Superb II Facelift stuur in Pre-Facelift Superb

TooTall

Forumguru
Had niets anders verwacht van vagtechniek. Top bedrijf! En inderdaad, goed opletten met Octavia 3 onderdelen, ze zien er identiek uit maar toch veel compatibiliteitsissues. Mooi resultaat!
 

TooTall

Forumguru
Wel, het is een stuur voor de O3 RS versie. En je geeft zelf een tijdje terug aan;

Ik had namelijk van Cars-equipment.com als airbagkabel de kabel van de Octavia 3 gekregen met de mededeling dat deze 100% zou passen en functioneren... helaas. Alles werkte behalve...

O3 onderdelen zijn niet 100% compatibel met de S2. Ben er redelijk zeker van dat hardwarematig dit allemaal wel zal lukken, alleen vrees ik voor de functie van de bedieningsknoppen...Een Pools contact heeft een tijdje terug een O3 stuur in zijn S2 gezet, dat lukte wel allemaal, maar hij had problemen met de knoppen aan de praat te krijgen. Wisselen van de knoppen met een S2 FL stuur was ook geen oplossing.
 

TooTall

Forumguru
Door het te proberen :-) Nooit maar ook nooit kan je zeker zijn...Ik heb al mensen gehad, 2 identieke wagens, zelfde bouwmaand, zelfde uitrustingsniveau, bij de ene lukt een mod wel en bij de andere niet...waarom? Niemand weet het...soms kan je de reden vinden, soms blijft het een raadsel.

De onderdeelnummers lijken op te volgen, er is geen LOGISCHE reden waarom je problemen zou hebben. Is de layout van de multifunctietoetsen hetzelfde?

In alle ernst, voor de meeste aanpassingen waarvan ik denk dat ze zouden moeten lukken, zeg ik "90% kans". Dit stuur inbouwen in een O3? 99% kans dat het gaat lukken...is in principe hetzelfde stuur, alleen met een platte onderkant.
 

TooTall

Forumguru
:nono: Wél go :thumbsup:...Mijn Superb II FL stuur hàd ook DSG paddles...en ik heb een manueel...

Gewoon de paddles eruithalen, is een kwestie van 1 schoefje...je ziet er niets van, aan de achterkant natuurlijk wel (maar dat is voor mij nu een extra grip-punt om mijn vingers te laten rusten)

Als je het echt mooi wilt afwerken, gewoon de 2 blokjes gladschuren, zwart spuiten en klaar;

I removed the flappy paddles and blanked them off with some home made blanks

DSC01300.jpg


Serieus, het enige issue van non-compatibiliteit is tussen de O3 op het MQB-platform en de "oudere" modellen (zoals de S2) die nog de oudere PQ-platformen gebruiken. Veel onderdelen zien er exact hetzelfde uit, maar zijn toch niet onderling uitwisselbaar. Het probleem ontstaat pas als je O3 onderdelen in een S2 gaat monteren (en omgekeerd).

Als je een O3 onderdeel gaat inwisselen voor een O3 onderdeel, gaat dat gewoon werken hoor...99% zekerheid :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

TooTall

Forumguru
Oh en trouwens, je kan ze ook laten zitten....Ik ken iemand die er een switch heeft tussengezet, 1 kant is nu seinen met grootlicht, de andere kant is zijn automatische garagepoort-opener...

Of nog leuker, de schakelpook van een DSG-bak installeren. Als een nozem dan ooit je auto wilt stelen, zal die wel even moeten denken, "hoe ga ik hiermee wegrijden??" :laugh:
 
Bovenaan Onderaan