Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Daarnet even de autopilot gebruikt. Flauw bochtje, volgde mooi de bocht maar voelt toch raar aan om de controle aan de wagen te geven. Volgende bocht een stuk scherper, was eens benieuwd hoe dat ging gaan maar zag een tegenligger, stuur terug over gepakt … vertrouwde het nog niet volledig (zeker met heel het gezin erin).
 

leon-cupra

Forumguru
Liever een levend watje dan een dode stoere.

Is een heel scherpe bocht en moest onmiddellijk na de bocht naar links. Is daar ook redelijk smal en veel bestuurders schatten die bocht verkeerd in. Is niet de eerste die daar verongelukt.

Maar gaan het daar zeker eens proberen. Wel enorm benieuwd hoe de MY de bocht pakt (of juist niet :deuk:).
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag de autopilot nog eens getest. Ritje naar de bakker en de slager. Werkt redelijk maar is nog verre van perfect. Pakt een iets scherpere bocht wel vrij laat waardoor de wagen scherper moet insturen op het moment dat de camera’s de bocht “ontdekken”. Niet echt smoothjes. Op een bepaald moment stond er ook een wagen half geparkeerd op de baan. Aanzag dit als een voorligger met als resultaat dat de MY alles toegooide.

Je moet ook om de halve minuut ofzo een signaal geven aan de wagen dat je nog aandachtig bent (kneepje in het stuur), hierdoor is het gemak van autopilot eigenlijk volledig weg. Kan je evengoed op ACC rijden.

Al bij en al mooie start tot het volledig autonoom rijden maar op vandaag eigenlijk enkel een leuk gadget om mee te stoefen aan de toog in jouw stamcafé.
 

Cordoba

Forumguru
Dat is ook het grote probleem dat het 'auto pilot' wordt genoemd, maar in feite meer een brokkenpiloot is. De variatie in wegen en omstandigheden in de EU zijn naar mijn idee veel groter dan in de USA, dus in de EU is een zelfrijdend voertuig op gewone wegen nog heel ver weg naar mijn idee. Op bijvoorbeeld snelwegen waar men via magnetische lussen allerlei info over kan dragen, kan het misschien al op korte termijn als zelfrijdend, maar dat is wat anders dan complete ritten van A naar B. (tussen Helmond en Nuenen heeft men jarenlang ook regelmatig een stuk autoweg afgesloten voor dergelijke tests)
 

leon-cupra

Forumguru
Brokkenpiloot verre van. Vind het wel al redelijk ver staan. De camera’s merken wel enorm veel op. Fietsers, voetgangers , … zelf voordat je ze zelf opmerkt. Het insturen van scherpere bochten vond ik juist wat minder.

Moesten ze op de autostrade toelaten om niet meer het stuur te moeten aanraken zou dit wel een enorm handig iets zijn. Puur rechtdoor en flauwe bochten kan het systeem perfect aan.
 

leon-cupra

Forumguru
Is standaard aanwezig. Dat je om de halve minuut in het stuur moet knijpen is idd omwille van de wetgeving. Wordt idd nog niet toegelaten. Met het kneepje in het stuur omzeilen ze een beetje de wetgeving. Als je het activeert krijg je ook de melding dat het zogezegd een beta-versie is en dat het onder jouw verantwoordelijkheid valt moest er iets gebeuren.
 

EdK

Forumguru
krijg je ook de melding dat het zogezegd een beta-versie is en dat het onder jouw verantwoordelijkheid valt moest er iets gebeuren.
Tsja maar dat is typisch amerikaans, kijk maar met vele amerikaanse wagens en hun spiegels waar een heel verhaal in staat gegraveerd mbt vertekening van het spiegelbeeld.....
Heeft dat niet iets van doen met advocaten en die hoge claims eisen op no cure no pay basis...? :lezen:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rallye

Forumguru
En eigenlijk dus het feit dat sociale zekerheid ontbreekt…… Wel grappig dat autopilot dus het eerst zal worden toegepast op de wegen waar het het minst nodig is….
 

JeSko

Forumguru
Ik snap echt niet dat je überhaupt autonoom wilt rijden. Hopelijk komt dit er nooit compleet door, of pas als ik al lang in het rusthuis zit.

*Of onder de zoden
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 veel merken doen het af als “producteigenschap” en laten jou verder in de kou staan met jouw probleemwagen. Tesla doet dan toch nog iets.

@JeSko autopilot is toch een gemak. Als je zo een saai ritje hebt van paar 100km autostrade, autopilot instellen en iets anders doen (wat werken , dutje doen , wat tinderen :deuk:).
 

JeSko

Forumguru
Nee zelfs niet op zo'n afstanden ook daar geniet ik van om ze helemaal zelf bewust te rijden, maar goed, passeer tegenwoordig 10 auto's en de helft zit met hun neus naar hun kruis te zien, dus kan me voorstellen dat die piraten wel autopiloot willen rijden ja, moeten ze helemaal niks meer doen.

*Waarmee ik uiteraard niet op jouw doel Tim. Is algemeen.
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 veel merken doen het af als “producteigenschap” en laten jou verder in de kou staan met jouw probleemwagen. Tesla doet dan toch nog iets.
Onzin. Tenzij je mij een lijstje kunt geven van "veel merken" die issues als dit (we praten over loslatende sturen...) afdoet als producteigenschap.

Tesla mag zich diep schamen om deze reactie.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb het niet over specifiek een loslatend stuur. Hier op het forum zijn genoeg eigenaars die problemen ondervonden met hun Skoda waar het afgedaan wordt als “producteigenschap” terwijl het kleinste kind weet dat het een productiefout is , net zoals het loslatend stuur.

Dat tesla zich mag schamen is effectief zo , maar in tegenstelling tot vb een Pon hebben ze de klant een andere wagen gegeven (wss omdat het vertrouwen in de wagen kwijt was). Een Pon zou gezegd hebben :” ok, factuur schelden we kwijt maar een andere skoda zal er niet in zitten.”
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan