SteGo's Toyota Yaris Hybrid Team D.

EdK

Forumguru
Ach heren we weten dat we in Kampen moeten wezen om wat wijzigingen aan zijn wagen te maken zodat hij weer wat projectjes heeft en wij dus weer wat verhalen...... :koffie: :nailbiting::nailbiting:

schrik me dan waarschijnlijk een hoedje ... dat ga ik dus niet doen, ook niet stiekem zonder het jullie te vertellen.
Moet je anders aanpakken Stego !!
Ik zeg dan altijd dat het een hobby is, en een hobby mag geld kosten...... dus al schrik je dan van de prijs,,,,,,,,,,, het is een hobby !!
( anders had ik die Moto Guzzi nooit gekocht )

met de stoelverwarming die voor mij een must-have is zit je aan 1 van de 2 duurste uitrustingniveau's;
Of je neemt hem zonder stoelverwarming en je koopt dit los bij bv Conrad en bouwt het zelf in !
Dan heb je ook met een nieuwe wagen weer een project en wij hebben weer leesvoer met de koude donkere weekenden ...

SteGo

Donateur
@Tees tegen het raam kan natuurlijk heel makkelijk ... maar dat is ook wel erg 'makkelijk'. :D

Ik moest zelf denken aan VW Transporters en Caddy's die de antenne in de buitenspiegel hebben. Dat is zo'n folieantenne die tussen het spiegelhuis en de spiegelkap zit. Niet dat ik dat dan in de Yaris exact zo zou willen maken, want ik ben echt niet van plan om opnieuw te gaan martelen met draadjes in een kabelboom van het portier ... been there, done that. :maakmegek:
Maar een antenne zou natuurlijk ook prima achter de bumper kunnen. :unsure:

Daar is ook wel wat voor te krijgen in de handel, maar dat vind ik eigenlijk al te duur.
Schermafbeelding 2025-12-27 121104.png
https://www.ars24.com/zubehoer/ante.../26849/am-fm/dab-dab-stossstangenklebeantenne

Daarnaast weet ik niet zeker of het HV-systeem onder de motorkap mogelijk zou kunnen storen op de ontvangst wanneer ik dit achter de voorbumper plaats en achter de achterbumper lijkt me minder handig aangezien zich daar een hoop zand en troep verzamelt. :unsure:
Maar zoals geschreven vind ik hem sowieso eigenlijk al wat te duur, en hoeft het ook helemaal geen DAB-antenne zijn, ik heb aan enkel FM genoeg. Ik ben dus nog een beetje zoekende ....

Ach heren we weten dat we in Kampen moeten wezen om wat wijzigingen aan zijn wagen te maken zodat hij weer wat projectjes heeft en wij dus weer wat verhalen...... :koffie: :nailbiting::nailbiting:
Dat klinkt haast alsof ik binnenkort eerst beter even een projectje kan doen waarbij ik van de Google Pixel 4a die hier nog ligt te verstoffen een beveiligingscamera maak om de parkeerplaats in de gaten te houden. :maakmegek:
Schermafbeelding 2025-12-27 123751.png
Ohw nee ... daar krijg je dan weer gezeik van omdat je de openbare straat niet mag filmen ... daar is een andere huurder elders in de wijk dit jaar ook al voor op de vingers getikt door de woningcorporatie. :LOL:

En @EdK natuurlijk heb je gelijk dat een hobby geld mag kosten, en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik verwacht alleen wel dat ik volgend jaar iets minder geld kwijt ga zijn aan de hobby 'Auto' dan dit jaar. ;)

Of je neemt hem zonder stoelverwarming en je koopt dit los bij bv Conrad en bouwt het zelf in !
Dan heb je ook met een nieuwe wagen weer een project en wij hebben weer leesvoer met de koude donkere weekenden ...
Stoelverwarming inbouwen heb ik ook al ervaring mee, dat was geen onverdeeld genoegen moet ik zeggen.
Nou was het gelukkig niet de moeilijkste stoelbekleding om los te halen .... bij een Daihatsu Cuore ... in de tijd dat ik nog een eigen (krappe) garage had, mét Daihatsu lichtbak. :D
Schermafbeelding 2025-12-27 130256.png

Helaas heb ik dat proces niet echt vastgelegd op foto, maar die Waeco MSH stoelverwarming met 2 standen deed het wel perfect!
Schermafbeelding 2025-12-27 130320.png
En de knoppen zaten op net zo'n prettige plek als bij de Citigo's die ik had. Gewoon makkelijk bereikbaar.

Dit Daihatsu'tje was mijn eerste 'jonge' auto. Daar heb ik destijds ook veel aan geknutseld ... heerlijk. Behalve de Dezent velgen, Kenwood radio en Waeco stoelverwarming vooral veel originele accessoires ingebouwd; Mistlampen in de voorbumper, armsteun, spatlappen, dubbele uitlaat, achterklepspoiler, portierlijsten, etc. Was echt leuk. :jaja:
Schermafbeelding 2025-12-27 130421.png

Totdat ik hem inruilde voor een Nissan Cube ... Schermafbeelding 2025-12-27 130635.png
Ook leuk, daar ook meer dan voldoende aan geknutseld ... Ik kan het gewoon niet laten. :love::maakmegek:

Anyway ... ik dwaal al weer veel te ver memory lane af ... :LOL:

EdK

Forumguru
Ik verwacht alleen wel dat ik volgend jaar iets minder geld kwijt ga zijn aan de hobby 'Auto' dan dit jaar. ;)
Uiteraard, want je weet op de cent na wat je dit jaar hebt uitgegeven............
Dus je hoeft er maar 10 cent onder te blijven zitten... :D

Het klinkt me erg bekend in de oren hoor........:koffie:

Berrychello

Forumguru
Zo, ik heb even twee uur besteed aan het doorlezen van dit topic. Wat een heerlijk topic en wat een goede verslagen van de interessante klussen. Heerlijk om te lezen!!

SteGo

Donateur
@Berrychello bedankt voor het compliment! Dat vind ik erg leuk om te lezen. :giggle:

Uiteraard, want je weet op de cent na wat je dit jaar hebt uitgegeven............
Dus je hoeft er maar 10 cent onder te blijven zitten... :D

Het klinkt me erg bekend in de oren hoor........:koffie:
Ik moet je zeggen dat ik tot zojuist oprecht niet wist hoeveel geld ik dit jaar precies heb uitgegeven aan de auto dit jaar. :D
Ik had nog het bedrag in m'n hoofd zitten van €475 voor de Zenec .. maar zelfs dat was kennelijk niet helemaal correct .. die kostte namelijk €479 zag ik zojuist.

En het lastige bij het opmaken van de rekensom is natuurlijk ook dat 'hobby' soms samenvloeit met 'onderhoud/reparatie'. Dus het blijft zo hier en daar een beetje schemerig hoeveel euro's de Yaris dit jaar heeft opgesoupeerd aan hobby-geld. Ik ben wat perfectionistisch en zodoende zie ik het vervangen van een motorkaprubber en een portierrubber als 'onderhoud', terwijl een ander zal kunnen zeggen dat het technisch niet noodzakelijk was om ze te vervangen dus dat het 'hobby' is.

Dingen die wel duidelijk hobby zijn zijn de nieuwe telefoonhouder, inclusief de nieuwe telefoonhoes die ik daarvoor nodig had, nieuwe radio, inbouwframe, adapterkabels, externe microfoon & dimmende binnenspiegel. De radio is ook veruit het duurste project geweest dit jaar. Radio, adapterkabels, inbouwframe & nieuwe microfoon samen hebben €701,29 gekost. Dat is een beste klap geld. :oops: Maar ik ben er blij mee. :giggle:

Ik heb net even snel een overzichtje gemaakt van aangeschafte zaken dit jaar. Hierbij ben ik ongetwijfeld nog wat kleine dingetjes vergeten zoals kabelschoentjes, lijm, tiewraps e.d. wat ik bij de bouwmarkt heb gehaald .. maar het gros heb ik nu wel bij elkaar;
OmschrijvingBedragverzendkostenTotaal
Spigen OneTap Pro 3 magnetische telefoonhouder
€ 41,35​
€ 0,00​
€ 41,35​
Bol.com
Spigen Slim Armor MagFit hoes Samsung S24
€ 31,95​
€ 0,00​
€ 31,95​
Bol.com
Gebruikte zelfdimmende binnenspiegel
€ 36,30​
€ 15,00​
€ 51,30​
Onderdelenlijn
Gebruikt contactslot
€ 50,00​
€ 9,50​
€ 59,50​
Onderdelenlijn
Gebruikte raamschakelaar links voor
€ 20,00​
€ 8,50​
€ 28,50​
Onderdelenlijn
Gebruikt raammechanisme links voor
€ 65,00​
€ 13,50​
€ 78,50​
Onderdelenlijn
Gebruikt portierrubber links achter
€ 15,00​
€ 9,95​
€ 24,95​
Onderdelenlijn
KroonOlie Multi Purpose Grease 3 (9,90)
Motip Airco verfrisser Lavendel (12,20)
Motip remmenreiniger 500ml (2,74)
€ 24,84​
€ 7,95​
€ 32,79​
De Olie Concurrent
Connects2 adapterkabels tbv nieuwe radio (96,94)
Connects2 multilead (12,02)
€ 108,96​
€ 11,99​
€ 120,95​
Ebay
2Din inbouwframe radio
€ 53,90​
€ 13,90​
€ 67,80​
ARS24
Zenec Z-N538 radio
€ 479,00​
€ 0,00​
€ 479,00​
VenderParts
Olympus ME-52W microfoon (26,05)
Verlengkabel (7,49)
€ 33,54​
€ 0,00​
€ 33,54​
Amazon
Launch Creader Elite Toyota/Lexus
€ 108,10​
€ 0,00​
€ 108,10​
AliExpress
Clignoteur links imitatie, spiegelglas links imitatie,
OEM clignoteur links (ivm imitatie is lek),
2 clips dashboardbekleding, contactslotcilinder, sleutelstift, sleutelbatterij, breekbout stuurslot, kabelboom LV portier,
2 reflectors voorportieren, motorkaprubber, 12V AGM Accu, remlichtschakelaar (voorraad),
2 onderdelen voor mogelijk toekomstig projectje ….
Order via werkgever, prijzen kan ik niet delen. Consumentenprijs bij dealer incl btw; €1293,96

En dan had ik natuurlijk nog 2 onderhoudsbeurten dit jaar, inclusief vervangen van de CVT-olie, aircoservice, uitlijnen en APK. En last but not least; het eigen risico voor het vervangen van de voorruit. Ohw jah, en dan natuurlijk nog verzekering en tanken. :unsure: Maar dat zal allemaal wel, die kosten waren er ook geweest zonder maar €1,- uit te geven aan 'hobby'. ;)

Helaas bleek ik achteraf gezien de gebruikte raamschakelaar en het gebruikte raammechanisme voor niks gekocht te hebben aangezien de problemen met de portierruit veroorzaakt bleken te worden door de kabelboom. Maar de oude schakelaar was toen al weggegooid, en het retour sturen van het raammechanisme vond ik de kosten ook niet waard. Dan bewaar ik die liever voor het geval dat die ooit de geest geeft ...

Mijn verwachting op dit moment is dat ik volgend jaar niet over het 'hobby-bedrag' heen ga wat ik dit jaar heb uitgegeven aan de radio. Maar pin me er niet op vast! :D:angel:

En ik mag hopen dat ook 'onderhoud/reparatie' volgend jaar een beetje binnen de perken blijft. Een kabelboom, contactslot en accu hoop ik niet ieder jaar nodig te hebben. ;)

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
eerder al een keer geschreven zou ik nu een rekensommetje kunnen gaan maken van wat ik dit jaar heb uitgegeven aan de auto, maar ik schrik me dan waarschijnlijk een hoedje ... dat ga ik dus niet doen, ook niet stiekem zonder het jullie te vertellen.
Tsja je bent wel een man die zich aan zijn woord houd hoor.......... :D
Maar ach als ik grofweg even bij elkaar tel wat ik afgelopen 2a a3 maanden in de Guzzi al weer heb gestoken , dan ontloop ik jouw bedrag ook niet zoveel hoor...
Daarom dat ik er hobby van maak en dat mog bij mij geld kosten !
En van de aangeschafte spullen moet ik nog een deel inbouwen, maar vanwege dat ik geen garage heb waar deze past en de tuin waar deze staat op noorden is gericht , is het me nu even te slecht weer om daar aan te beginnen.
Terwijl er toch één ding is dat eigenlijk zou moeten gebeuren en dat is een 12VDC wcd inbouwen zodat ik de druppel lader er continu op kan laten zitten voor het behoud van de accu.
Alternatief is dat ik nu met temp boven nul en wat zon maar een ritje maak van een 2 a 3 uur zodat de accu in goede conditie blijft...

En verder moet er nog een geschakelde voeding gelegd worden van onder de buddy naar het stuur voor de GPS
En nog een extra spatbord achter die nagenoeg op achterwiel hangt zodat hij water er troep zoveel mogelijk afvoert en het niet de hele onderzijde van de motor onder sproeit met water en modder zoals nu geval is.....

SteGo

Donateur
En zo blijven we altijd bezig met knutselen @EdK ;) Heerlijk toch? Maakt niet uit of het aan een motor of auto is.
Tsja je bent wel een man die zich aan zijn woord houd hoor.......... :D
Jouw opmerking van gistermiddag triggerde uiteindelijk mijn nieuwsgierigheid dermate dat ik toch ging kijken ...
Dus eigenlijk .... is het jouw schuld. :maakmegek:

:D

Maar misschien kon het voor mij ook geen kwaad om eens even te zien wat ik dit jaar heb uitgegeven. :oops: :LOL:

EdK

Forumguru
Tsja en als je nu zegt tegen de vrouw wat je hebt uitgegeven aan je hobby dit jaar dan krijg je als antwoord

Ohh ja ?? ach joh dat wist ik al lang hoor, maar je was er zo lekker zoet mee........ :D

Bovenaan Onderaan