwezig), werkt hij een stuk minder en daar heb ik nu al 12 kee over gebeld en ik zou al 12 keer worden teruggebeld. Ik ben er maar mee gestopt... Nu 2 maanden en 10.000 kilometer verder, kraakt mijn stoel ook...

Nee ik ben Volvo gewend en dat zit toch wel een stuk degelijker in elkaar dan mijn huidige Fabia. Al met al is het een prima auto als vervoersmiddel, maar bij Volvo voel je je echt koning, ook bij de dealer... Ze doen hun best voor je. Iets mis? Je krijgt een luxere, grotere Volvo mee. Bij de skoda kreeg ik een zo klein mogelijk, kaal mogelijke vervangende auto mee. Terwijl het niet mijn fout was dat zij de PDC en 12v aansluiteng vergeten waren, toch?

Ik ben blij met de auto i.v.m. de kosten, maar verder ben ik wel blij dat het voor 2 jaar is en niet 4 jaar...

SweetRevenge

Actief lid
Volgens mij zegt dit meer iets over je dealer dan over je auto. Mijn ervaring met Volvo is nu niet direct de ervaring die jij hebt, mijn Volvo dealer leek meer op jouw Skoda dealer.
Daarbij, welke Volvo vergelijk jij met een Fabia? Is er dan een Volvo in de Fabia klasse?

SkodaSuperb

Nieuw lid
De dealers zijn wel een groot verschil,
bij de BMW dealer kregen we een (bijna) full options X3, met panoramadak (waardoor we deze uiteindelijk ook hebben gekozen), groot navigatiesysteem, leer, en nog veel meer.
Bij de Superb was het "gewoon" grijze/zwarte stof, met navigatiesysteem en dat was het, ze zouden er toch wel wat meer bij kunnen doen?!

SweetRevenge

Actief lid
En wat was je kwijt voor de "(bijna) full options X3" en hoeveel moest je neertelen voor de Superb met ""gewoon" grijze/zwarte stof" ? Erbij "krijgen" is blijkbaar een zeer subjectief begrip.

Hetzer

Forumguru
Is er dan een Volvo in de Fabia klasse?

nee niet echt.
Ben sowieso geen voorstander van Volvo, de vader van een vriend van mij heeft een XC-90 en op het werk van mijn vrouw ook hebben ze er ook 1 als trauma-auto
Drie maal raden, ze hebben daar ontzettend veel problemen mee, staan vaker bij de garage dan ze worden gebruikt, schandalig voor zo'n geclaimd premium merk als Volvo

sitechris

Donateur
Kan ook botte pech zijn. De maandagmorgenauto die soms wel eens gemaakt worden. Of dat ze de auto verkeerd gebruiken? Bv alleen korte stukjes rijden met roetfilter zodat deze niet kan genereren oid. Zo slecht staat Volvo toch niet bekend.

joergarms

Senior Member
Ik heb vroegah een bijna een jaar bij Volvo personenauto's gewerkt. De klant wordt er doorgaans als koning behandeld, maar moet ook een dito rekening hebben.
Maar de kwaliteit van die auto's is niet slecht, ook niet beter dan een gemiddelde duitser.
Het leuke is dat nog veel mensen in de extreme veiligheid van Volvo's geloven, terwijl er inmiddels meer dan genoeg merken zijn die dit evenaren of zelfs overtreffen. Dus blind kopen op veiligheid gaat niet op.

Maar zo puur als de Volvo's pak m beet 10 a 12 jaar geleden waren, dat is allang voorbij. Mijn mooiste ervaring was toch wel het stukje jagen in een 850 T5 AWD, wat een beest.
Tegenwoordig deelt ook Volvo veel met andere merken, zo is het onderstel van de V50 gebaseerd op dat van de Ford Focus. Maar daarom zeker niet slecht.

sitechris

Donateur
Die 850's hadden karakter en maakten geweldige vijfcilinder sound. En bij iedere update van de auto (zeker toen het V70's werden) werd het geluid minder prominent en werden de auto's saaier. Nu wil je in een Volvo eigenlijk niet meer gezien worden, zeker omdat zo op het eerste gezicht bijna iedere Volvo als ecoversie met 110 pk schraapdiesel rondrijdt. Vreselijk!

joergarms

Senior Member
Sitechris, helemaal mee eens. Haha en schraapdiesel had ik nog niet eerder gehoord, maar een mooie benaming voor al die greenlines, bluemotions, ecomotives, bluetechs, en ga zo maar door.

Canon-Eye

Forumguru
schraapdiesel had ik nog niet eerder gehoord, maar een mooie benaming voor al die greenlines, bluemotions, ecomotives, bluetechs, en ga zo maar door
Kom kom jongens, wel leuk maar toch 'n beetje jammer van die laatdunkende ondertoon...
Er zijn nu eenmaal óók mensen die gewoon zo economisch mogelijk van A naar B willen (of misschien wel moeten), zonder quasi-sportieve aspiraties of onvervulbare Schumacherdromen, of met een heel andere hobby waar ze hun geld veel liever aan uitgeven dan aan een auto. Dat heet diversiteit - niks mis mee, toch?

sitechris

Donateur
Wen maar aan de term, zo worden ze (op internet) al steeds vaker genoemd.

Maar zo heeft bijna iedere auto wel een eigen benaming. Mijn GTI is in ogen van velen in een petjesauto, dus ook als ik in driedelig grijs uitstap ben ik schijnbaar toch een sjonnie. Went vanzelf ;)

Btw.....schraapdiesel vind ik bij een Fabia, Ibiza wel minder van toepassing dan bij bijvoorbeeld een Volvo S60. De Ibiza, Fabia, Polo etc zijn vaak kleine, zuinige auto's. What you see is what you get. Maar bij een 1600 kilogram zware Volvo met R-line sportpakket, dubbele uitlaten, spoilers, 18 inch velgen van ruim 45000 euro verwacht je toch meer power dan de 110 pony's onder de kap, dan vind ik de term schraapdiesel nog erg mild ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Maar, excusez moi (zelf ook GL rijder). Vallen over de vermeende laatdunkendheid achter die prachtige term schraapdiesel, zegt in mijn ogen alleen iets over de eigen kleinzieligheid. De auto als "een stukje ego-verlenging", vaak gerelateerd aan snelle petjes-bakken, is blijkbaar evenzeer van toepassing op schraaprijders.
Kom op zeg, is nou werkelijk elk relativeringsvermogen zoek? We hebben het hier wel over stukken blik op 4 wielen.

Fabia

† In Memoriam
Sitechris nuanceert het toch ook. Hij heeft het over auto's van 45.000 euro en is over een Fabia GL veel positiever.

van_der_P

Senior Member
Dat kan ook niet anders op een Skodaforum
Maar dat wil niet zeggen dat hij een andere mening heeft:ahum:. Die andere mening mag van mij:bye:.

Rosinfield

† In Memoriam
is dit een soort rebus? Wat is "dat" in de 1e en 2e zin? En tussen de 2e en 3e zin zit een bepaalde tegenstrijdigheid. Kortom, is er iemand die dit snapt?

MarcoO2

Forumguru
Ik ben 'm kwijt inderdaad ;) Maar dat geeft niet, het gaat toch maar over de term schraapdiesel (die bij mij overigens een glimlach op mn gezicht krijgt).

Bovenaan Onderaan