Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

kwillems

Donateur
Ja precies, ik bedoel dat er bij mij zo'n afdraaibare spriet op zat (voor de radio inderdaad).
Jammer dat het niet hielp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
In de spriet past de gps niet.
Maar vocht kan zijn werk la gedaan hebben ondanks dat deze nu niets meer doet.
Wij hebben vergelijkend met GSM pads... zien er nagenoeg nieuw uit en toch NUL ontvangst nog.
Laat je ze dagen drogen binnen en sluit je ze weer aan , ennnnnn doen ze t nog niet
 

Tees

Donateur
Als ik t zo hoor is de kans aanzienlijk dat de antenne gewoon de geest gegeven heeft. Maar zal van t weekend nog wel even de radio eruit trekken en wat aan de kabel morrelen, wie weet of t nog wat oplevert. En anders moet er maar een nieuwe ontvanger achter.
 

ertromp

Forumguru
Je kunt in module 37 zien of je een foutcode krijgt op je systeem. Althans met vcds maar dat zal met OBDEleven niet anders zijn toch?
 

EdK

Forumguru
Kijk dan wel welk soort stekker aan de unit zit voor de GPS
Zo dat je de GPS muis met de juiste stekker of verloop besteld
 

Tees

Donateur
Had er een gevonden specifiek voor de RNS310/315/510 (met Fakra aansluiting). Zou dus goed moeten gaan.
Dank @ertromp, gewoon foutcode uitlezen dus, had ergens wel iets gelezen over live data die wat zou zeggen over de GPS ontvangst. Zal straks ff kijken of er een foutcode inzit.
 

Kanerr

Forumguru
Wat en hoe kan ik met OBDeleven hiervoor uitlezen @ertromp?
Een nieuwe GPS muis zou idd een oplossing kunnen zijn, maar eerst ff kijken of het kostenloos opgelost kan worden ;). Kwam online op €20 incl verzending uit, er zijn ergere dingen gelukkig!
Als je geen haast hebt zou ik hem vanuit China bestellen. Probably 1/3 van de prijs en hetzelfde product ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Mmmm, ja, scheelt wel 15 euro idd, maar ook levertijden van 4-6 weken. Vind ik eigenlijk een beetje irritant, ben ik liever komende week al klaar voor dat geld, ook al heb ik ook nog wel een losse Garmin navi liggen.
 

Tees

Donateur
Net even de OBDeleven erin geprikt, maar geen foutmelding op de navigatie. Daarna de MMI eruit gehaald, blauwe kabel losgehaald en dan uiteraard wel een foutcode. Ook even in Live Data gekeken, die zegt dat de GPS antenna status goed is, en er loopt een stroompje (23-24 mA). Wel satellites visible, maar geen lock...?

Screenshot_20230302-124950_OBDeleven VAG.jpg

Dit leest niet als dat de GPS antenne kapot is, of geen goed contact maakt. Kan iemand in het bezit van een OBDeleven of VCDS eens kijken wat daar staat in de stroom van de GPS antenna? Kunnen we even vergelijken
 

ertromp

Forumguru
Helaas kan ik je geen exacte waarde doorgeven maar 24mA lijkt me zeker te voldoen. Die GPS antennes pakken meestal ook maar rond de 3 tot 6V.
Geen idee of het met OBDEleven kan maar met VCDS kun je zogenaamde output test doen om te kijken of eea werkt. En daar is de mogelijkheid om zogenaamde basic setting uit te voeren of de module een reset te geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Heb je je mediaunit al eens een harde reset gegeven dmv de powerknop die 10 sec ingedrukt te houden ?
En als dat niet werkt naar fabrieks instellingen terug te gaan en kijken wat hij dan weer doet ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Captain Hook

Forumguru
tip voor @Tees :
Bij amazon.de zie ik ASIN B07314BQRB
Dat is een
  • Dieletric Antenne: Mittenfrequenz:1575.42MHz±3 MHz | Bandbreite:±5MHz | Impotenz 50ohm
  • Fakra Adapter GPS Antenne kompatibel mit MFD2 RNS2,Golf 5,Golf Plus,Jetta,Passat,T5,T5 RNS300 310,RNS315,RNS 500,RNS510
  • Kompatibel mit Becker: RB3; Blaupunkt TravelPilot EX; Chrysler: RB3
  • Kompatibel mit Becker: RB3; Blaupunkt TravelPilot EX; Chrysler: RB3
  • Size: 48x39x16mm | Cable: 3 Meter RG174 | Paket: 1x GPS Antenna
device.
Voor 10 euro! Binnen 2 dagen in huis (levering vanuit Amazon Deutschland en als Prime Kunde gratis levering)
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Helaas kan ik je geen exacte waarde doorgeven maar 24mA lijkt me zeker te voldoen. Die GPS antennes pakken meestal ook maar rond de 3 tot 6V.
Geen idee of het met OBDEleven kan maar met VCDS kun je zogenaamde output test doen om te kijken of eea werkt. En daar is de mogelijkheid om zogenaamde basic setting uit te voeren of de module een reset te geven

Dank! Ik kan dat allemaal ook met OBDeleven, had er even naar gekeken en er is natuurlijk wel de mogelijkheid tot een reset van de hele unit (wist alleen niet zeker wat dat tot gevolg zou hebben :angel:) en bij Basic settings kan ik 'Resetting of all adaptation values' doen, maar ook daarvan wist ik niet wat dat zou doen (en bij twijfel niet inhalen ;)). Output tests staan alleen speakers, remote control en display onder, geen GPS.

@EdK gisteren al geprobeerd, is niet de goede methode voor de RNS315.

@Captain Hook dank! Kan ik zeker nog proberen als de softwarematige oplossingen niets opleveren.
 

ertromp

Forumguru
Zo dat is gigantisch die mA. Had ik ook voor een O3 niet verwacht. Hopelijk post er nog iemand met een O2 FL
 

Captain Hook

Forumguru
Mag trouwens hopen dat de stroomopname van die antenne niet continu is...
Geschakeld via contact aan/uit?

Want anders trekt 'ie je accu ook nog eens snel leeg bij stilstand.
Maar dan nog; een kwart ampère voor een actieve antenne vind ik nogal fors.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Als de weerstand 50 Ohm (dat is de impedantie, maar volgens mij is dat voor DC gelijk aan weerstand) is en de spanning 5V, dan zou je 100 mA stroom verwachten. Zo redenerende is de weerstand van mijn antenne veel te hoog, en dat kan idd op verweerde contacten wijzen. Wat ik zie zie is de antenne gelijk voor een RNS (O2) en een MIB2 (O3?), dus ik denk dat ik genoeg weet nu...

Volgens mij ga ik gewoon een nieuwe antenne bestellen, ff kijken bij amazon.de. Veel verkopers daar verzenden niet naar NL (ondanks dat in t overzicht dat wél staat dat verzending naar NL een optie is...). @Captain Hook heb jij een link?
 

Captain Hook

Forumguru
@Tees Het ASIN # staat in mijn bericht; dan kun je 'm zo vinden!

Als ik dit artikel, voor test, in m'n Einkaufswagen doe, dan staat er dat 'ie morgen al geleverd zou worden...

ook grappig: via Aliexpress is 'ie net zo duur!
 
Bovenaan Onderaan