Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Bij deze even de nieuwe wagen voorstellen. Net het getekend contract gemaild naar de verkoper voor een nagelnieuwe Tesla model Y SR+. Batterijcapaciteit van 60kwh, 300pk (sommige sites vermelden 347pk), achterwielaandrijving, WLTP 450km.

Heel toevallig had de verkoper van mijn Porsche een model Y staan. Veel te duur, wist wel dat er te onderhandelen viel met de man en naar overname van de porsche was het ook interessant. Naar de wagen gaan zien, testritje gemaakt en even over de prijs onderhandeld. Tot een mooi voorstel gekomen en iets later de knoop doorgehakt .
1673074009842.png
 

Rallye

Forumguru
Ook de Y heeft geen meters etc. Op de juiste plek (voor je neus). Ik vond dat bij de 3 waarin ik heb gereden erg storend. Jij hebt daar geen last van?
 

leon-cupra

Forumguru
Vond het ook inderdaad enorm storend. Ga het eerst nog eens enige tijd aankijken. Blijft het mij storen, bestaan er blijkbaar 1001 verschillende head-up displays voor tesla. Gisteren wat filmpjes opgezocht “redelijk” plug and play.
BCD1A9F9-87C2-42BF-9837-847DE0648FF2.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
De kogel is door de kerk: de Porsche verlaat zeer binnenkort de stal :pardon:

Gisteren nog discussie gehad met de madam. Is natuurlijk weer opleggen maja als je weet dat ik de opleg binnen de 6 maanden “terug verdien” en daarna het autorijden “goedkoper” wordt, de wagen niet meer privé wordt betaald maar bedrijfsmatig, snap ik nog steeds niet waarom ze er zo lastig over deed … ze had al eerder schrik voor de termijn dat de tesla op de oprit gaat blijven staan “na 6 maanden ga je die weer beu zijn en wil je weer wat anders” … tja you never know … ze moest eens weten dat ik tegen de verkoper al lachend zei (aangezien het de tweede wagen op 1 jaar is dat ik bij hem koop) “maak maar dat je volgend jaar een Tesla S plaid staan hebt zodat ik weer kan wisselen” :deuk::deuk:

Ach … paar dagen tegen een vies gezicht aankijken en tegen dat de tesla op de oprit staat is het over. Uiteindelijk moest ze wel toegeven dat de Tesla financieel en praktisch een veel betere keuze is dan de Cayman. Zal wss beetje pieken :deuk:

Nu volop aan het zien voor een laadpaal, laadpas, nieuwe verzekering en nieuwe nummerplaten. Laadpaal kan ik via een familielid doen. De wallbox is op voorraad maar hij heeft maar binnen 3 weken tijd. Dus eerst maar eens een laadpas aanvragen.
 

Okki

Donateur
Nou, gefeliciteert. Ik blijf het een vreemde keuze vinden na een aantal sportieve wagens. Vind de argumentatie van terugverdienen altijd vreemd. Je hoeft je toch niet te verexcuseren voor je hobby uitgaven.
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @Okki

De tesla is grotendeels een financiële overweging. Vind het uiteraard wel een knappe bak, rijdt enorm leuk en belangrijk voor mij, het is eens een nieuwe ervaring ;)

Dat de overstap van sportwagens niet zo evident lijkt .. tja … het is een bepaalde keuze. Wou terug eens een wagen waar we als gezin meer mee weg konden , die daarvoor ook practisch is maar die mij wel een smile bezorgt tijdens het rijden. De overstap dan van een sportieve verbrandingsmotor naar een EV , de overstap is inderdaad groot. Volledig het tegenovergestelde maar je hoort het van veel EV-rijders, het rijden met een EV is enorm leuk, relax, … en dat kan ik na de testrit zeker beamen. Moest ik mij niet geamuseerd hebben tijdens de testrit , had er zeker geen EV gekomen.

Betreft het verantwoorden, dat dien ik hier thuis uiteraard wel te doen. We spreken hier niet over de prijs van een pakje boter. Op het forum maakt mij dat absoluut niet uit. Geef het gewoon graag mee als info in het “verhaal”. Akkoord, het is een hobby, maar een hele dure dan. Kan niet zomaar onbeperkt geld uit de lade halen. Daar moet wel, zeker met dergelijke bedragen, iets of wat van redenatie /motivering achter zitten.
 

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb ben iemand die vooruit kijkt en niet achteruit. De Porsche achterlaten zal een minuutje kwaad werk zijn, maar er komt iets anders fijn (ondanks dat niet iedereen die mening aangedaan is) in de plaats. Dus het verlies valt best mee.

“”Zonder fatsoenlijke bediening” is echt wel van de pot gerukt. De bediening in de tesla is heel intuïtief. Zit heel logisch en gemakkelijk in elkaar. Niet zoals bij de Hyundai Ioniq 5 van mijn vader waar alles achter 20 submenu’s zit. Ben nu ook enorm veel filmpjes van model Y aan het bekijken. Er bestaan heel veel short cuts om bepaalde instellingen aan te passen. Met 1 toets iets aanpassen is mogelijk. Je moet natuurlijk wel de short cuts kennen.

De tellerpartij is inderdaad een puntje , maar enkel alleen om gemakkelijk te weten wat je snelheid is. Maar zoals reeds gepost, er bestaan ondertussen 1001 oplossingen hiervoor.
 

Kanerr

Forumguru
Gefeliciteerd Tim! Mooi hoor, vriend heeft hem gisteren opgehaald en is er super blij mee.
Een voordeel is ook dat alles wat erop zit, gewoon goed werkt meteen zonder het aanklooien van app verwijderen, account aanmaken, resetten, storingen in de app, storingen in auto, etc etc etc
Instappen, wegrijden :)
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @Kanerr.
Zullen zien hoe foutloos de software van tesla is. Feilloos is het ook niet hoor. Je leest soms ook wel over rare kronkels in de software na een update. Maar niet zo erg als bij de traditionele autobouwers.
 

Kanerr

Forumguru
Nee, als ik lees hoe het er bij VAG aan toe gaat bijvoorbeeld en hoe langzaam het gaat om dat op te lossen....
 

leon-cupra

Forumguru
@SuperBeeb dat is dan een persoonlijke mening en niet een algemene beoordeling van een wagen ;)

Nu, mijn vader zou heel graag overschakelen naar een tesla net omwille van het gebruiksgemak. Is absoluut ook niet voor de knoploze bediening maar in zijn Ioniq 5 is de bediening naast “knoploos” ook nog eens nodeloos ingewikkeld (enorm veel submenu’s). Dat heb je bij de tesla niet. Vind de vergelijking iPad en eender welke Android tablet een mooie vergelijking. Een iPad is veel intuïtiever te gebruiken dan eender welke Android tablet (alhoewel het wel al verbeterd is). Tesla en andere merken is net hetzelfde.
 

Tees

Donateur
Dat is altijd een interessante discussie...ik heb altijd Androids gehad en er nooit moeite mee gehad (en ik ben heel kritisch wat betreft gebruikerslogica). Sinds een kleine 2 jaar een iPhone van het werk en ik ben er nog steeds niet aan gewend, ik vind heel veel dingen onlogisch werken. Zo zie je maar weer, dit soort dingen zijn heel persoonlijk.

Geniet van de Model Y, zal vast wel goedkomen. En dat ie maar meer gebruikt mag worden dan de Porsche!
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees ik heb net de omgekeerde ervaring. Daarnaast vind ik een Apple platform veel stabieler dan een Android platform. Met mijn iPhone hoef ik amper de phone heropstarten omdat iets vast loopt. Met Android smartphones merkte ik dat sneller iets vast liep. Als je de ervaringen van EV rijders icm de software leest, zie je veel dezelfde bemerkingen mbt Tesla tov de rest. Nu we gaan het wel zien. Heb er alle vertrouwen in en slaagt de tesla tegen tja , dan is het een “mooie” reden om iets anders te kopen :deuk:

Thx. De Tesla is alleszins een stuk praktischer dan de Porsche, dus er zullen sowieso meer ritjes met het gezin mee gedaan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Een iPad is veel intuïtiever te gebruiken dan eender welke Android tablet (alhoewel het wel al verbeterd is)
Dat hangt erg van je referentiekader af. Ik heb een half leven lang met MS-DOS en vervolgens Windows gewerkt en kan zodoende ook aardig overweg met Android tablets en telefoon. Maar zodra er op mijn vrouw haar iPad iets vreemds gebeurt, sla ik dicht en heb ik de grootste moeite om mijn weg te vinden.
Maar gelukkig kan ik dan altijd een van de kleinkinderen (11 tot 15 jaar oud) te hulp roepen... :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gebruik al jaren een android telefoon van Samsung en vastlopen is nog nooit gebeurd. Gebruik wel ook al heel lang een Mac airbook, maar bewust geen Iphone, omdat ik die verregaande afhankelijheid van Apple ongewenst vind. Maar dat kan ook best niet meer dan een gevoel zijn.
Bij mijn buurman staat ipv de Tesla van 150k bijna de helft van de tijd een leenauto voor de deur. Elke keer wat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan