SteGo's Toyota Yaris Hybrid Team D.

EdK

Forumguru
Ach heren we weten dat we in Kampen moeten wezen om wat wijzigingen aan zijn wagen te maken zodat hij weer wat projectjes heeft en wij dus weer wat verhalen...... :koffie: :nailbiting::nailbiting:

schrik me dan waarschijnlijk een hoedje ... dat ga ik dus niet doen, ook niet stiekem zonder het jullie te vertellen.
Moet je anders aanpakken Stego !!
Ik zeg dan altijd dat het een hobby is, en een hobby mag geld kosten...... dus al schrik je dan van de prijs,,,,,,,,,,, het is een hobby !!
( anders had ik die Moto Guzzi nooit gekocht )

met de stoelverwarming die voor mij een must-have is zit je aan 1 van de 2 duurste uitrustingniveau's;
Of je neemt hem zonder stoelverwarming en je koopt dit los bij bv Conrad en bouwt het zelf in !
Dan heb je ook met een nieuwe wagen weer een project en wij hebben weer leesvoer met de koude donkere weekenden ...

SteGo

Donateur
@Tees tegen het raam kan natuurlijk heel makkelijk ... maar dat is ook wel erg 'makkelijk'. :D

Ik moest zelf denken aan VW Transporters en Caddy's die de antenne in de buitenspiegel hebben. Dat is zo'n folieantenne die tussen het spiegelhuis en de spiegelkap zit. Niet dat ik dat dan in de Yaris exact zo zou willen maken, want ik ben echt niet van plan om opnieuw te gaan martelen met draadjes in een kabelboom van het portier ... been there, done that. :maakmegek:
Maar een antenne zou natuurlijk ook prima achter de bumper kunnen. :unsure:

Daar is ook wel wat voor te krijgen in de handel, maar dat vind ik eigenlijk al te duur.
Schermafbeelding 2025-12-27 121104.png
https://www.ars24.com/zubehoer/ante.../26849/am-fm/dab-dab-stossstangenklebeantenne

Daarnaast weet ik niet zeker of het HV-systeem onder de motorkap mogelijk zou kunnen storen op de ontvangst wanneer ik dit achter de voorbumper plaats en achter de achterbumper lijkt me minder handig aangezien zich daar een hoop zand en troep verzamelt. :unsure:
Maar zoals geschreven vind ik hem sowieso eigenlijk al wat te duur, en hoeft het ook helemaal geen DAB-antenne zijn, ik heb aan enkel FM genoeg. Ik ben dus nog een beetje zoekende ....

Ach heren we weten dat we in Kampen moeten wezen om wat wijzigingen aan zijn wagen te maken zodat hij weer wat projectjes heeft en wij dus weer wat verhalen...... :koffie: :nailbiting::nailbiting:
Dat klinkt haast alsof ik binnenkort eerst beter even een projectje kan doen waarbij ik van de Google Pixel 4a die hier nog ligt te verstoffen een beveiligingscamera maak om de parkeerplaats in de gaten te houden. :maakmegek:
Schermafbeelding 2025-12-27 123751.png
Ohw nee ... daar krijg je dan weer gezeik van omdat je de openbare straat niet mag filmen ... daar is een andere huurder elders in de wijk dit jaar ook al voor op de vingers getikt door de woningcorporatie. :LOL:

En @EdK natuurlijk heb je gelijk dat een hobby geld mag kosten, en dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik verwacht alleen wel dat ik volgend jaar iets minder geld kwijt ga zijn aan de hobby 'Auto' dan dit jaar. ;)

Of je neemt hem zonder stoelverwarming en je koopt dit los bij bv Conrad en bouwt het zelf in !
Dan heb je ook met een nieuwe wagen weer een project en wij hebben weer leesvoer met de koude donkere weekenden ...
Stoelverwarming inbouwen heb ik ook al ervaring mee, dat was geen onverdeeld genoegen moet ik zeggen.
Nou was het gelukkig niet de moeilijkste stoelbekleding om los te halen .... bij een Daihatsu Cuore ... in de tijd dat ik nog een eigen (krappe) garage had, mét Daihatsu lichtbak. :D
Schermafbeelding 2025-12-27 130256.png

Helaas heb ik dat proces niet echt vastgelegd op foto, maar die Waeco MSH stoelverwarming met 2 standen deed het wel perfect!
Schermafbeelding 2025-12-27 130320.png
En de knoppen zaten op net zo'n prettige plek als bij de Citigo's die ik had. Gewoon makkelijk bereikbaar.

Dit Daihatsu'tje was mijn eerste 'jonge' auto. Daar heb ik destijds ook veel aan geknutseld ... heerlijk. Behalve de Dezent velgen, Kenwood radio en Waeco stoelverwarming vooral veel originele accessoires ingebouwd; Mistlampen in de voorbumper, armsteun, spatlappen, dubbele uitlaat, achterklepspoiler, portierlijsten, etc. Was echt leuk. :jaja:
Schermafbeelding 2025-12-27 130421.png

Totdat ik hem inruilde voor een Nissan Cube ... Schermafbeelding 2025-12-27 130635.png
Ook leuk, daar ook meer dan voldoende aan geknutseld ... Ik kan het gewoon niet laten. :love::maakmegek:

Anyway ... ik dwaal al weer veel te ver memory lane af ... :LOL:

• Haha
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ik verwacht alleen wel dat ik volgend jaar iets minder geld kwijt ga zijn aan de hobby 'Auto' dan dit jaar. ;)
Uiteraard, want je weet op de cent na wat je dit jaar hebt uitgegeven............
Dus je hoeft er maar 10 cent onder te blijven zitten... :D

Het klinkt me erg bekend in de oren hoor........:koffie:

Bovenaan Onderaan