Tesla model Y SR+

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Met leeglopen banden hoor je dat ook hoor................psstttt en met op pompen met beetje fantasie ook.... :deuk:
En stukken goedkoper......
 

Kanerr

Forumguru
Rijdt fijn he?! Afgelopen weekend met de Y SR van maat naar de Ardennen gereden en ook even anderhalf uur achter het stuur gekropen. Hele fijne auto, one pedal drive werkt echt subliem en alle fufjes met dodehoek camera etc is ook fijn evenals de stoplichten herkenneing zoals je aangaf :D

Nadelen die ik kon vinden waren echt weinig, het grootste irritatie puntje was dat de regensensor niet echt goed afgesteld leek te zijn. Soms wanneer je een vrachtwagen inhaalde stopte hij spontaan met wissen zoals jij aangeeft waarbij ik meerdere malen echt vraagtekens had waarom hij niet wist wanneer het juist heel nat is en waarom hij wel wist wanneer het droog is?
En verder is de draaicirkel echt giga en stoelen zijn wat hard maar eigenlijk is dat het wel. :D

Oh vooruit nog 1 nadeel. MM systeem gaat telkens aan bij het openen van iedere deur maar gaat ook weer uit na het sluiten van een deur. Dus we hebben momenten gehad waarbij we de kofferklep open deden (MM gaat aan), klep weer dicht (MM gaat uit), achterdeuren open om jas te plaatsen (MM gaat aan), achterdeur dicht (MM gaat uit) en dan eindelijk wanneer we de voordeuren openen ging MM weer aan. Onnodig om zo vaak aan en uit te laten gaan, een vertraging van ~30sec zou ideaal zijn na het sluiten van deuren :)
 

leon-cupra

Forumguru
Ben ook helemaal om met het EV rijden. Rijdt echt zalig. Het sturen ook. Voor zo een boot stuurt de wagen best wel leuk. Je voelt tijdens bochtjes nemen dat je niet met een heel logge wagen onder baan bent.

De regensensor , tja , is inderdaad niet perfect maar heb nog geen enkele regensensor geweten die perfect is. Enige vervelende, juist maar voor de wissers, is dat je de snelheid moet aanpassen op het scherm. Een hendel aan het stuur had wel een stuk handiger en veiliger geweest. Voor alle andere functies die automatisch verlopen zijn manuele aanpassingen amper nodig.

Stoelen vind ik nog redelijk. Heb wel al betere stoelen gehad maar na het ritje naar mijn ouders had ik zeker niet het gevoel van “eindelijk”.

Gisteren een paar uurtjes in de Tesla vertoeft om alles eens uit te pluizen. Als je hier leest hoe ingewikkeld het is en in de meeste gevallen amper werkt om vb verschillende profielen aan te maken in de wagen , is het in de tesla een fluitje van een cent. Op 5 min waren de profielen van mij en mijn partner ingesteld. Of vlak van bediening en terugvindbaarheid van functies scoort tesla toch veel hoger dan andere merken.
 

LT83

Forumguru
Een Tesla, dat is wel even wat anders. Proficiat en veel plezier ermee gewenst.
Rationeel kan er als ondernemer niets tippen aan elektrisch.
Zelf heb ik een tijdje geleden uurtje proefgereden met een Model Y Performance, het viel niet tegen.
Maar qua beleving, mwooaaahhhh dan moet je toch echt niet teveel (niets) verwachten was mijn bevinding.
Als reisauto voor het gezin lijkt hij mij wel erg prettig hoor.
Interieur vond ik stiekem gewoon goed, mooie materialen behalve dat stuur inderdaad.
Uiterlijk kan mij niet zo bekoren, maar dat is wellicht smaak
 

leon-cupra

Forumguru
Thx Luuk.
Tja beleving … het is gewoon een steengoede cruiser. Je kan niet van een Y verwachten dat het een Cayman is. Maar aan de andere kant , het potentieel benutten van een cayman kan je niet meer op de openbare weg. Heb dat 1 keer gedaan tijdens een rondrit. Moest je dat alle dagen doen heb je hele grote kans op “rijbewijs kwijt voor jaren” of “een dode op jouw geweten”. Circuit rijden is ook risicovol (verzekering dekt dat niet).
 

Canon-Eye

Forumguru
maar heb nog geen enkele regensensor geweten die perfect is.
Klopt: in mijn O2 (2007-2011) werkte het al niet goed en had ik het uitgeschakeld, in de huidige Leon van 2017 werkt het ook niet goed dus ook uitgeschakeld. Dan regel ik het liever zelf met één vingertip, inplaats van me te ergeren aan de foute keuzes die het ding maakt.
 

