Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

eriktv

Forumguru
Geen idee of het helpt voor de levensduur van plastic eigenlijk. Maar ziet er wel weer netjes uit en als ik dan toch bezig ben.. ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Nog een ander dingetje dat al langer optreedt: de communicatie met de engine module gaat niet altijd even soepel. Het duurt (met OBDeleven) soms heel lang om te verbinden met de Engine module (terwijl de andere modules prima gaan) en parameters loggen lukt me vaak ook niet. Het is niet altijd, maar lijkt in de loop der tijd wel vaker wel dan niet goed te gaan.

Ik dacht eerst dat dat aan m'n OBDeleven lag, maar de Oostenrijkse Wegenwacht met zo'n universele unit had ook trage communicatie zag ik. Ik vermoed dat de communicatie via de CANbus niet goed verloopt en ie dan terugvalt op de K-line en die is idd heel traag.

Iemand (@Antera wellicht?) hier ervaring mee? Waar zou het door kunnen komen? Ik vermoed zelf als eerste een slechte kabelverbinding. M'n OBD plug ziet er niet al te solide uit, dus het kan daarmee te maken hebben? Maar kan een slechte verbinding op die plek alleen de communicatie met de engine module verstoren? Of zou t toch eerder dichtbij de engine module zitten?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan