Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@JeSko Ben zelf ook zeker geen Tesla-fan, verre van maar als je alles objectief bekijkt is een Tesla gewoon een veel betere aanbieding dan al de rest van de EVs.
Op vlak van technologie en software zijn ze niet te kloppen en sinds kort qua prijs ook nog eens.

Zit op Facebook ook in een tesla groep. Er zijn nog wel redelijk wat probleempjes (zeker geen ernstige buiten het stuur dan :pardon:) die veelal te maken hebben met de productie. Maar redelijk snel opgelost met een bezoekje aan een service-center. Denk dat ik wel redelijk veel chance heb dat ik een “perfect” exemplaar heb.
 

JeSko

Forumguru
Heb de reactie verwijderd Tim wilde je topic niet verder verstoren met deze langdurige discussie. Laat het me er op houden dat Tesla in wat ze doen de zaken veel beter voor elkaar hebben dan de VW groep.
 

leon-cupra

Forumguru
Geen probleem hoor. Het blijft een feit dat Tesla op vlak van productie-kwaliteit nog veel stappen vooruit kan zetten waar het bij de traditionele constructeurs toch wel redelijk goed op punt staat. Echter hebben ze wel al redelijk grote stappen vooruit gezet , zeker met de model Y en de Tesla’s die uit Duitsland rollen zullen wss ook wel een hogere productiekwaliteit hebben/krijgen. Maar op vlak van wat er onderhuids zit, zijn ze gewoon onklopbaar. Zelfs mijn pa zijn Hyundai moet het afleggen tegen een tesla.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik snap er trouwens steeds minder van, van al die ICE <--> EV strijd. :koffie:
Wat maakt het nou uit wat voor een specifieke krachtbron het vehikel aandrijft?

Het gaat toch om hoe goed dat ding als auto zijnde presteert? Dus op allerlei gebieden, variërend van toegepaste technologie, wegligging, comfort, veiligheid, snelheid, handelbaarheid, rij-economie, enzovoorts, enzovoorts.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap wel dat iemand omwille van het geluid/beleving kan afhaken op een EV. Een dikke V8 of 6 cilinder is een stuk “machtiger” dan een EV. Maar iemand met een 4 cilinder Superb die hetzelfde argument aanhaalt is flink aan het l*llen.

Een wagen is voor een liefhebber ook wel emotie. Die hanteert wel even andere criteria dan een rationele koper. Daar is beleving toch wel van groter belang.
 

Japanese Power

Donateur
Pff jongens. Het lijkt wel een stamcafé topic hierzo. Al dat voor en tegen. Laat iemand genieten van z’n auto en hem daar lol in hebben. Het gaat nu echt om voor vs. tegen. Om EV vs. ICE. Leven en laten leven. Ik ben echt verbaasd om 3 pagina’s vol met deze discussie. Of jij moet het allemaal best vinden in je eigen auto topic Tim?
 

MarcoO2

Forumguru
Het begint gewoon afgezaagd te geraken met al die kritiek op Tesla. Ik dacht met van de Porsche af te zijn ook met de bagger (of jaloezie) vanaf te zijn maar met een tesla is het nog erger. Als iemand die kans ziet om een Tesla af te breken kunnen ze het niet laten.
Het lijkt er een beetje op dat je met de Porsche ook je objectiviteit hebt ingeleverd. Ik benoem de voor- én de nadelen van een Tesla. Maar jij redeneert serieuze issues weg met behoorlijk gekleurde argumenten. Prima dat je blij bent met je Tesla, en ik gun je dat net zo hard als met je vorige wagens, maar dat wil niet zeggenschap er geen discussie over die auto gevoerd wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 als ik mij niet vergis ben jij diegene die steeds die negatieve berichtgeving over tesla post in mijn topic. Zie jou dat niet doen in andere hun mijn-auto topic. Dat ben ik gewoon redelijk beu. Je valt mij met die laatste post dan ook persoonlijk aan … zeer laag hoor.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Er zijn ook 4 cylinders die goed klinken hoor :D getuige onze Mazda met zijn dikke roffel, jouw oude Cayman, en ja zelfs mijn Hondake klinkt goed in hogere toeren :D maar snap wel wat je bedoelt, meestal klinken de 6-8 Cyls beter, gisteren kwam ik in stapvoets verkeer een jonge kerel tegen met een BMW 7 Serie van de jaren 90, toen die ons zag ging hij eens even lichtjes gassen om zijn motor te laten horen en dat klonk wel erg lekker, maar onze Mazda deed zeker niet onder en hij keek nogal verbaasd dat die 4pitter zo ronkte :D

*Kinderachtig i know :tongue: maar leuk!
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko weet het , daarmee dat ik er specifiek “4 cilinder Superb” van had gemaakt. Bij zo een wagen voegt het motorgeluid absoluut niets toe aan de beleving ;)
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 als ik mij niet vergis ben jij diegene die steeds die negatieve berichtgeving over tesla post in mijn topic. Zie jou dat niet doen in andere hun mijn-auto topic. Dat ben ik gewoon redelijk beu. Je valt mij met die laatste post dan ook persoonlijk aan … zeer laag hoor.
Dan vergis je je toch, want ik geef net zo goed positieve berichten. En als er m.b.t. andere auto's bijzondere zaken te melden zijn (want zo zou ik het toch wel noemen als sturen eraf vallen...), dan post ik dat ook.

En nee, ik val je niet aan: ik reageer op wat je schrijft. Ik zie je sinds je die Tesla rijdt veel feller en afwijzender reageren, dat valt gewoon op.

Maar no hard feelings hoor, het is maar een auto ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 je hoeft dan dergelijke links niet meer te posten in mijn topic. Wil je dat aankaarten maak dan een apart topic aan of post het op Facebook-groepen , daar zal je velen mensen vinden die dergelijke berichten toejuichen.

En kunnen we er nu over stoppen? Heb er mijn buik vol van van jouw berichten.
 

sitechris

Donateur
Ik stel mezelf wel eens de vraag wat ik zou kopen als ik een EV moet rijden. Lastig. Tesla Model 3 LR of Performance vind ik best aantrekkelijk. Uitstekende prestaties (LR en Performance vooral), goede prijs(!) goede range, fijn laadpalen netwerk, geweldige audio, best redelijke rij-eigenschappen en rijke uitrusting spreken voor de Tesla. Afwerking (wordt beter, maar nog niet top), design (echt saaie auto van zowel binnen als buiten), de serviceorganisatie (vind ik nog steeds puntje van zorg), fluctuaties in prjis en de immer broken promises van Musk (autonoom rijden in 20zoveel etc etc) zijn argumenten voor mij om niet in een Tesla te stappen.

Punt is dat de BMW i4 mijn boxes ook niet aftikt, omdat ik een vergelijkbare 430i gewoon een fijner totaalpakketje vind. Lichter, iets meer beleving (ja, een saai vierpittertje biedt meer beleving imo) en qua range gewoon fijner. Maar als je als BMW-leek instapt in een i4, dan ben je gegarandeerd onder de indruk. Rijdt echt verfijnder dan een Tesla en heeft een veel mooier (afgewerkt) interieur. Toch mis ik bij die auto het traditionele BMW gevoel. En daar kan ik als BMW fanboy niet overheen stappen.

Mss de Kia EV6 GT? Of toch Polestar Performance (rijdt superfijn maar uiterlijk vind ik mwoh).

Maar om heel eerlijk te zijn, het grootste probleem van de gemiddelde EV (dan praat ik niet over de 400 pk plus auto's) is dat ze allemaal hetzelfde rijden/voelen. Allemaal te zwaarlijvig en de motor biedt (ondanks goede cijfers bij verkeerslicht) weinig thrillls en zeker geen emotie. Het is inwisselbaar. Dat laatste stoort mij als autoliefhebber. Ik mis de motorkarakteristiek die iedere auto min of meer uniek maakt. Ik mis de voelbare wisseling van verzet bij op- of terugschakelen. En ja, ook een viercilinder Superbje biedt mij meer beleving dan een Skoda Enyaq, VW ID4, Audi Q4 of SR Tesla. De meeste EV's zijn best smakelijke worsten, maar wel voorverpakte Kips leverworsten. Iets meer onderscheid zou fijn zijn. Hopelijk gaan we dat in de toekomst meer meemaken. Ik ben daarom wel benieuwd naar de elektrische opvolger van de 718 Cayman/Boxster (2025). Dat is wellicht een auto die mijn hart weet te raken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan