Tesla Model S

sitechris

Donateur
Zo kun je het ook zeggen. Ik bedoel ermee te zeggen dat je vanaf stilstand direct een mokerslag in je rug te verwerken hebt ;)
 

Rallye

Forumguru
Dat weet je goed weer te geven, maar technisch dus inderdaad onjuist (als ik het verschil tussen elektrisch en een verbrandingsmotor goed heb begrepen)?
 

Skoody Boo

Actief lid
Mooie auto, mooie review. Jammer dat hij elektrisch is......

Overugens schrijf je dat vanaf stilstand "het complete vermogen" beschikbaar is. Zou dat niet "de complete trekkracht" moeten zijn? Het gaat toch om het koppel?

Klopt, maar dat wist je zelf ook al.
 

EdK

Forumguru
Tsja sinds er een kleine 200 tesla's op Schiphol als Taxi rondrijden is het er een stuk mooier geworden.

Nu de vliegtuigen nog, en dan is de luchtverontreiniging meteen een stuk minder daar....
 

motomarz

Senior Member
Wat ik ook mooi vind aan het concept, is dat de auto op allerlei fronten geupdate kan worden. Even de wifi aan en je hebt weer een compleet andere auto soms :D

Ja, of terug naar af:

"Er is een fout opgetreden bij de installatie van update #234881.
Het systeem wordt automatisch teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Voer CD 1 in om verder te gaan."
 

motomarz

Senior Member
Wat die vliegtuigen betreft: vleugels en romp bekleden met hoog-efficiënte zonnepanelen/folie,
dan laad ie onderweg wel bij.
Zeker met de nieuwe modellen waar ze op aan het studeren zijn (wings) heb je veel oppervlak beschikbaar.
 

Kire

Actief lid
Leuke auto. Zie ze dagelijks bij de dealer om de hoek in de rij staan. Vaak met een nummerplaat uit München.
Ik vraag me iedere keer af hoe die gasten van München naar Brussel komen. Tot Frankfurt op eigen kracht en dan op de nachttrein terwijl de Tesla opgeladen wordt?
Ik doe Brussel-München in minder dan 8 uur met mijn Skodaatje, op één tank. Vind zo'n tesla niet echt clever als je moet reizen.
Voorlopig leuk speelgoed. Bel me nog maar eens als 1400km mogelijk is met één keer opladen.
 

Kire

Actief lid
@sitechris leuk verslag dat idd aangeeft dat het leuk speelgoed is, maar geen reisauto. Wil je eens een keer met de auto naar Sicilië, moet je alleen voor Milaan-Catania 4 dagen rekenen omdat er geen supercharge stations zijn.
Diesel/benzine kun je overal tanken, zelfs LPG met iets meer planning.
 

EdK

Forumguru
Tsja en daar gaan we weer uit van de keren dat we meer dan 350 Km per dag maken.....
De gemiddelde mens en ik schat dat in op een 75% van de autorijders, zou aan die 350 Km per dag meer maar dan ook meer dan genoeg hebben.
En dan blijft er een klein percentage over dat men meer rijd en dan zou er zo maar een optie kunnen zijn om dan een wagen te huren of iets dergelijks.

Met andere woorden we zullen met ons allen kwa denken en gedrag anders moeten gaan denken zodat het elektrisch rijden op bepaald moment een gewoon iets is voor een ieder
Eigenlijk een mentaliteits verandering die ook ik zal moeten ondergaan hoor !!
 

sitechris

Donateur
Als je 0% bijtelling betaalt, heb je genoeg budget over om 3 weken per jaar een 5 serie te huren bij Hertz.
 

Rallye

Forumguru
Met andere woorden we zullen met ons allen kwa denken en gedrag anders moeten gaan denken zodat het elektrisch rijden op bepaald moment een gewoon iets is voor een ieder
Eigenlijk een mentaliteits verandering die ook ik zal moeten ondergaan hoor !!

Wat is eigenlijk de dwingende noodzaak voor die mentaliteitsverandering?

En hoe duur zou zo'n huurauto 's zomers worden als veel mensen er een nodig hebben omdat ze met hun elektrische auto niet naar Zuid-Frankrijk kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan