't was mijn beurt vannacht --> ingebroken

MarcoO2

Forumguru
Nou, vannacht om 03.30 uur was ik ook aan de beurt... voor het eerst in mijn autoleven is er ingebroken in mijn auto. Ze hebben (niet geheel logisch) geprobeerd mijn achterruit eruit te slopen, eerst door alle vier de hoeken kapot te tikken en daarna door 'm eruit te wrikken. Gereedschap? Een spoorweg-kei... lag er nog keurig naast. Blijkbaar is men gestoord, want er is niets gestolen. Lekker ook dat er een alarm op je auto zit en dat dat vervolgens niet eens afgaat... er stond geen wind, dus de sensor die het verschil in luchtdruk moet opmerken heeft niets gemerkt. Totdat het vanochtend vroeg ging waaien en het alarm uren later alsnog afging...

m'n buurman heeft de daders nog gezien, al had hij niet gezien dat mijn auto aan de beurt was geweest: drie marrokaanse jongens met een fiets. Tsja, de pakkans is natuurlijk nihil... nou ja, ik ben al lang blij dat mijn Columbus en de rest er nog in zit!

Inmiddels zit er ook een plastic noodruit in, de originele is besteld en komt van de week. Met dank aan Carglass...
wink.png
daar zal ik later mijn ervaringen nog wel opschrijven. Voor nu is mijn zondag verpest en ligt mijn auto vol met glassplintertjes...

Bewijs:


IMG_4186 by marcoeoscanon, on Flickr




IMG_4195 by marcoeoscanon, on Flickr


IMG_4202 by marcoeoscanon, on Flickr


IMG_4205 by marcoeoscanon, on Flickr
 

ZeroNRG

Senior Member
wat een vervelende verrassing, waren er meer slachtoffers in de buurt?

in ieder geval sterkte met de opvolging van de schade
 

Bakkertje

Forumguru
Sjee, als ze het maar niet in hun hoofd halen om een keer terug te komen..
Enneeuh, hebben ze bij het tikken met de steen je lak niet beschadigd?

Sterkte in ieder geval!
 

djmshell

Senior Member
Pfff so heeee , Niet normaal,

gelukkig hebben ze geen buit gemaakt. (of zou het misschien baldadigheid zijn geweest.????)

iig Succes met de afhandeling. en ik ben benieuw naar jou ervaring met carglass.
 

The bone collector

Senior Member
Oei, leuk is inderdaad wel anders. Maar inderdaad gelukkig is er niets gestolen en blijft het bij een nieuwe ruit. Veel succes bij het verder afhandelen.
 

EdK

Forumguru
Niets gestolen ?

Wat dacht je van de gemoedsrust in het gezin ?
Oke is niets materieels en tastbaar omdat het tussen iemands oren zit

Maar het doet je toch echt wel zoiets
 
duidelijk een alarm wat niet reageert op geluid maar op beweging,
succes met de afhandeling blijft altijd klote om je auto zo aan te treffen :shocked:

"drie marrokaanse jongens met een fiets."
zeker gezien er niets gestolen is misschien een geschiltje geweest eerder met wat van die type's,
blijven nogal haatdragend die mannetjes.
 

memoscan

Senior Member
Sterkte marco02, Ik hoop dat de daders ook eens gepakt worden en voor hele lange tijd opgeborgen worden of dat ze zelf eens met hun eigen auto,s te grazen worden genomen.
 

Maarten

Forumguru
Tjonge wat is dat balen zeg! Succes met de afwikkeling. Je zou ze toch...
Uit nieuwsgierigheid; welke hoek van het land woon je? Ik heb het idee dat het in de Randstad wat drukker is met dit soort 'grappen'.
 

