Toch maar geen Skoda

Rosinfield

† In Memoriam
snap er echt niets van, ook deze telegramstijl niet. En aan het interpreteren was ik dus nog niet toegekomen. Een enigszins goedlopende Nederlandse zin is daarvoor wel een conditio sine qua non. O, dacht dat je de cryptische zin van van der P bedoelde, maar blijkbaar heb je het over je eigen bijdrage t.a.v. de laatdunkendheid. Indien je het ironisch en niet serieus had bedoeld, heb ik het inderdaad verkeerd geinterpreteerd. Maar die indruk had ik zeker niet, ook door het ontbreken van de bekende gezichtjes.

van_der_P

Senior Member
De twee opmerkingen zijn eigenlijk spottend bedoelt. Het is een reactie op wat @Fabia zegt over @Freewheeler2 in zijn reactie op @sitechris.
Een Volvo van €45.000 met 1.6 diesel is een schraapdiesel, en de Fabia GL zou dat dan in mindere mate zijn.
Als deze twee voertuigen niet je ding zijn, en je in dezelfde situatie voor een ander voertuig gekozen zou hebben, dan is dat je mening en die mag je van mij gerust hebben.
Maar iedereen kiest een auto naar zijn situatie en mogelijkheden.
Daar hoor geen degenereerde opmerkingen bij.
Dat is mijn verklaring voor deze twee opmerkingen:bye:.

Rosinfield

† In Memoriam
nou ja, we moeten er maar om lachen, denk ik. Zeker nu je het zelf nog erger maakt door er een schrapdiesel van te maken:)

joergarms

Senior Member
@Canon, het is vaan mij uit niet laatdunkend bedoeld. En ik ben het helemaal met je eens wat zuinig rijden betreft, als ik nu de middelen zou hebben kocht ik waarschijnlijk ook wel zo'n type auto. Dus ik heb er niks op tegen, maar de term is gewoon erg leuk. Net als pc hooftstraattractor, petjesauto, en zo zijn er nog wel wat benamingen.
Maar wat Sitechris als aangeeft, vooral de optisch erg dik uitgevoerde auto's vallen extra hard door de mand. Ze zien eruit alsof het een echte Rversie betreft, maar worden door een gemiddeld 1600benzine wagentje eruit getrokken. Dat zijn pas echte "ik wil wel, maar kan niet" auto's. De gewone versies van zuinige auto's doen gewoon wat je van ze kan verwachten en dan nog zuinig ook, dat is juist mooi.

Canon-Eye

Donateur
@joergarms (#125): In beginsel zitten we wel ongeveer op één lijn, denk ik. Ik gaf nl. ook al aan dat ik niks tegen de term schraapdiesel heb (om mezelf aan te halen: vind het wel een soort erenaampje).
Daarnaast moet ik vaak inwendig een beetje grinniken om zelfverklaarde heroes die zo dringend moeten laten zien hoe stoer ze wel zijn (of hadden willen zijn) aan de hand van de type-aanduidingen en verdere versierselen op en aan hun auto. Niet mijn ding.

Mijn persoonlijke voorkeur op dit vlak zou overigens meer uitgaan naar het wolf-in-schaapsvacht model: een zeer krachtige automobiel die aan de buitenkant ook voor de zg. kenners niet als zodanig herkenbaar is, liefst zelfs "underdressed" over straat gaat. Maar helaas, 't is wéér niet gelukt met de postcodekanjer, dus zó'n auto blijft ergens halverwege mijn prioriteitenlijstje hangen terwijl ik me tot mijn volle tevredenheid verplaats in een schraapdieseltje - dat verder overigens van vrijwel alle gemakken is voorzien. Maar dát hoeft (van mij) dan weer niet onderaan elke posting te worden opgesomd.:winkie:

[edit]
Terzijde: Ik hoop dat bovenstaande zinnen in voldoende mate "goed lopen" om ook door anderen (dan jij en ik) te worden begrepen...
[/edit]

Rosinfield

† In Memoriam
wat jammer nou weer van die zure reactie op het eind. Nergens voor nodig toch die lange tenen? En zeg nou zelf, die zin van van der P was toch erg cryptisch?

Rosinfield

† In Memoriam
zoiets heet in goed Nederlands een jij-bak. Ik lichtte slechts even toe waarom ik die eerdere opmerking over goed lopende zinnen had gemaakt. Is toch volstrekt niet buiten welke proportie dan ook, als je de zin leest welke het betrof? Snap dit soort reacties echt niet, moet met de anonimiteit van het medium te maken hebben. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ook hier met elkaar om te gaan op een wijze die strookt met de normale fatsoensregels? En ik meen dat ik het jammer vind van die laatste zin, waar je zelf klaarblijkelijk ook nog even over moest nadenken. Had hem maar achterwege gelaten.

Canon-Eye

Donateur
Naar mijn ervaring is het op geen enkel forum zinvol om te beginnen over typ-, spel- of stijlfouten van anderen; alleen een correctie op een eigen bericht kan z'n nut hebben.
Trouwens, er is geen beginnen aan om op een forum het falen van het Nederlandse taal-onderwijs te gaan wegwerken.
En 't is in de regel nog off-topic ook (mijn verontschuldigingen, mods - hier stop ik nu mee).

MarcoO2

Forumguru
Hm, er zit nog wel een evident verschil tussen grammaticale- of schrijffouten en gewoon volstrekt onbegrijpelijke posts... en op dat laatste mag wat mij betreft zeker geattendeerd worden, al is het maar om verduidelijking te verkrijgen.

MarcoO2

Forumguru
Mijn persoonlijke voorkeur op dit vlak zou overigens meer uitgaan naar het wolf-in-schaapsvacht model: een zeer krachtige automobiel die aan de buitenkant ook voor de zg. kenners niet als zodanig herkenbaar is, liefst zelfs "underdressed" over straat gaat. Maar helaas, 't is wéér niet gelukt met de postcodekanjer, dus zó'n auto blijft ergens halverwege mijn prioriteitenlijstje hangen terwijl ik me tot mijn volle tevredenheid verplaats in een schraapdieseltje - dat verder overigens van vrijwel alle gemakken is voorzien.
Die postcodekanjer is daar niet voor nodig hoor. Op het gevaar af voor patser versleten te worden :winkie: zou ik zeggen: kijk eens naar de foto's van mijn auto in mijn profiel. Letterlijk en figuurlijk een grijze muis, maar ondertussen onzichtbaar een behoorlijke wolf in schaapskleren. Zo onbereikbaar is het dus niet.

Canon-Eye

Donateur
Die postcodekanjer is daar niet voor nodig hoor
Mmm...
Voor wat ik in gedachten heb zou 't toch wel helpen, want dan zou ik het 't liefst zoeken in de écht zware klasse: de bovenste prestatie- (en dus ook prijs-)regionen binnen bv. het VAG-concern (en dan ben je Skoda - met alle respect - wel zo'n beetje voorbij, denk ik***). En om die dan optisch weer zoveel mogelijk terug te tunen tot het uiterlijk van een suffe verhuis-station zal ook wel flink extra geld kosten, schat ik zo.
Maar het plezier dat je ermee kunt hebben is natuurlijk ook onbetaalbaar...:laugh:

*** ineens weer spot-on topic!

sitechris

Donateur
Ik ken iemand (van dit forum) die zelfs 15 inch banden om zijn Octavia heeft liggen. Maar dat ding loopt wel bijna 250 km/h op teller. Ha ha, dat is pushing it to the limit ;). Ik ben zelf overigens meer iemand die houdt van de wolf in wolfskledij. Ik ben ook altijd pro typeplaatje. Dress to impress. Ik vind het leuk dat een auto veel reacties uitlokt. Nadeel van een sleeper is dat weinig mensen het zien en je er dus op aanspreken. Moet je iedere keer op een verjaardag zelf over je auto beginnen ha ha ;)

sitechris

Donateur
Of fake auto's. Zag laatst een Audi A3 rijden met S3 logo's, S3 velgen etc. Twee zaken klopten echter niet. De dubbele uitlaat boog naar beneden af (diesel!)en de auto was niet voorzien was van op de S3 standaard xenon, maar gewoon met halogeen lampjes. Echt triest! Gebeurt vrij vaak. Bv ook veel met de GTI, daar zie je soms ook wel eens een fake model tussenrijden. Aan kleine (en soms grote) details kun je het overigens altijd wel zien.

michelover

Forumguru
Het top punt staat bij mij op het werk een opel astra coupe helemaal gestript van opel emblemen en type aanduiding. En dan de type aanduidingen van een Audi A3 er op geplakt. Dan denk ik pas hoe voor de gek kan een mens zich houden. Of zou mijn Superb ook beter en harder gaan rijden door er porsche of bentley badges op te plakken. Wacht ook wel gewoon op de postcode of staatslotterij en dan laat ik alle type en andere aanduidingen lekker zitten. Zag net het stukje van sitechris en dacht gelijk aan een golf 2.0 tdi welke ook bij ons op het werk staat. Deze is geheel verbouwt naar een R32. En dan ook echt alles van binnen en buiten, je ziet gewoon niet dat het een fake is tot de sleutel wordt omgedraaid. En je een spijkerbak hoort inplaats van een mooie 6 cyl.

Bovenaan Onderaan