Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Het begint gewoon afgezaagd te geraken met al die kritiek op Tesla. Ik dacht met van de Porsche af te zijn ook met de bagger (of jaloezie) vanaf te zijn maar met een tesla is het nog erger. Als iemand die kans ziet om een Tesla af te breken kunnen ze het niet laten.
Niet alle Tesla’s zitten 100% perfect in elkaar , maar mijn model Y zit echt wel heel goed in elkaar. Geen enkel rammeltje. Alle panelen sluiten mooi aan, geen software-shit, … Mijn Cayman had veel meer rammeltjes dan mijn model Y.

@Tuner111 sorry maar een tesla geen wagen? Heb al redelijk wat wagens gereden maar weinigen kunnen tippen aan hoe een tesla rijdt. Dat is echt verbazend lekker strak. De keren dat ik nog met de Superb rij is omdat het moet. Onlangs met een ID.4 gereden. Kan belange niet tippen aan de model Y.
Ok, er zit geen motor in en het maakt geen lawaai, maar dat is net een voordeel tov 90% van de ICE wagens..

En of het de toekomst is maakt mij eigenlijk weinig uit. De lobby-wereld zal wel bepalen wat we morgen rijden. 1 ding is zeker , mijn maandelijkse kosten zijn nu een fractie van wat het vroeger was en dat is belangrijk voor een eigenaar.
 

Tuner111

Forumguru
Daarom zeg ik ook dat het "mijn" mening is he @leon-cupra. Tesla is gewoon de pionier geweest & nog... maar het is gewoon een rijdende ipad. Het middenscherm is naar "mijn" menig veel te groot...

Al een paar keren mogen sturen met een tesla, snel ja, stil ja. nodigt het je uit om te gaan rijden neen... ik verveel me veel te snel in zo een wagen. En dan heb ik het niet over tesla alleen, maar over ev in het algemeen.

De enige wagen die me iets of wat aangenaam verrast heeft is de polestar 2 met het geweldige onderstel!
 

leon-cupra

Forumguru
Ik geef ook maar mijn mening @Tuner111 ;)
Het is maar te zien hoe je “uitnodigen tot rijden” ziet. Ik veronderstel voor jou als enorm sportief rijden, bochtjes pakken, om het hardst, … zoals ik voor de Tesla ook reed. Daarvoor nodigt de model Y idd niet uit. Maar los daarvan rijdt de model Y wel enorm “lekker”, zeker voor zo een domme lompe zware bak. Zet daar een ICE wagen genre 5008 tegenover de Tesla en je zal snel merken waarom de model Y zo leuk rijdt. Maar het leuk rijden is uiteraard anders. Het is mega comfortabel maar toch nog strak. Je hebt niet de indruk bij het pakken van een bocht dat je met een +2t wagen onder baan bent.

De iPad te groot? Neen, juist enorm handig en ergonomisch door de grootte. Had vooraleer in tesla gezeten te hebben ook die indruk “veel te groot” maar sinds de eerste testrit snel die mening bijgesteld.
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK met het herlezen van mijn reactie dacht ik “hoe lang gaat het duren vooraleer iemand mij daar attent op maakt” …. Niet lang dus
 

EdK

Forumguru
Tsja dan had je bij het herlezen het meteen moeten aanpassen............. Maar had gehoopt dat je met reactie kwam dat er toch geen motor in zit.
Want dan had ik @Tuner111 gevraagd om een foto te maken als jij een ritje aan het maken was waar je vrouw en kids de wagen aan duwen waren....
En uiteraard de gezichten geblurbt te voorkomen herkenning...... :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko Ben zelf ook zeker geen Tesla-fan, verre van maar als je alles objectief bekijkt is een Tesla gewoon een veel betere aanbieding dan al de rest van de EVs.
Op vlak van technologie en software zijn ze niet te kloppen en sinds kort qua prijs ook nog eens.

Zit op Facebook ook in een tesla groep. Er zijn nog wel redelijk wat probleempjes (zeker geen ernstige buiten het stuur dan :pardon:) die veelal te maken hebben met de productie. Maar redelijk snel opgelost met een bezoekje aan een service-center. Denk dat ik wel redelijk veel chance heb dat ik een “perfect” exemplaar heb.
 

JeSko

Forumguru
Heb de reactie verwijderd Tim wilde je topic niet verder verstoren met deze langdurige discussie. Laat het me er op houden dat Tesla in wat ze doen de zaken veel beter voor elkaar hebben dan de VW groep.
 

leon-cupra

Forumguru
Geen probleem hoor. Het blijft een feit dat Tesla op vlak van productie-kwaliteit nog veel stappen vooruit kan zetten waar het bij de traditionele constructeurs toch wel redelijk goed op punt staat. Echter hebben ze wel al redelijk grote stappen vooruit gezet , zeker met de model Y en de Tesla’s die uit Duitsland rollen zullen wss ook wel een hogere productiekwaliteit hebben/krijgen. Maar op vlak van wat er onderhuids zit, zijn ze gewoon onklopbaar. Zelfs mijn pa zijn Hyundai moet het afleggen tegen een tesla.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik snap er trouwens steeds minder van, van al die ICE <--> EV strijd. :koffie:
Wat maakt het nou uit wat voor een specifieke krachtbron het vehikel aandrijft?

Het gaat toch om hoe goed dat ding als auto zijnde presteert? Dus op allerlei gebieden, variërend van toegepaste technologie, wegligging, comfort, veiligheid, snelheid, handelbaarheid, rij-economie, enzovoorts, enzovoorts.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap wel dat iemand omwille van het geluid/beleving kan afhaken op een EV. Een dikke V8 of 6 cilinder is een stuk “machtiger” dan een EV. Maar iemand met een 4 cilinder Superb die hetzelfde argument aanhaalt is flink aan het l*llen.

Een wagen is voor een liefhebber ook wel emotie. Die hanteert wel even andere criteria dan een rationele koper. Daar is beleving toch wel van groter belang.
 

Japanese Power

Donateur
Pff jongens. Het lijkt wel een stamcafé topic hierzo. Al dat voor en tegen. Laat iemand genieten van z’n auto en hem daar lol in hebben. Het gaat nu echt om voor vs. tegen. Om EV vs. ICE. Leven en laten leven. Ik ben echt verbaasd om 3 pagina’s vol met deze discussie. Of jij moet het allemaal best vinden in je eigen auto topic Tim?
 

MarcoO2

Forumguru
Het begint gewoon afgezaagd te geraken met al die kritiek op Tesla. Ik dacht met van de Porsche af te zijn ook met de bagger (of jaloezie) vanaf te zijn maar met een tesla is het nog erger. Als iemand die kans ziet om een Tesla af te breken kunnen ze het niet laten.
Het lijkt er een beetje op dat je met de Porsche ook je objectiviteit hebt ingeleverd. Ik benoem de voor- én de nadelen van een Tesla. Maar jij redeneert serieuze issues weg met behoorlijk gekleurde argumenten. Prima dat je blij bent met je Tesla, en ik gun je dat net zo hard als met je vorige wagens, maar dat wil niet zeggenschap er geen discussie over die auto gevoerd wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan