Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Tja, nog een vlak waar tesla het beter doet dan al de traditionele constructeur. Bij tesla hoeven ze niet te praten over chiptekorten. Levertermijn van 3-4 maanden. En nog een mooie keuze uit stock ook.

Soit, de Tesla moet terug verdiend worden … ga nog wat pakketjes maken.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het niet over specifiek een loslatend stuur.

Dat tesla zich mag schamen is effectief zo , maar in tegenstelling tot vb een Pon hebben ze de klant een andere wagen gegeven (wss omdat het vertrouwen in de wagen kwijt was).
Het gign juist wél om dat loslatend stuur en de bizarre reactie van Tesla daarop. En jij trekt dan de vergelijking naar PON. Geen appels met peren gaan vergelijken.

En dat "geven" van die andere wagen was geen gift hé... die mocht'ie gewoon (met voorrang) kopen (en heeft hij terecht geweigerd).
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk mag je dat vragen @JeSko.
Ik verkoop via bol.com en Amazon gasveren. Op dit moment een heel beperkt aantal types (12-tal). Stelselmatig breid ik het gamma uit.
Bedoeling is ook om een eigen webshop te hebben waar ik 10.000den soorten kan aanbieden (hardlopers op voorraad en de rest op bestelling).
Dacht eerst na een jaar of 2 te starten met een webshop (had gedacht dat het veel minder hard ging lopen). Ga nu mijn plannen herzien en wss tijdens de zomer de eigen webshop opstarten. Daarvoor zou de tesla mooi zijn om er een rijdend reclamebord van te maken (en ineens van het zwart vanaf te zijn).
 

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 wat is eigenlijk jouw punt?

Een stuur dat loskomt is absoluut niet normaal. Maar hoeveel dergelijke gevallen zijn hiervan bekend? Wss kan je ze op jouw 1 hand tellen. Tesla had hier anders op mogen reageren, uiteraard, maar heel veel constructeurs reageren op net dezelfde manier. Pon doet bij heel veel problemen of hun neus bloedt. Tesla is daar absoluut geen uitzondering op.

In het artikel staat dat Tesla de wagen ging terugkopen. Van hoeveel eigenaars hier op het forum met “producteigenschappen” heeft Pon de Skoda willen terugkopen? Geen enkele.

186098BC-4CC0-4415-8465-9D99D791693A.jpeg

Zou Pon daarbij horen? Een importeur die klantenservice biedt ???? Hoor genoeg negatieve verhalen hier op het forum (BE invoerder is net hetzelfde hoor).

Laatste puntje toont duidelijk dat de schrijver van van het artikel anti-tesla is. Iedereen mag naar mijn model Y komen kijken. Je zal amper fabricagefouten terug vinden. Mijn model Y is gewoon afgewerkt zoals het hoort. Mijn Porsche had meer rammeltjes dan de Tesla (die heeft er geen).
 

leon-cupra

Forumguru
Top man goed bezig!!
Madam had al gezegd dat ik minder moest verdienen :deuk: … de “roverheid” moet dan ook nog eens langs komen. Momenteel nog een 1manszaak en dan wordt de netto-winst bij mijn gewoon loon geteld en dat is “cashen” voor de roverheid. Vandaar de aankoop van de Tesla. Beetje kosten:D

Madam ook content dat ik wat bezig ben. Iedere avond een uurtje, max 2u nog werk met verzendingen maken. Dat is tijd kwijt dat ik niet naar een andere wagen kan zoeken. :deuk:
 

JeSko

Forumguru
Haha lol dat is idd niet slecht voor u en ze kan al beter gelijk AutoScout24 en 2dehands.be van je foon smijten dan is ze helemaal zeker :ROFLMAO:
 

leon-cupra

Forumguru
Laatste maand afgekickt van AutoScout24 :deuk: In de prijsklasse van de tesla is er momenteel niets meer wat mij interesseert en fiscaal gunstig is. En hetgeen wat mij aanspreekt is dubbel zo duur als de tesla. Dus de madam zit nog even safe en ik weet wat te doen:D:D:D
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag nog eens een ritje naar mijn ouders. 25km N-wegen en 60km autostrade. Mijn vader vroeg hoeveel ik had verbruikt. Even gaan zien … heel zijn dag om zeep … 135wh/100km. Hij komt met zijn Ioniq 5 tijdens de warmere periodes max aan 165. Nu zit hij op 195.
:D:D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 aangepast

Mijn vader gek aan het maken voor een Tesla :deuk: Alé hij is er al gek van maar ben hem een beetje aan het opnaaien:deuk:
Gaf al aan bij mijn moeder “en den Tim zijn Y verbruikt 135 en de mijne 195, das wel een serieus verschil” :deuk:

Maandag eens bellen naar de garage waar de mijne van komt of hij niet geïnteresseerd is in een model Y te verkopen en mijn vader zijn Ioniq 5 over te nemen. :D:D
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De Tesla geeft je, dacht ik, een waarde in Wh per km, van Kia en Hyundai weet ik dat ze die info geven als kWh per 100 km.
De vergissing is dan gauw gemaakt.
Maar wie denkt er hier echt dat die Tesla ruim 100 km kan rijden op het energieverbruik van twee 75W gloeilampen?
Overigens komen die waarden zowel bij Tesla als bij Hyundai en alle andere EV's van het display, en dat is vergelijkbaar met de verbruikscijfers van benzine- of diesel-slurpers in hun displays.
Meet eerst eens wat er uit het net naar de auto gaat, en bereken aan de hand daarvan wat het echte verbruik is, net als liters per 100 km, of km/liter.
 

Captain Hook

Forumguru
Zekers @Rallye !
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
In de praktijk is het laadverlies( afhankelijk van de auto, mijne hier thuis ~16%) zo'n 15-20% bij laden aan een laadpaal, wanneer je de (nood- of granny)-lader gebruikt is kan het wat meer zijn, en bij snelladers (DC = gelijkstroom) is er minder dan 5% verlies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan