Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@Tees snap het wel maar het aantal gevallen is te belachelijk laag om mij zorgen te maken. Kunnen nog productiefouten in zitten in de model Y waar geen kat weet van heeft. Is ook niet gezegd dat het stuur van een Enyaq niet kan lossen. Technisch gezien is dat ook mogelijk. Alleen is er nog niet een eerste geval (of toch niet bekend).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik zou me ook vooral geen zorgen maken! Tis vooral aan de RDW om hier goed naar te kijken, want het kan zijn dat er in NL ook een of meerdere autos met dit probleem rondrijden.
 

leon-cupra

Forumguru
Betreft het customizen van een Tesla, al een paar keer onderstaande model Ys tegengekomen. De two-tone is wel knap gedaan. Niet dat ik ooit zoiets zal doen. Als de tesla ooit gewrapt wordt zal je in 1 kleur worden.
F49F4E76-D7CB-413B-A36C-3FF944FBE5DE.jpeg A1C49E05-8426-45B4-AEDB-279148B9A096.jpeg 3809B551-2760-4CE2-A381-21A5F9986210.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Tesla wrappen is geen pretje dat zeg ik je nu al, ik zeg het niet graag maar de reden is de slechte bouwkwaliteit, je moet er als wrapper bijna alles aan demonteren, en wat je demonteert breekt heel snel af. Maat van me heeft nu ook weer een Tesla binnen die door een andere wrapper helemaal verpest is.
 

JeSko

Forumguru
Als je hem laat wrappen neem dan een kleur die amper afwijkt van de orginele kleur, dan moeten ze niet zo fel demonteren.
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra nee zowiezo niet, ik houd van sound en een ruwe ervaring, Tesla is te steriel plus ik geraak niet over dat interieur.
Ik hou ook van sound maar eerlijk gezegd mis ik het wel niet in de Tesla. Het rijden in een Tesla is zo rustgevend dat wanneer ik in de Superb rij het geluid van de motor mij enorm stoort (gewone 4 cilinder is ook niet de sound die je zoekt voor “fun”).
Interieur was voor mij ook wel een dingetje. Voor de testrit nog nooit in een tesla gezeten. Dacht dat het veel te steriel ging zijn. Maar eens plaats te nemen geeft het interieur nog wel een cosy gevoel en geeft net zoals de stilte een enorme rust.
Onlangs met de ID.4 van mijn schoonbroer gereden. Dat interieur is exact het tegenovergestelde. Was zo druk, was het niet meer gewoon. Was blij om terug het interieur van de Tesla te zien.

Duidelijk wel dat ik de rust nu opzoek (zowel in snelheid en beleving) :D
 

leon-cupra

Forumguru
dat het geen pretje is , is het probleem voor de wrapper. Veronderstel dat een goede wrapper wel weet wat hij doet. Prijs zal er dan wss ook wel naar zijn.

Wel veel zin om de model Y te laten wrappen maar aan de andere kant is het veel geld. Model y zal ergens tussen de 2-3000€ zijn + nog wat belettering voor reclamedoeleinden = aardige factuur. Aan de andere kant, opvallend kleurtje + belettering is dan mss wel interessant voor de groei van mijn bedrijfje …. :pieker:

Eerst nog wat winst genereren en mss tegen de zomer de model Y laten wrappen.
 

leon-cupra

Forumguru
Is ook de wagen hoor. Geef mij morgen de sleutels terug van de Cayman en ik rij terug anders.

Gelukkig dat ik wat rustiger aan doe want deze morgend stonden ze te flitsen aan mijn werk (en niet gezien). Stond op onze parking ook een anonieme wagen die de zware snelheidsovertreders uit het verkeer pikte.
 

MarcoO2

Forumguru
Zoals met veel terugroepacties zal europa niet volgen. We kennen in Europa niet die megaclaims via de rechtbank. Heb er ook redelijk vertrouwen in dat mijn stuur niet onmiddellijk zal loskomen. Zijn maar een paar gevallen ook van gekend.

En ach, momenteel heb ik toch veel liever een tesla dan een Skoda EV. Die modellen heb veel meer problemen dan een mogelijk lossend stuur.
De reden voor de terugroepacties is natuurlijk niet per sé de angst voor een claim, maar vooral het voorkomen van levensgevaarlijke ongelukken. Als de Europese auto's uit dezelfde batch komen, zou het heel idioot zijn als ze hier niet teruggeroepen worden.

Ik vind 2 bekende gevallen van een nog zo jonge auto anders behoorlijk veel. Vooral omdat het iets zegt over het productie- en kwaliteitsproces. Blijkbaar laat dat dergelijke zaken toe - en dat is niet de eerste keer natuurlijk bij Tesla. Dat zou mij heel wat meer zorgen baren dan de irritante, maar veel minder gevaarlijke issues van een Skoda EV.
 

MarcoO2

Forumguru
Wel veel zin om de model Y te laten wrappen maar aan de andere kant is het veel geld. Model y zal ergens tussen de 2-3000€ zijn + nog wat belettering voor reclamedoeleinden = aardige factuur. Aan de andere kant, opvallend kleurtje + belettering is dan mss wel interessant voor de groei van mijn bedrijfje …. :pieker:
Als je niet van plan bent de Y er binnen een jaar weer uit te doen, zou ik het zeker de moeite waard vinden. Het is hele zichtbare reclame, ieder moment van de dag, Zet dat af tegen een beetje advertentie op een goed zichtbare plaats in een krant ofzo... en dan weet je het wel!
 

leon-cupra

Forumguru
2 gevallen op miljoenen verkochte wagens is niets. Dat het een veiligheidsprobleem is uiteraard logisch, dat het best verder onderzocht wordt is uiteraard logisch maar ik maak mij geen zorgen. Zal wel een bericht krijgen zeker als de mijne er ook tussen zit met een potentieel issue. Maar ondertussen blijf in genieten van de model Y.

Hoe lang hij blijft is idd zo een puntje waarom ik twijfel. Marketing-technisch is het een nieuwe-brainer maar 3000€ uitgeven om jaar erachter iets anders te kopen is te gek voor woorden. Als ik die tesla laat wrappen zal het idd de bedoeling zijn om langer dan 1 jaar te rijden.
 

MarcoO2

Forumguru
2 gevallen op miljoenen verkochte wagens is niets.
Niet overdrijven hé :D

De Y is sinds december 2021 op de markt. In 2022 heeft Tesla 1,3mio 3-en en Y-en geproduceerd. Zelfs als 90% daarvan vaan Y was, is er geen sprake van "miljoenen".

Los daarvan is het probleem natuurlijk veel groter dan alleen de 2 wagens waarin het probleem zich daadwerkelijk gemanifesteerd heeft. Blijkbaar is zowel de productielijn als de kwaliteitscontrole van een dusdanig niveau dat dit -naast de overige bekende problemen- voor kan komen. En dát zou je wel zorgen moeten baren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Denk dat Tesla het van de F1 heeft proberen over te nemen, daar laten die stuurtjes toch ook los na de race of na een crash !!?? :cool:
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 als het voor jou zo een probleem is, misschien best het stuur van jouw wagen ook eens controleren. Je weet maar nooit dat Volkswagen bepaalde productiefouten zou verzwijgen …
De diesel waren ook een stuk zuiniger op papier …ze zijn niet verlegen om een leugentje.
 

Tuner111

Forumguru
Elk merk heeft zo zijn problemen hoor. ik ken geen enkel merk dat 101% perfecte wagens aflevert...

Zelf zou ik nooit tesla willen hebben... voor me zijn dat geen wagens maar rijdende ipads.. en dat is 100% mijn eigen mening. Is een ander merk dan beter dan tesla op ev gebied.. neen, zeker niet.

Zoals ik al eerder aangaf zie ik geen toekomst in de EV's. Leuk als tussenoplossing, maar niet DE oplossing voor het probleem... ook waterstof is niet echt de toekomst.

ik zie vooral toekomst in Synthetic Fuel. en steeds meer landen hoor je er ook over spreken...

Ikzelf ga het zo lang mogelijk uitstellen om benzine uit mijn leven te halen & Kijk dan ook zo hart uit naar mijn nieuwe wagen (binnenkort) te hebben :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan