Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
De tesla staat al een paar dagen binnen (uitgevallen met een lumbago(niet de wagen maar ikzelf), paar dagen thuis). De frunk-klep staat vlak onder het licht … wist dat zwart mij ging ergeren maja madam vond het zwart het mooiste op de tesla … ben er dus aan herinnert waarom het mij ergert.
De frunk-klep staat vol met swirls en lichte krasjes. Heb hier nog een 3 stappen-plan om de lak wat op te waarderen. Eens een stukje gedaan. Veel beter maar die lichte krasjes blijven er wel in. Zal hiervoor mijn broer moeten aanspreken met zijn poliermachien. Tesla lak is nooit de beste kwaliteit geweest, daar was ik mij bewust van, maar is toch spijtig.
Nu, paar weken geleden toegegeven aan het zwart omdat ik eigenlijk toch de plannen heb om tegen de zomer (of later, is te zien hoe het zakelijk gaat) van de Tesla een rijdend reclamebord van te maken. Ineens dan voor een full wrap te gaan met reclame voor mijn bedrijfje. En dan te gaan voor een iets minder krasgevoelige kleur. Mooie grijs-tint ofzo.

9EBA779D-9CC7-4227-B295-847CFD89E747.jpeg 1158DF97-B103-474C-B7F5-EBA457169B45.jpeg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Zou dan wel zorgen dat het meer opvalt dan dat Nardo achtige grijs dat iedereen heeft, als het voor de zaak is zou ik eerder voor een meer opvallende kleur gaan, trekt veel meer ogen tussen al het grijs, wit en zwart.
 
  • Leuk
Waarderingen: EJS

leon-cupra

Forumguru
We zullen wel zien @JeSko
Hoofdkleur zal mss iets saaier worden maar als de boodschap/reclame erop opvalt, is de doelstelling ook gehaald.

Ex-collega reed met een zwarte Kia (ook niet echt opvallend) maar de boodschap die erop was des te opvallender. Werd meermaals aangesproken door de reclame op de wagen.

6561DF49-44DD-42FC-9E2E-56865FE39146.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Vorig jaar was het 4 maanden wachten. Nu liggen ze op voorraad.
Had ook een andere firma aangeschreven (mag dan nog familie zijn, wou wel even zien hoe goed of slecht zijn offerte was) en daar was de levertermijn voor plaatsing 3 weken. Dus daar wss de paal ook op voorraad maar ze moeten het ook kunnen voorzien in de planning.

Was gewoon vervelend dat er een auto staat die je niet kan opladen. De kaart voor het publiek laden ging ook paar weken duren eer ik deze ging ontvangen. Had gedacht met al die apps en dergelijke dat een kaart niet meer nodig ging zijn. Dus tot op vandaag had ik geen oplaadmogelijkheden. Of ik moest het aan de buurman vragen maar dat mocht ik niet vragen van mijn madam “ge moet ou plan zelf trekken” :arghh:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mocht van de madam nog niet opladen. Hebben nog 600kw over in dagtarief. Weekend is nachttarief en daar hebben we tekort. Dus moet nu eerst in de week tijdens het dagtarief opladen
Dus s nachts insteken en laten laden vanaf 6u tot ik vertrek en als ik thuis kom insteken tot 22u.
:pardon:
 

Captain Hook

Forumguru
@leon-cupra Kun je dat laadinterval/-moment niet software matig inplannen?
Je gaat toch niet daadwerkelijk zelf stekers omsteken?

BTW: we hebben al sinds begin 2022 een dynamisch tarief energie leverancier. M.a.w. geen dag/nachttarief meer, maar uurtarief!
En soms is het midden op de dag gewoon goedkoop.
 

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook , uiteraard kan dat. Zowel de wallbox als de wagen zelf kunnen dit.

We “kunnen” voorlopig niet switchen naar een ander tarief. Zitten met zonnepanelen en een terugdraaiende teller. Als we nu ons nachttarief opgeven , hebben we een slimme meter aan onze broek en dus geen terugdraaiende teller. Zou ons redelijk wat kosten.
 

leon-cupra

Forumguru
Gaat idd snel @larsy.
Bwa, heb er nog geen spijt van dat de Porsche weg is. En die reden is heel simpel. Heb het wel al eens ergens vermeld maar heb de Porsche in dat jaar maar 1 keer gebruikt voor wat zo een wagen dient. In de eerste week een rondrit gedaan en daar echt vol gegaan met de Porsche. Machtig ritje maar achteraf besef je dat je eigenlijk onverantwoord bezig was (gevaarlijk voor jezelf en voor anderen). Daarna geen rondritten meer gedaan en om iedere dag gewoon ritjes te doen aan de toegelaten snelheid … tja , daar moet je geen Porsche voor hebben.
Heb nu gewoon een financiële beslissing genomen (met wel een wagen die mij uiteraard aanstaat). Als je een wagen hebt staan die iedere maand 3-400€ kost of een wagen die iedereen maand 3-400€ terug geeft , dan is de keuze sneller gemaakt.

En wie weet wat er ooit nog komt. Als het zich financieel toelaat komt er ooit wel terug een (weliswaar dan een totaal andere) Porsche. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag even het voorverwarmen van de batterij getest. Range s morgens onthouden en in de wagen s avonds bij vertrek bekeken. Ongeveer 20km range kwijt voor het voorverwarmen. Kan je beter met een koude batterij naar huis rijden. Maar dacht omdat ik toch van plan was om de batterij tot 100% te laden dat het zowiezo niet slecht is om de batterij voor te warmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan