Superb II Facelift stuur in Pre-Facelift Superb

TooTall

Forumguru
Dat is een mooie prijs! Heb je de airbag kabel al? Ik heb er nog eentje te koop, ben je nrml goedkoper uit.
 

michelover

Forumguru
Ben nog even aan het nadenken of ik het nu wel of niet doe, maar als ik het doe stuur ik je wel een pm voor het kabeltje.
 

TooTall

Forumguru
Je roept maar. Kan je ook assisteren met het wisselen, wel niet coderen, al is dat normaal niet nodig
 

TooTall

Forumguru
Dat is een Superb II toch? Dan is dat hardwarematig geen probleem - de telefoontoets gaat dan waarschijnlijk "mute" worden (dat was zo op mijn oude Octavia II, geen telefoon maar wel een telefoonsymbool op het stuur => mute.
 

chris2709

Senior Member
Nope, helemaal niets. Wat op zich bizar is;

Ik had geen af-fabriek bluetooth. Enkele weken geleden heb ik een 3C8 D module bijgeplaatst, deze is ook aangemeld aan de Columbus, en zodus had ik BT. Stuurbediening had ik echter niet (mijn MF stuur had geen telefoon functie)

Het nieuwe stuur heeft dat uiteraard wel, ik dacht dat er wel in VCDS een aanpassing moest gebeuren van "MF stuur radio" naar "mf stuur telefoon" ofzo. Maar de telefoonknop werkt gewoon, dus dat is mooi meegenomen :-)

Ik dacht ook dat er iets omgeprogrammeerd zou moeten worden, maar met dit verhaal te lezen, lijkt het zo te zijn dat wanneer je alleen de knoppen omwisselt (bv de bestaande radio-toetsen omwisselt met deze hier) je direct alles functioneel hebt? Dus dat de functie van de knoppen bepaald wordt door de bedrading en niet door middel van programmeren...
 

TooTall

Forumguru
446,19 EUR voor het stuurtje + airbag + kabel...zonder verzending...geen slechte prijs!

Ik heb 564,49 EUR betaald, 205,00 EUR voor het stuur en 359,49 EUR voor de airbag bij de dealer...was toen nergens te vinden...en moet natuurlijk het oude stuurtje nog verkopen! :-)
 

michelover

Forumguru
Ik heb ze gemaild en het past op een Superb uit 2009. De grote vraag is of hij ook praat met de computer zodat de knoppen op het stuur werken. En dan vind ik het ook een groot risico om even 450 euries over de balk te gooien. Heb overigens een tijdje terug een driespaaks MF stuur bij hun gekocht en dat werkte perfect. Was dan ook een stuur van modeljaar 2010.
 
dit wil ik dus ook weten. vriendin en ik zaten er ook over discussie die we hadden. het is een mooie prijs maar werkt de knoppen aan stuur. ik heb bij mij in de superb wel geen bluetooth module zitten dus de knoppen om te bellen zijn overbodig. tenzij de bluetooth module inbouwbaar is en voor welke prijs ?
 
bedoel dat de knoppen in het algemeen werken. dat ze nie werken van telefoon kon ik al door hebben ergens . maar ben gewoon wat bang dat het totaal niet werk dat ze kapot zijn dus
 

TooTall

Forumguru
Zelfs al heb je geen telefoonmodule af-fabriek, dan nog is dat geen probleem voor de knoppen. De telefoontoets zal dan gewoon de "mute" functie overnemen, dus alle geluid uit de radio dempen.

Of de knoppen werken heeft enkel en alleen te maken met het boordnet dat je hebt, en volgens mij is elke Superb II geschikt...VCDS scan brengt uitsluitsel, natuurlijk.

Het lijkt me sterk dat ze een stuur met kapotte knoppen zouden versturen, moest het zo zijn dat ze stuk zijn zie je dat met VCDS na installatie.
 
Bovenaan Onderaan