Superb II Facelift stuur in Pre-Facelift Superb

zo stuur is besteld ;d
450 euro voor het stuur en 23 euro verzending. al alles goed gaat 2de week maart hier kan iemand me dan helpen met het plaatsen en nieuwe update op rns 510 zetten ? jan eventueel ?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
kan iemand me het onderdeelnummer bezorgen voor de bluetooth module op www.nnp.be staan namelijk heel wat onderdelen voor skoda ook voor bluetooth enzo. zou handig zijn kan ik alsnog telefoon module gebruiken met het 3 spaaks stuur.
 
okee bedankt ! stuur zal voor volgende maand zijn. maar misschien slimste om het stuur en bt module samen te plaatsen ? tootal kan jij die ook plaatsen of niet ? want zie dat je deze moet inlezen Ö
 

stijnheidi

Senior Member
Om toch nog in de sturen te blijven ik heb een Superb combi dus 3T0 weer iemand of een 1Z0 stuur (van voor de facelift) ook gaat werken. Passen zal het wel... maar of de koppen werken???
 

Joske

Forumguru
@stijnheidi : her en der wat leestekens vergeten in je post? meestal niet erg maar als het over iets technisch gaat is het toch aangeraden van alles zo juist mogelijk te formuleren, kwestie dat er geen verkeerde aannames gemaakt worden ;)
 

TooTall

Forumguru
Je hebt de Superb I 3U 2001-2008 (bestaat alleen de hatch van, dus géén combi) - lijkt erg op een oude Passat, of de Superb II 3T 2008-nu (3T0 voor de hatch, 3T5 voor de combi)

1Z is de oude prefix voor de Octavia II (ook weeral de 1Z3 voor de hatch of de 1Z5 voor de combi)

Ik spreek me niet uit over compatibiliteit van 1Z/3U/3T sturen met mekaar...
 

stijnheidi

Senior Member
Nu ik mijn post teruglees is die niet echt duidelijk. Maar met de reactie van @TooTall kan ik vooruit. Ik heb dus een superb combi 3T5. Ik had een 1Z0 stuur gevonden dat er op het oog hetzelfde uitziet als dat van een superb combi. Maar dan moet het wel werken.... Begin er dus maar niet aan.
 

stijnheidi

Senior Member
zal op zich wel moeten lukken, maar dan heb je volgens mij rode verlichting :cry:. Hou het liever origineel. Wat ik me wel afvraag of wellicht een 2014 airbag uit een citigo of OIII gaat passen in het facelift stuur. Het zijn weliswaar andere nummers maar ze lijken:pieker: hetzelfde en als de aansluiting hetzelfde is. Zou het wellicht passen...
 
Laatst bewerkt:

stijnheidi

Senior Member
Na veel wikken en wegen toch maar met de onderdeelnummers van @TooTall een mail gestuurd naar car-equipment.com. De mail heeft uiteindelijk tot gevolg gehad dat er momenteel een multi facelift stuur en airbag tot het einde van deze maand liggen te wachten op inbouw in mijn Superb. foto's volgen nog wel. (voor het voorbeeld zie de foto's van @tootall.)
Mijn oude lederen sportstuur (geen multi) en airbag gaan dus in de verkoop. Zie hiervoor bazaar te koop aangeboden.
 

stijnheidi

Senior Member
IMG_7568.JPG
Zie hier het resultaat!!!
Het was nog even spannend. Ik had namelijk van Cars-equipment.com als airbagkabel de kabel van de Octavia 3 gekregen met de mededeling dat deze 100% zou passen en functioneren... helaas. Alles werkte behalve de claxon. Nu moet ik de complimenten geven aan Vagtechniek uit Nuenen die de inbouw heeft verzorgd. Ze hebben de bestaande kabel gemodificeerd zodat de claxon weer werkt. Hulde voor de vakkennis van deze jongens!!! Hoewel ze er dus nogal wat langer mee bezig waren bleef de vooraf afgesproken prijs hetzelfde! Dat is nog eens service. (en nee ik heb geen aandelen in Vagtechniek)
Voor diegene die alsnog achteraf een multi stuur willen inbouwen. Je moet naast de onderdelen die @TooTall al in de beginpost heeft aangegeven tevens de stuurmodule vervangen. De juiste is 1K0953549CD en de codering moet aangepast worden. De toetsen op de rechter stuurstengel vervallen dan qua functie.
Bij mij werken nu alle knoppen behalve deze van de telefoon omdat ik geen af-fabriek carkit heb.

oh ja het oude driespaaks lederen stuur inclusief airbag gaat in de verkoop.
 
Bovenaan Onderaan