Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

ertromp

Forumguru
Dat is inderdaad top spul Alu Teufel.
Zelf bestel ik dat bij oliehandel.nl samen met de jaarlijkse olie en wat remmenreiniger.
 

EdK

Forumguru
JA hallo dat is van het ene uiterste naar het andere uiterste.....
Maar of helemaal schoon of de HELE velg bruin ...
Maar dit is echt zoiets van "ik had geen zin meer "
 

Tees

Donateur
Toen ik de huidige banden monteerde, toen heb ik er wel even op gepoetst, maar kreeg er niet heel veel af. En toen heb ik t geaccepteerd. Soit.
 

EdK

Forumguru
Je moet ook niet poetsen !
ff lekker inspuiten met zo'n velgenreiniger, dan even een bakkie gaan drinken met de vrouw.
En dan ff borstellen en daarna afspoelen en voor jou doen glimmen ze je dan tegemoet !
Wij zouden ze dan nog een tweede keer inspuiten en nog een bakkie doen met de vrouw... als ze tijd heeft
 

Tees

Donateur
Als je je er zo aan ergert, dan mag je de volgende keer dat je langs Utrecht rijdt ze wel even schoonmaken hoor Ed! Krijg je van mij er gratis een bakkie bij! :koffie:
 

EdK

Forumguru
Mag niet in Utrech komen !
Ooit op Oosterkade een vriendinneke gehad, een echte utrechse !!
Me danig uitgeleefd en reden dat ik er niet meer mag komen, dus sorry !!
En baal er wel van want had graag een bakkie gedaan.......... :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Deze keer weer een probleempje: net 2x met de IJsvogel gereden, en bleek de GPS locatie niet meer te kloppen. Hij week een paar kilometer af en spro00png af en toe naar een andere locatie. Na de 2e rit (auto 1.5u uit geweest) geconstateerd dat t niet vanzelf weg ging, en even gecheckt: 0 satellieten zichtbaar/gelockt.

Dus ik denk aan 2 mogelijkheden: GPS antenne kaduuk, of een kabel probleem. De GPS antenne zit toch in de vin van de radio verwerkt bij de O2c? Kan natuurlijk nog dat de kabel achter de radio geen goed contact maakt, dus die kan ik allemaal even loshalen en weer bevestigen. Maar heeft iemand anders nog een idee wat ik kan proberen? Kan geen relatie bedenken met mn werk van maandag, heb binnen alleen rond de versnellingspook wat gedaan, maar neem aan dat die kabel daar niet langsloopt...
 

ertromp

Forumguru
Kan inderdaad antenne probleem zijn en gps gedeelte zit inderdaad in de vin.
Heb je nog met OBDEleven gekeken naar kabel probleem?
 

EdK

Forumguru
Gewoon een losse muis gps antenne kopen en dan de unit even eruit schroeven en de nieuwe antenne aansluiten op de unit monteren dus onder je dashboard.
Ga er maar van uit dat de GPS antenne in die VIN het loodje heeft gelegd, is al eens vaker op forum voorgekomen.
Vocht in de antenne......
 

Tees

Donateur
Wat en hoe kan ik met OBDeleven hiervoor uitlezen @ertromp?
Een nieuwe GPS muis zou idd een oplossing kunnen zijn, maar eerst ff kijken of het kostenloos opgelost kan worden ;). Kwam online op €20 incl verzending uit, er zijn ergere dingen gelukkig!
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Ik heb dat probleem eens met een Octavia II gehad en toen bleek het te zijn gekomen door vocht in de 'voet' van de antenne. Ik weet niet meer precies hoe dat vocht is verwijderd. Volgens mij stomweg ergens mee opgedroogd. Het was zo'n antenne die je erop kon draaien. Daarbij kun je de voet wat heen en weer wiebelen/wrikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Net even gerammeld en geduwd aan de vin, geen effect en ook geen vocht te zien (keukenpapiertje langs gehaald maar werd ook niet nat).
Ik dacht trouwens dat de spriet voor de radio was en de vin voor de GPS? Je schrijft het alsof de spriet voor de GPS is.
 
Bovenaan Onderaan