MarcoO2

Forumguru
Grappig, ik gebruik het als sinds jaar en dag in mijn Octavia's, Leon en nu Golf: 98% van de tijd doet hij precies wat hij moet doen. Wel even de juiste gevoeligheid inschakelen met het schakelaartje bovenop.

Misschien ben je wel te kritisch ;)
 

LT83

Forumguru
##Onnodig citaat verwijderd.##
Mee eens, bij al onze auto´s werkte het ook altijd goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LT83

Forumguru
Thx Luuk.
Tja beleving … het is gewoon een steengoede cruiser. Je kan niet van een Y verwachten dat het een Cayman is. Maar aan de andere kant , het potentieel benutten van een cayman kan je niet meer op de openbare weg. Heb dat 1 keer gedaan tijdens een rondrit. Moest je dat alle dagen doen heb je hele grote kans op “rijbewijs kwijt voor jaren” of “een dode op jouw geweten”. Circuit rijden is ook risicovol (verzekering dekt dat niet).
Ja klopt, het is alleen niet enkel de wegligging natuurlijk. Ook het geluid, toeren maken, schakelen geeft juist dat `petrolhead´ gevoel.
Het heeft bij mij nog even tijd nodig dat elektrische, heb er nog niets mee. Maar begrijp de keuzes zeker wel en zeg ook niet dat t slechte auto´s zijn
 

MarcoO2

Forumguru
Ook het geluid, toeren maken, schakelen geeft juist dat `petrolhead´ gevoel. Het heeft bij mij nog even tijd nodig dat elektrische, heb er nog niets mee.
Na een rit in een Model 3 Performance blijf ik hetzelfde gevoel houden. Ja, waanzinnige acceleratie en wegligging, maar te saai en steriel.

Maar als zakelijke keuze snap ik 'm volledig ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Vraagje voor de EV-kenners (@Tees ? @Peter-036 ? Of iemand anders): was zo even aan het denken. Een batterij van een EV moet ook warm worden zoals een motor. Ik heb nog steeds die korte ritten naar mijn werk. Batterij kan nooit warm zijn in de 1,5km, dus ik verwacht (zonder voorverwarmen of dergelijke) een veel hoger verbruik (net zoals bij een ICE-wagen). Is het wijs om iedere dag de batterij te laten voorverwarmen? Uiteraard kost dit energie. Zou dit meer energie kosten dan vb “koud” naar het werk rijden?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Waarschijnlijk zal 'voorverwarmen' meer energie kosten dan 'koud' korte ritjes doen.
Alleen zullen (net als bij mij) die korte ritjes ervoor zorgen dat je (verwachte) actieradius aanzienlijk kleiner wordt.
Dit omdat je waarschijnlijk de interieurverwarming toch wel zult gebruiken, en er (misschien?) ook een 'actieve' accuverwarming in zit.
Dat neemt samen ook vrij veel stroom. Maar je hoeft geen rekening te houden met koude motorolie etc, zoals bij een ICE.
 

leon-cupra

Forumguru
Interieurverwarming staat idd altijd aan maar niet dat ik ze bij koude temperatuur hard warm laat blazen omdat ik weet tegen dat het warm wordt ik op de parking sta :pardon:
In de zomer ook, bij warm zet ik voor dat kort eindje gewoon de ramen open.

Madam weet ondertussen wel dat de tesla kan voorverwarmen , dus ze zei “de Superb in de garage bij vriesweer en de tesla buiten” :banghead: … dan zou ik beter wel het voorverwarmen gebruiken zodat de deuren en klinken gemakkelijker zouden openen.

Ach dat klein beetje energie zal op mijn jaarlijkse kilometers wss niet zo hard doorwegen.
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk kan dat , maar de vraag ging niet zozeer over de range maar over het extra verbruik.
Met 3 km per dag maakt het mij niet uit of de range nu 200km of 300km is. En als we weten dat we langere afstanden gaan doen, laad ik de wagen de dag ervoor tot 100% en dan geraakt de batterij tijdens het ritje ook warm.
 

EdK

Forumguru
dus ze zei “de Superb in de garage bij vriesweer en de tesla buiten”
Tsja daar begint het vaak mee, volgende opmerking word nadat je de Tesla mist.
Ja kon er niet langs met de Skoda dus tsja dan neem ik de TES wel...
En zo rij jij binnenkort dagelijks in een Skoda en de madam in de Tesla... :deuk:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan