't was mijn beurt vannacht --> ingebroken

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je Marco. Ik lees het nu pas. Helaas kan men nog steeds niet van andermans spullen afblijven. Soms waren die openbare middeleeuwse straffen nog niet zo gek.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, vanochtend krijg ik mijn nieuwe achterruit. Ben benieuwd of er nadien nog zichtbare schade is.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, inmiddels heb ik bijna twee weken rondgereden met de plexiglas noodruit. Dat ging eigenlijk verrassend goed. Ik had weinig last van extra rijgeluid, en het ding is prima blijven zitten. De man van Carglass die 'm plaatste, had er al een extra randje tape opgedaan toen hij mijn bedenkelijke gezicht zag na zijn mededeling dat ik maar 100 km/u mocht rijden. En met succes, want ik heb er dik 150 km/u mee gereden zonder dat de ruit uberhaupt ging klapperen. Nu scheelt het denk ik enorm dat het de achterruit was, waar bovendien nog een spoiler boven zit die de wind van de ruit afhoudt. Ik heb er in ieder geval totaal geen last mee gehad. Onderstaand voor de beeldvorming een paar plaatjes van hoe dat eruit heeft gezien:


IMG_4473 by marcoeoscanon, on Flickr



IMG_4475 by marcoeoscanon, on Flickr



IMG_4477 by marcoeoscanon, on Flickr


Vanmorgen kreeg ik dus de nieuwe ruit. Gisteravond had ik al een sms van Carglass ontvangen met een tijdsindicatie, erg handig. Ik wist dus vanaf hoe laat ze bij me zouden zijn. Het vervangen van de ruit ging op zich prima. De man van Carglass heeft de noodruit netjes verwijderd, de glasresten aardig zorgvuldig verwijderd en de nieuwe ruit (in één keer de goeie, hoera!) geplaatst. 't Ziet er van een afstand weer uit als vanouds, kijk maar:


IMG_4478 by marcoeoscanon, on Flickr


(einde deel 1 --> wordt vervolgd)
 

MarcoO2

Forumguru
(deel 2 --> vervolg vorige post)

Tot nu toe is 't verhaal positief, maar dat kon (natuurlijk?) niet zo blijven. Toen de man klaar was, ging ik eens een inspectietje houden en kwam al gauw de nodige issues tegen. Zo zitten er her en der de nodige lijmresten op de lak, is de lak van de achterklep en de binnenbekleding ervan her en der beschadigd doordat hij een schroevendraaier oid tussen de achterklep en de binnenbekleding gezet heeft om die bekleding los te krijgen en is die bekleding gescheurd. Die scheur heeft'ie min of meer gerepareerd door 'm dicht te smelten, maar echt strak is het niet. En tenslotte lijkt de ruit zélf ook iets beschadigd te zijn aan de zijkant. Onderstaand een paar fotootjes:




IMG_4480 by marcoeoscanon, on Flickr


IMG_4482 by marcoeoscanon, on Flickr


IMG_4483 by marcoeoscanon, on Flickr


IMG_4484 by marcoeoscanon, on Flickr


IMG_4486 by marcoeoscanon, on Flickr

Desgevraagd gaf hij aan dat het vrijwel onmogelijk is om een dergelijke ruit zó te repareren dat er achteraf echt niets meer van te zien is. Ik heb geen ervaring met glaszetters, dus of dat zo is weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat ik er zo niet blij van wordt. Ik mag 'm nog even niet wassen, en pas na de wasbeurt kan ik zien hoe het lakwerk er aan toe is. Ik ga maar eens contact opnemen met de leasemaatschappij wat ze hiermee willen. Misschien even langs een poetsbedrijf om 't ergste weg te werken ofzo. En ik ben benieuwd of ze dit nog verder met Carglass willen kortsluiten.

Wordt nog vervolgd, dus!
 

skodaboy

Forumguru
lijmresten kun je afwassen,met (huishoud) ontvetter,dit verkopen ze in de doe-het-zelf winkels.
maar inprincipe,had die man van carglass dit moeten doen,want op deze manier is het maar half werk.:icon_smile_dead:

ik dacht toch dat de bekleding van de achterklep gemaakt is uit 'harde' kunststof?
deze is gewoon vastgeklikt,en komt er met een beetje kracht en voorzichtigheid wel los..dus niet aanwringen of breken,om dit te doen scheuren moet je toch 'lelijk' doen lijkt mij of is die bekleding van de fl zo zwak gemaakt...:confused:

moest de nieuwe ruit daadwerkelijk,schade hebben opgelopen tijdens de montage..wel dan zou ik dit toch maar melden bij carglass..

hoe dan ook moet je deze 'schades' melden aan de leasemaatschappij en ook aan carglass,want anders als je de wagen inleverd bij enkele jaren dan krijg jij de 'schuld' van die schades en krijg jij de rekening (francisse) voor herstelling onder de neus geduwd...:regels:
 

RefleCs

Forumguru
Pff wat een prutwerk. Bij mijn auto had ik schade aan de bumper. Uiteindelijk hebben ze de bumper vervangen voor een standaard fabia bumper en die in de juiste kleur matgrijs proberen te spuiten. Dat was hopeloos mislukt. Op de bumper zitten net achter het achterwiel 2 kunstof strips. Deze hebben ze met een schroevendraaier los proberen te maken met alle schade vandien. Kortom afgelopen maandag en dinsdag heeft de auto er weer gestaan. Ik ben nog steeds niet tevreden maar ik heb er ook geen zin meer in om er nog langer mee bezig te zijn en de kleur is nu iig wel goed. Alleen glimt de bumper naar mijn zin teveel. Het mat effect is wat weg.

Het lijkt wel of de herstel branche steeds slechter wordt. Alles moet natuurlijk zo min mogelijk kosten met alle gevolgen vandien.
 

Cordoba

Forumguru
Zo, inmiddels heb ik bijna twee weken rondgereden met de plexiglas noodruit. Dat ging eigenlijk verrassend goed. Ik had weinig last van extra rijgeluid, en het ding is prima blijven zitten. De man van Carglass die 'm plaatste, had er al een extra randje tape opgedaan toen hij mijn bedenkelijke gezicht zag na zijn mededeling dat ik maar 100 km/u mocht rijden. En met succes, want ik heb er dik 150 km/u mee gereden zonder dat de ruit uberhaupt ging klapperen. Nu scheelt het denk ik enorm dat het de achterruit was, waar bovendien nog een spoiler boven zit die de wind van de ruit afhoudt.

Denkfoutje Marco, ik neem aan dat je normaal gesproken vooruit rijdt, zeker met snelheden boven de 100 km/u. De luchtdruk achter de achterruit is juist lager (zeg maar onderdruk), dus als de ruit los zou liggen, wordt ie eruit gezogen. Een spoiler boven de achterruit (aangenomen dat ie effectief is, en er niet alleen voor het 'gezicht' zit) vergroot juist die onderdruk, omdat ie de luchtstroom naar boven afbuigt, om zo meer druk op de achteras te krijgen. Er zijn nog een hele hoop mitsen en maren, maar ik denk dat deze vereenvoudigde voorstelling van zaken voor niet aerodynamici voldoende is.

Overigens niet geloven zoals het eruit ziet, bij goed bekijken, het lijkt wel alsof deze monteur een schroevendraaier als breekijzer heeft gebruikt.
 

Ronnie

Forumguru
De zaagdraad (om de resten te verwijderen) kan ook een hoop schade aanrichten bij onzorgvuldig gebruik......
 

s-line

Forumguru
Carglass zijn de grootste prutsers die er rondlopen,bij mij op mijn werk komen ze er niet eens meer in alleen maar ellende met hun.
Zelfs onze huis glasboer heeft maar 1 goede monteur, want het is echt een vak apart hoor om de boel schade vrij te demonteren en weer monteren.
Vrg.michiel
 

MarcoO2

Forumguru
Er is geen zaagdraard gebruikt, maar een soort beitel. Weet niet wat beter is... ;)

Kwam er overigens vandaag achter dat het "hondebot" om de klep dicht te trekken ook los zit... gaat lekker zo!!!
 

MarcoO2

Forumguru
Zojuist contact gehad met de LM. Zij gaan contact opnemen met Carglass omdat deze afhandeling beneden de maat is. Afspraak tussen Athlon en Carglass is dat Carglaas eerst zelf de kans krijgt om te repareren, dus ik moet 'm toch eerst daar laten behandelen. Jammer, maar wel logisch. Komt het dan nog niet goed, dan wordt het de dealer.

Nou, zal mij benieuwen!
 

Fabia86

Actief lid
Zijn alle glaskorrels wel goed uit de klep verwijderd? Gelijk even checken door over wat klinkers te rijden...
 

MarcoO2

Forumguru
Tijd voor een update trouwens. Gisterochtend heb ik eerst de leasemaatschappij gebeld, mijn contactpersoon daar heeft zijn vaste klachtenaanspreekpunt bij Carglass gebeld. Door haar werd ik al snel teruggebeld met de vraag wat er precies aan de hand was. Ik heb een korte omschrijving gegeven en de foto's maar even gemaild. Dat was blijkbaar afdoende, want ik werd direct teruggebeld door de afdeling Customer Service. Dis was te gek voor woorden en in strijd met de policy van Carglas enz enz enz, dit waren ze niet gewend en vonden ze erg vervelend, correcte afhandeling enzo staat bij hen hoog in het vaandel en ga zo maar door met allerlei marketing superlatieven (door sommigen ook wel crap genaamd ;)). Ik had op een gegeven moment de neiging om eens te vragen of ze wel eens de zoekterm "ervaringen Carglass" intypen bij Google...

Maar goed, ze wilden graag de kans om alles alsnog goed te maken. Binnenkort moet ik mijn auto weer bij hen inleveren en wordt de ruit alsnog netjes gemaakt of indien nodig vervangen. Ook de schade wordt dan gerepareerd, door een gelieerd schadeherstelbedrijf. Nou ja, of ik wil of niet, die kans moet ik ze toch wel geven. Zal mij benieuwen!

Kortom, de reactiesnelheid achteraf is hoog, da's in ieder geval positief. Nu nog een goeie afhandeling - want da's waar ik écht op zit te wachten.

Wordt wederom vervolgd!
 

RefleCs

Forumguru
Voor lease maatschapijen zijn ze vaak wel gevoelig zo heb ik bij Care gemerkt. Ik gaf het zelf aan bij terugkrijgen van de auto maar daar werd erg laks op gereageerd. Ben naar huis gereden en vervolgens een klacht in gediend bij de LM en toen kon alles ineens in een sneltreinvaart worden geregeld. Jammer dat ze 2 kanzen nodig hebben...
 

MarcoO2

Forumguru
Nou, aanstaande maandag lever ik de auto in en krijg ik een (als het goed is gelijkwaardige) vervangende auto mee. Mijn auto gaat twee dagen naar een herstelbedrijf. Ben erg benieuwd naar de afloop!

Overigens werkt hun aftersales-afdeling wel goed, bijna té goed, want ik heb hen nu al 9 keer aan de lijn gehad. Als ze die energie nou zouden stoppen in het afleveren van goed werk.... ;)

Overigens kreeg ik namens Carglass wel een goeie fles wijn thuisbezorgd, da's dan weer netjes. Alleen heb ik enorm gelachen om de begeleidende kaart "bijgaande attentie wordt u aangeboden namens Carglass, als excuus voor de genoten service". Als excuus voor de genoten service, wtf... hád ik maar service genoten!
 

Fabia

† In Memoriam
"bijgaande attentie wordt u aangeboden namens Carglass, als excuus voor de genoten service". Als excuus voor de genoten service, wtf... hád ik maar service genoten!

Dan maak je je als bedrijf toch erg ongeloofwaardig vind ik.
 

Constant

Erelid
Moraal van het verhaal: je moet eerst stevig klagen om goed geholpen te worden terwijl een goede dienstverlening vanzelfsprekend zou moeten zijn. Goed dat ik dit weet, mocht mijn ruit ooit worden vervangen, dan doe ik dat wellicht via m'n dealer.
 
Bovenaan Onderaan