't was mijn beurt vannacht --> ingebroken

Constant

Erelid
Sorry Constant, maar die had ik al gelezen. Mijn bedoeling was alleen om aan te tonen, dat spreekwoorden en gezegdes wel eens erg kort door de bocht zijn.
Iemand woorden uit de context halen is altijd kort door de bocht. Beetje minderwaardig gedrag. Dit irritante truukje lukt misschien wel in een drukke discussie in de kroeg, maar op een forum kan iedereen teruglezen wat er werkelijk is geschreven.

Ik heb nergens geschreven dat de boeven het voorzien hadden op Marco's Columbus. De opmerking over de Columbus was in reactie op gebruiker phkba.

Lees lezen, dit is vreselijk zonde van iedereens tijd.

Idem dito voor Neptukker.
 

Neptukker

Forumguru
Idem dito voor Neptukker.
Nee, hoor ik bracht de nuance aan dat jij eerder constateerde dat het waarschijnlijk om de kofferbakinhoud te doen was.
Ik zie het wel anders op het punt 'gelegenheid maakt de dief' t.a.v. Columbus en dat met een goed argument.
* nu weer on topic *
Klote dat het gebeurt is Marco. Hopen dat de diefjes (vast aan het begin van de loopbaan, anders pakt je het anders aan) geschrokken zijn en vanaf nu het rechte pad gaan bewandelen.
 

sitechris

Donateur
Mbt de Columbus, natuurlijk is de Columbus een easy target. Doet dat er wat toe? Anderen moeten gewoon van je spullen afblijven. Ook al staat de deur wagenwijd open, dan nog heb je in die auto niets te zoeken.
 

Constant

Erelid
Vertrouw op god, maar zet wel je fiets op slot.....

(en moge alle dieven getroffen worden door een bliksemschicht wegens het overtreden van het achtste gebod).
 
Gezien het beroep van MarcO2, dat mij genoegzaam bekend is (want wij zijn collega's), ligt het in de lijn der verwachting dat op enig moment een wraakactie volgt.
Nu even serieus: het is een gotspe dat mensen niet het fatsoen hebben om van andermans spullen af te blijven.
Ik kan het weten, want ook ik ben een aantal jaren geleden slachtoffer geweest van een geslaagde auto-inbraak waarbij mijn Columbus is gejat. De glasscherven kom ik nog steeds tegen in gaten en kieren. Aangifte doe je omdat de leasemaatschappij het wil. Je hebt de zekerheid dat er door de politie niets mee wordt gedaan. Vervolgens ben je een dag kwijt met een ronde langs Carglass, schadehersteller en dealer voor een nieuwe Columbus.

Een "confrontatie" met een motorrijder heeft mijn Octi ook geen goed gedaan. Om toch nog positief te eindigen... Over twee maanden "mag" ik mijn Octi omruilen voor een nieuwe.
 

Constant

Erelid
Zomaar een tip aan onze deurwaarders, leg beslag op de scooters van de veelplegers, dan voorzie ik een grote daling van de criminaliteit.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik gok op een averechts effect: als ik beslag leg p de scooter van een veelpleger, zal de criminaliteit significant toenemen. Of dacht je dat dat tuig een nieuwe scooter gaat kopen?
 

Constant

Erelid
Ik gok op een averechts effect: als ik beslag leg p de scooter van een veelpleger, zal de criminaliteit significant toenemen. Of dacht je dat dat tuig een nieuwe scooter gaat kopen?
Ik was vorige week naar een voorlichtingsavond van de politie, er was een voormalige inbreker uitgenodigd om te praten over hoe we onze woningen beter kunnen beveiligen. Begint die crimineel eerst tien minuten te praten over zijn slechte jeugd die hem tot criminaliteit heeft gebracht (arghhh!). En toen had hij in de gevangenis gezeten, kreeg hij de deurwaarder achter zich aan waardoor hij opnieuw moest gaan stelen om die deurwaarder te kunnen betalen (jawel!). Althans dat is zijn kant van het verhaal, want het is natuurlijk nooit de schuld van de crimineel zelf. Na dit tenenkrommende verhaal volgden gelukkig de bruikbare anti-inbraaktips.

Ik denk trouwens dat de scooters waarop de boefjes nu rijden ook niet eerlijk zijn verkregen. In mijn flat worden meer scooters en scooteronderdelen gestolen dan Columbussen (en er zijn al drie Columbussen gestolen).

In Napels had men ook erg veel last van criminelen op (gestolen) scooters, diefstallen met behulp van scooters heten niet zomaar de "Italiaanse methode", daar had men een goede oplossing, extra veel politiecontrole op de eigendomspapieren, vooral van scooters met twee jonge gasten erop.........
 

Constant

Erelid
Naar goed Nederlands gebruik presenteerde de dader zich als slachtoffer......... slechte jeugd, drugs en deurwaarders. Het zal je maar overkomen :icon_smile_dead:

Ik had in mijn jeugd geen scooter of dure gympen of dure merkkleding, had ik ook crimineel mogen worden?
 

CharlesTucker

Forumguru
Marco, succes met de afwikkeling. Ik heb het zelf met m'n auto gelukkig nog niet bij de hand gehad, wel met m'n huis, op net zo'n lompe manier als bij je auto. Eindresultaat, meer dan 8000 euro schade (ruit, komplete achterpui, laminaatvloer), waarde van de gestolen spullen, ongeveer 180 euro.

Probleem is een beetje dat voor vele hersenlozen het gebrek aan scooter, merkkleding, smartphone, etc. synoniem is voor een slechte jeugd. Ik heb dat soort spullen ook nooit gehad, maar kan toch zeggen dat ik een meer dan plezierige jeugd heb gehad. Ik hoop dat dat voor mijn kinderen ook geldt. Toen ik laatst met m'n dochter (11 jaar) sportschoenen moest gaan kopen vond ze vrij goedkope "Dutchy's" van Scapino lekkerder zitten, dus die moesten het worden, niet de (veel) duurdere coole Nike's. Dat komt dus waarschijnlijk wel goed, die gaat geen achterbakken van Skoda's openbreken later.

Scootertje afpakken zal inderdaad wel averechts werken, ik denk meer aan verplichte tewerkstelling. Het door rechts Nederland zo verfoeide verplichte "schoffelen" zou best wel kunnen werken, mits er een paar stevige ordebewakers bij staan die zorgen dat er ook daadwerkelijk geschoffeld wordt, en niet alleen op de schoffel geleund wordt. Resultaat onvoldoende, overdoen. En je bent pas klaar als je dusdanig veel en lang geschoffeld hebt dat alle aangerichte schades en gestolen goederen zijn vergoed, de deurwaarder tevreden is, en dat alles tegen een fictief "uurloon" van een eurootje of 6. Dus 600 euro schade aangericht, 100 uur schoffelen. Voordelen: de slachtoffers hebben hun geld terug, het tuig heeft geen tijd en geen energie meer om een nieuw scootertje te gaan stelen, en de plantsoenen zien er netjes uit (schoffelen mag uiteraard ook vervangen worden door straten vegen, bermen langs snelwegen van zwerfvuil ontdoen, etc).
 

MarcoO2

Forumguru
Dus Marco heeft geen probleem, maar is het probleem? Welkom in het brein van een crimineel......
Op zich is deze gedachtekronkel niet nieuw voor me - het zou je wellicht verbazen hoeveel mensen niet zichzelf, maar mij als het probleem ervaren...
 

Neptukker

Forumguru
Dat komt vast omdat jullie je allemaal zo gedragen: :laugh:

[video=youtube;F4tw29Fm8tE]http://www.youtube.com/watch?v=F4tw29Fm8tE[/video]
 
Dat is balen zeg! Jammer dat dit soort gasten niet gepakt worden... En wat een troep geeft dat glas! Hoop dat alles snel weer afgehandeld is!
 

Constant

Erelid
Op zich is deze gedachtekronkel niet nieuw voor me - het zou je wellicht verbazen hoeveel mensen niet zichzelf, maar mij als het probleem ervaren...
Iemand moet de schuld krijgen en vreemd genoeg hebben mensen uit je doelgroep het nooit zelf gedaan ookal zitten ze er vaak warmpjes bij...... (ja, ik kijk dat soort Tv programma's).

Naar goed Hollands gebruik is het slachtoffer tot dader gemaakt en de dader slachtoffer.......

In Amsterdam lopen 600 veelplegers rond met strafbladen van meerdere pagina's en die wonen niet al te ver van mijn woning. Het is een klein wondertje dat mijn auto nog geen slachtoffer is van een inbraak.
 

EdK

Forumguru
Vertrouw op god, maar zet wel je fiets op slot.....

(en moge alle dieven getroffen worden door een bliksemschicht wegens het overtreden van het achtste gebod).

Hij is druk bezig, want het onweert verschrikkelijk op dit moment !

In Amsterdam lopen 600 veelplegers rond met strafbladen van meerdere pagina's en die wonen niet al te ver van mijn woning. Het is een klein wondertje dat mijn auto nog geen slachtoffer is van een inbraak.

Goh en evengoed ben je nog netjes en geen vriendjes van ze geworden ?
 
Bovenaan Onderaan