IBV

Senior Member
Marco da's knap kl***!
Helaas komt dat niet alleen in de randstad voor.
Heb zelf al meerdere malen soortgelijks meegemaakt op de eigen oprit, o.a. omdat er een afdruk van de tomtom houder op de voorruit zat of een (vergeten) leeg 1-bliks koeltasje op de bijrijderszetel lag.
Moet het afkloppen maar ben de laatste paar jaar dat soort ongein bespaard gebleven.
Succes met de afwikkeling.
 

darkprojectx

Forumguru
Erg vervelend! En ik heb een idee op wie jij gaat stemmen :grin:
Bij het plaatsen van de noodraam hebben ze toch wel even de glassplinters uit de auto verwijderd hoop ik?
 

skodaboy

Forumguru
jaa,dat is minder leuk uw auto zo terug vinden,ik heb tot nu toe nog géén last gehad van dieven,maja ik heb ook géén colombus in de 02 zitten..
en laat die mannen van carglass de auto te goei stofzuigen na het plaatsen van de (nood)ruit,want je vindt overal glassplinters in de 02...
succes met de afhandeling van de schade...:winkie:

ik vermoed dat het alarm van de 02 werkt op beide dingen,zowel op luchtverplaatsing als op beweging,bij is mij is het alarm al een paar keer afgegaan door de (dichte) aanhangwagen in te laden/uit te laden terwijl deze gekoppeld zit aan een op slot zijnde 02,door de beweging in de aanhangwagen is het alarm zoal een paar keer af gegaan...
wat de luchtverplaatsing betreft,een tijd terug waaide een stuk houten tuinscherm om,en 'plofte' neer langs de 02 (gelukkig heeft het scherm de 02 niet geraakt) maar ook toen ging het alarm af.. :crazy:
 

VEEJAY

Forumguru
Vervelend Marco!

Afdekhoes kofferruimte van combi was dicht zie ik op de foto, lijkt me (onterecht uiteraard!) de reden voor de inbraak.
 

___JC___

Forumguru
Klote zeg! Maar wat een rare manier om binnen te komen? Geen profs zo te zien, maar of je daar nou blij mee moet zijn?
 

Pendragon

Forumguru
Het maakt niet uit waar ze inbreken, auto/huis het is altijd kl*ten. Auto heb ik ook 1 keer meegemaakt in a'dam. Je hebt er ook nog een hoop gedoe van. Bij mij was het slot stuk gemaakt, alles overhoop en uiteindelijk haast niks gestolen, want er zat weinig in de auto. Sterkte met alles!
 

Koots

Lid
Balen zeg! Heb zelf ook altijd de rolhoes over de bagageruimte van de Passat dicht, gelukkig nog nooit geprobeerd in te breken maar het kan inderdaad de reden zijn om eens te kijken wat er onder ligt..
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heeft 95% de rollo altijd dicht, ikzelf in elk geval wel, om geluid wat via de wielkasten naar de kofferbak gaat, zoveel mogelijk te dempen.
Bij mij heel lang geleden ook gebeurd toen ik in Ehv. woonde en een Golf I reed: 3-hoeksruitje ingeslagen, maar de hele auto maandenlang vol met glassplinter. Buit was een autoradio en 27MC bak, totale aanschafwaarde Hfl. 100,=. Schadebedrag was Hfl. 1300,=, door kapot ruitje, vernielde dashboarddelen, en deuk in de deurstijl en lakschade (de klunzen hadden blijkbar eerst naast het ruitje op de deurstijl geslagen).

Gevolg is wel, dat je wekenlang midden in de nacht bij ieder geluidje wakker wordt en uit het raam gaat kijken, of je wat ziet op straat.

Misschien hebben die gasten, nog een lekke band aan de glassplinters overgehouden. :1439:
 

Canon-Eye

Forumguru
Kofferbakrolhoes open of dicht maakt maakt bij mijn FII geen enkel verschil. Door het mafiapakket (sunset) in combinatie met de sunnyboys is de inkijk vanaf de B-stijlen sowieso volstrekt nihil. Lijkt me overigens geen excuus voor inbraak...
 
Bovenaan Onderaan