Tesla Model S

sitechris

Donateur
Ik heb weer een bijzondere auto mogen testen. Deze week de Tesla Model S.

http://driveaholic.nl/rijtest-tesla-model-s/

IMG_4675-500x333.jpg


IMG_4669-500x333.jpg


IMG_4661-500x333.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Inderdaad heel bijzonder zo'n auto. Zag er laatst één bij ons in de parkeergarage staan en dat console in het midden is wel onvoorstelbaar groot. Beetje fout vind ik het wel. Verder mooie auto!
 

kansberg

Forumguru
Een auto met een hele hoge 'wauw' factor! Is het een led display of werkt het volgens het principe van 'vloeibare inkt' zoals je wel ziet bij e-readers?
 

ougie

Forumguru
Mooie van buiten, maar van rijden met een batterij, wordt ik niet blij.
Zo'n bak hoort een brullende beer (of gillende Citigo:tegek:)te zijn.
Elektriciteit is voor strijkbouten, stofzuigers en koelkasten.
Zoals gezegd wel een brute uitstraling.
 

micky

Forumguru
Ik snap de standaard WAUW factor maar een heel klein beetje, kijk eens naar dat deurpaneel, dat ziet er niet uit, die midden console, allemaal plastic, het design van het dashboard is om de tablet heen gebouwd, waarom??
Van buiten een leuke auto, maar een auto waar geen brandstof in moet? is gewoon geen auto...
 

RogerS

Forumguru
Leuke test Chris. Helaas wilde mijn vrouw niet aan de Tesla. Te groot voor veel stadsverkeer en eigenlijk ook wel te duur als tweede auto dus wij moeten het doen met een Renault Zoe.
Electrische aandrijving is echt superieur aan een directe aandrijving met een brandstofmotor. Zoals Chris ook aangaf maximaal koppel direct beschikbaar en, in ieder geval bij de Zoe, goed een vloeiend doseerbaar. Daardoor rijdt de Zoe heerlijk in stadsverkeer.
 

ertromp

Forumguru
De lijnen van de carrosserie vind ik prachtig en het touchscreen zal goed werken maar vind afbreuk doen aan de lijnen van het dashboard.
 

Noord26

Forumguru
Je went zo snel aan het beeld op de weg als er per week tientallen, zo niet honderden je pad kruisen vanwege de assemblage-fabriek om de hoek.

Touchscreen is het echt NIET. Geef mij maar lekkere fysieke knopjes zoals in een Mini.
 

Sparkie

Forumguru
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit soort auto's wordt gereden door leaserijders die voor heel weinig bijtelling toch in een dikke bak willen rijden.

Maar ik ben NIET jaloers.... :bloemen:
 

Noord26

Forumguru
Wat ik vernomen heb (via iemand die in de fabriek werkt) is dat de grootste kopers bedrijfsmatig zijn. Vanwege de enorme aftrek van ondernemers en andere belastingvoordelen. Je rijdt dan een Tesla onder aan de streep voor een Astra station, bij wijze van..
 

floyd2

Forumguru
Fantastische auto.
Mooi,uitstekende prestaties en een reikwijdte waar je buiten je vakantie om wat mee kan.
Maar dat display is inderdaad een beetje te!
De helft kleiner met hardwareknoppen die je zelf kan toewijzen via het display had ik een betere oplossing gevonden.
Maar ik zou het er mee doen hoor als iemand mij er eentje schonk:)
 

Joske

Forumguru
Wat ik vernomen heb (via iemand die in de fabriek werkt) is dat de grootste kopers bedrijfsmatig zijn. Vanwege de enorme aftrek van ondernemers en andere belastingvoordelen. Je rijdt dan een Tesla onder aan de streep voor een Astra station, bij wijze van..
En als binnen 5 jaar deze fiscaal interessante regeling afgeschaft wordt.. dan staat MP vol met Tesla's waarschijnlijk ;)

Mij is het alleszins ook opgevallen in NL, er rijden er echt wel veel rond.

Even zoeken levert volgend resultaat op: totaal (tot nu toe) voor 2014: 980 inschrijvingen in NL, dat zijn er 200 meer dan een Superb
 

dirkkroneman

Forumguru
Prachtige auto inderdaad, maar de 2 grote nadelen: je moet er een OV abonnement bij nemen. En na 8 jaar (als je geluk hebt) kun je een paar ruggen aftikken voor nieuwe accu's.
 

Sk_Hans

Forumguru
Het is een echte belastingontduik auto......

De gehaaide ZZP-er weet dat als hij een auto neemt die op basis van (vaak verkeerd uitgevoerde) testen een relatief lage uitstoot heeft, of elektrisch (op kolen dus) rijdt, deze voor een habbekrats in een mooie auto zit. Omtzigt rekent voor: ‘de Mitsubishi Outlander Phev, een plugin hybride SUV (met trekhaak, maar dan rijdt hij natuurlijk helemaal niet zuinig meer) heeft een testverbruik van 49 g/km en is dus vrijgesteld van BPM. Dan kost hij nog altijd €48.990. Maar door alle subsidies kan een ZZP’er (die in de 52% schijf valt) hem rijden voor netto €16.678(!). En dan rijdt hij vijf jaar lang gratis, want zonder bijtelling.’

Nog mooier is het met de zakenauto Tesla S. Omtzigt citeert een advertentie van een leasemaatschappij die ze verkoopt: ‘Nieuw kost hij €94.010. Na subsidies en afschrijving netto nog maar €25.059 voor een ZZP’er

Eigenlijk zouden al die auto's voorzien moeten zijn van een sticker met de tekst: " Ik rijdt auto van uw belastinggeld".
 
Bovenaan Onderaan