SteGo's Citigo's

Cordoba

Forumguru
Ik krijg het idee dat die Brunox vergelijkbaar werkt als de Noverox die ik zo'n 40 jaar terug gebruikte: ook dat kleurde zwart, en na een poosje (20 min??) moest je een 2e laag opbrengen, en dan kon je kiezen tussen een 3e laag of een laklaag.
 

Me Zelf

Forumguru
Dat brengt herinneringen terug aan mijn eerste auto (volvo 66) die aan elkaar gehouden werd door Noverox, purschuim en glasvezel…
Balen @SteGo, wel goed dat je er (semi) op tijd bij bent. Doen die wielkuipen nog iets in het dempen van geluid? Ik hoor nu elk steentje opspatten.
 

Tees

Donateur
Ik krijg het idee dat die Brunox vergelijkbaar werkt als de Noverox die ik zo'n 40 jaar terug gebruikte: ook dat kleurde zwart, en na een poosje (20 min??) moest je een 2e laag opbrengen, en dan kon je kiezen tussen een 3e laag of een laklaag.
Dat Brunox is ook niet nieuw, tis 'gewoon' een roestomvormer, die roest (ijzer oxide) omzet in ijzer tannaat en t vervolgens beschermt met een epoxy laagje.
 

Kanerr

Forumguru
Wat naar! Maar goed tis zoals je zegt een beetje dubbel. Kon je dit niet melden bij de verkopende partij en door hun laten afhandelen? Of had je daar geen trek ik, wat ik ook wel volledig kan begrijpen.
 

SteGo

Donateur
Doen die wielkuipen nog iets in het dempen van geluid? Ik hoor nu elk steentje opspatten.
Het is wel ietsjes stiller. Vooral als je door wat boomrijker gebieden rijd waar allerlei takjes, eikels, etc op de weg liggen hoor je het minder in de wielkasten. Voor de rest is het volgens mij vooral m'n verbeelding die me wijsmaakt dat het een stuk stiller is. :D
Al rijd ik momenteel dus met maar met 1 wielkuip achter rond aangezien ik nog bezig ben met het roestprobleem. Vandaag overigens lak opgebracht op de plekken waar gisteren de Brunox aangebracht is.
Morgen heb ik in de planning om het gat in de kitlaag weer opnieuw dicht te kitten. En dan hopelijk vrijdag opnieuw in de Tectyl Amber zetten en het tankklephuis en wielkuip terug plaatsen.

Wat naar! Maar goed tis zoals je zegt een beetje dubbel. Kon je dit niet melden bij de verkopende partij en door hun laten afhandelen? Of had je daar geen trek ik, wat ik ook wel volledig kan begrijpen.
Ik ben in contact getreden met de verkopende partij, mocht daar nog wat interessants uit komen dan laat ik dat wellicht nog wel weten. :D
 

SteGo

Donateur
Nee joh ... gewoon een beetje acrylaatkit .... :maakmegek:

Maar nu zonder dollen; ik heb Bernerseal Premium gebruikt. Wordt ook veel gebruikt door klanten van mij in de autoschadeherstelsector. ;)
berner.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

SteGo

Donateur
Werken bij een groothandel in automaterialen heeft zo z'n voordelen. ;)

Daar heb ik meer aan dan wanneer ik bij een groothandel in gehoorapparaten, dames hygiëneproducten, nail extensions, zaagsel, vloertegels etc zou werken. :maakmegek:
Maar toen ik lang geleden bij een rozenkweker werkte had ik dan weer regelmatig een mooie grote bos rozen op tafel staan. Was ook mooi.

En als ik eens wat nodig heb waar mijn werkgever zelf niet in handelt (zoals Bernerseal) dan vraag ik bij een van m'n klanten of ze voor mij wellicht wat hebben liggen. In het geval van de kit heb ik aan een tube waar nog een klein beetje inzit al meer dan genoeg. :giggle:
 

SteGo

Donateur
Vandaag; natuurlijk kon ik het niet laten even een fotootje te maken toen mijn Citigo en de E-Up! van m'n collega allebei binnen stonden. De mijne omdat ik nog een projectje af te maken had ... en de Up omdat m'n collega wat te weinig stroom in de accu had om weer thuis te komen. :D Eventjes een poosje aan de granny charger ... Ik vond het wel een mooi gezicht zo.
20221014_120418k.jpg

Verder was het de dag van het afmaken van het lopende project. Tectyleren en tankklephuis terugplaatsen. Ik had even een nieuw spuitbusje Tectyl amber laten komen en dat bleek best een goed besluit. Niet alleen heb ik meer gebruikt dan er waarschijnlijk nog in m'n oude spuitbusje zat, maar bij de nieuwe spuitbus zit ook een veel fijner spuitende kop en ook nog een extra spuitstuk met een 'rietje' eraan om wat makkelijker op lastige plekken te kunnen komen. En dat is best handig als er zo'n tankvulhals in de weg zit. ;) Alleen moet je ook wel een beetje oppassen want met dat rietje blubber je ook wel snel teveel op 1 plek ... en dan krijg je een smeerboeltje.
Ik had eerst even tectiel gespoten voordat het tankklephuis erin was gezet en daarna nog een beetje bijgespoten ... met dat rietje, vandaar het geblubber. :maakmegek: Degenen met een scherp oog zien een plekje waar de tectiel kennelijk niet wilde hechten, ik weet niet goed waarom. Misschien niet goed genoeg schoongemaakt? .. het zal. Ik maak me er geen zorgen om. Er zit Brunox (epoxy) op, kleurlak en blanke lak, en er zit nu weer een modderkuip in de wielkast waardoor er sowieso weinig rommel meer in dat gebied komt. Dat komt dus wel goed.
20221014_174743.jpg
En zo doende is dat project ook weer afgerond. Niet het leukste project, maar wel blij dat ik het probleem aangepakt heb.
Er is inmiddels contact geweest met dealer, maar daar praat ik jullie later nog wel even een keer over bij. Ik heb over ongeveer anderhalve week een afspraak bij hun, al heeft dat hiermee weinig te maken, wordt vervolgt. ;)

Verder had ik onlangs nog een paar nieuwe dingetjes binnengekregen; nieuwe set rubber matten (1ST061541A), een Skoda veiligheidstas (ZG 999001) en een ... tjah, wat is het juiste woord hiervoor?; wielboutkapjeslostrekhaak? (8D0012244A) Verrekte handig ding, laatst had ik die kapjes los zitten pieren met 2 schroevendraaiers met met dit dingetje dat bijna niks kost gaat het veel beter en sneller.
20221004_182409.jpg

Op dit moment heb ik verder niks meer in bestelling staan. Eerst maar gewoon eens lekker genieten van de wagen. :giggle:
 

Tees

Donateur
Volgens ETKA: 'lostrekhaak'. Lekker algemene benamingen altijd in ETKA :deuk:
Wielboutkapjeslostrekhaak (3x de woordwaarde) lijkt me idd een goede benaming.
 

Busso

Actief lid
Ik ben een weekje weggeweest en lees nu jouw uitgebreid verslag over het tankklephuis. Mooi verslag!
Na jouw verhaal weet ik zeker dat ik over niet al te lange tijd ook het rankklephuis ga verwijderen om de roestduivel een halt toe te roepen.
Het is ook wel een domme constructie (ontwerpfout) hoor. In de ruimte tussen het tankklephuis en de omgezette plaatrand kan lekker veel troep en (zout)water gaan staan....
Wielkuipen zou ik ook hebben geplaatst als mijn citigo nog zo jong was als de jouwe.
 

SteGo

Donateur
Ik ben in contact getreden met de verkopende partij, mocht daar nog wat interessants uit komen dan laat ik dat wellicht nog wel weten. :D
Tjah, wat was er nou uiteindelijk uitgekomen? ;)

Ik had contact gezocht met de Van den Udenhout over onder andere de roest en na een wat lastig telefoongesprek kwam het op het volgende neer; ze doen er niks mee omdat ik er zelf al mee aan de gang ben gegaan. Ik had eerst contact met hun moeten opnemen en dan had men van daaruit verder kunnen kijken. Daarnaast doen ze niet aan vergoedingen voor particuliere klanten. Dus geen vergoeding voor de gemaakte kosten oid.

Enerzijds snap ik hun standpunt; geef de verkopende partij zelf de kans het probleem op te lossen. Anderzijds had dat voor mij betekend dat ik minimaal 2 keer opnieuw had moeten afreizen naar Boxtel áls ze geoordeeld zouden hebben dat het aan hun was om dit probleem te fixen. Als je de garantievoorwaarden er op na slaat valt het namelijk buiten de garantie;
Skoda zei:
Schade door invloeden van buitenaf valt niet onder de fabrieksgarantie. Hiervan is sprake bij beschadigingen die ontstaan zijn
door bijvoorbeeld klimatologische, chemische, thermische, mechanische of andere inwerking van buitenaf, zoals:
Steenslag met daaruit voortvloeiende roestverschijnselen, glasbreuk, enz.
• Industrievervuiling.
• Lak- en carrosserieschades door zout, zand, storm, bloesem, boomhars, (vogel) uitwerpselen, enz.

........

OVERIGE GARANTIES
12 jaar Carrosseriegarantie
Voor alle ŠKODA-modellen met een volledig verzinkte carrosserie geldt een termijn van 12 jaar garantie op de gehele
carrosserie. Voor de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit en die het herstel van een
carrosseriedeel ten gevolge van doorroesten noodzakelijk maakt. Voor de overige modellen geldt een termijn van 6 jaar
carrosseriegarantie.

3 jaar Lakgarantie
Gedurende een termijn van 3 jaar na de afleveringsdatum wordt een garantie gegeven op de carrosserielak indien er sprake is
van materiaal- en/of fabricagefouten.
Ik begrijp hun standpunt wel, echter als ze uit coulance nou een kleine vergoeding hadden gegeven voor de gemaakte kosten en een kleine geste voor de tijd die ik erin heb gestoken dan had dat een zoveel beter gevoel gegeven, met daarbij de kans dat ik nog wat lovende woorden over de dealer had kunnen schrijven in een Google-review of in de review op AutoWeek.
En zo'n vergoeding zou bovendien minder gekost hebben dan wanneer hun wel zelf vanuit coulance de roest behandeld zouden hebben, want mijn tijd kost toch een stuk minder dan dat van een schadehersteller.

En ik vond het een beetje flauw dat de verkoper aan de telefoon nog opperde dat ik ook naar m'n lokale dealer toe kon gaan om aanspraak te maken op de 10 jaar lakgarantie die op de auto zou zitten. Maar afgezien van dat die 10 jaar garantie niet waar is vind ik het ook wel wat flauw om een probleem met een auto die ik bij hun heb gekocht als een hete aardappel bij mijn lokale dealer (Pouw) op tafel te laten leggen.

Concluderend; mijns inziens dus een beetje een gemiste kans voor hun, maar nogmaals, ik begrijp hun standpunt ook.

Dat was echter niet het enige punt waarover ik contact had opgenomen met de dealer. Ik had ook nog contact opgenomen over de rooklucht in de auto die zich na aankoop begon te manifesteren. Ik heb er gewoon een pesthekel aan als ik met dit soort zaken verrast word. Het antwoord hierop was dat hij hiervan niet op de hoogte was, mogelijk was de auto door hun of de partij waarvan ze de auto hadden ingekocht behandeld blablabla. Ik kon wel langskomen om een nieuw interieurfilter te laten monteren ..... Maar die had ik natuurlijk zelf al ververst voor een Mann FreciousPlus wat een hoogwaardiger filter is dan een originele, dus daar had ik niks aan.

En als laatste had ik nog een opmerking over de achterbanden. Achterbanden? Jazeker! Ondanks dat de auto zelfs met steekproef en al door de APK was gerold en de achterbanden dus kennelijk prima aan de geldende eisen voldeden was me dit niet naar het zin;
20221012_174134.jpg
Ik vond de Bridgestone Ecopia banden (DOT 4018) behoorlijk wat scheuren bevatten voor hun leeftijd. Deze scheuren zaten aan de binnenzijde dus van buitenaf had ik het bij de proefrit niet opgemerkt.
En bij dit probleem bood de verkoper gelukkig wel een oplossing, al had ik die onder de noemer; 'is nog apk-waardig' eigenlijk niet verwacht. Men had nog 2 nieuwe banden in deze maat (185/55/R15) op voorraad liggen en die zouden voor mij gereserveerd worden. Tevens zou de auto voor mij volgetankt worden aangezien ik er een eind voor moest komen rijden.

Kijk! Dit was dan toch wel even een meevaller! Ik had vanochtend de afspraak om de banden te laten monteren. Ik kreeg een lekker bakje cappuccino en kon in het museum rondkijken terwijl de banden gemonteerd werden. En ik kon het toch niet laten om nog even iets te proberen los te peuteren dus ik vroeg de verkoper of hij misschien nog een nieuwe lakstiftset voor me had omdat ik degene die ik bij aankoop van de auto had gekregen had gebruikt bij reparatie van de lakschade. Hij zou even kijken .... nadat de auto volgetankt was (ik vermoed dat er ongeveer 25 liter benzine in ging) werd hij voor me voorgereden en lag er ook een verse lakstift in de auto voor me klaar. Heb ik toch nog iets gehad als tegemoetkoming voor de roestschade. :D
Ook heb ik mijn ongenoegen over het feit dat zo'n jonge auto al roest en VW dit probleem niet heeft gefixt nogmaals geuit, met daarbij de disclaimer dat ik het de verkoper zelf niet kwalijk neem, maar wel het VW-concern. Hij begreep me wel, het is inderdaad niet netjes dat zo'n jonge auto al roest. Zodoende was die ergernis er ook uit en kan het boek rondom de roest problematiek dicht. ;)

De gemonteerde banden zijn van een merk en type dat ik zelf nooit zou kiezen, maar hé, ze hebben mij niets gekost dus ik ben er blij mee. Uniroyal RainSport 5 (productiejaar 2022). :cool:
20221025_140044.jpg

De 2 voorbanden zijn ook nog vrij vers (Vredestein Ultrac beide productiejaar 2021), dus zodoende staat de Citigo nu op 4 zeer goede/jonge banden waar ik nog heel wat kilometers mee kan rijden voordat ze aan vervanging toe zijn.
Ik had al zitten kijken naar aanschaf van een set GoodYear Vector4Seasons Gen3 aangezien ik een voorkeur heb voor all-seasons ... maar jeetje ... dat vergt ook zo weer een investering van +/- €550. Dan rijden we voorlopig toch maar gewoon fijntjes door op het zomerrubber.

Theoretisch zou ik bij aanschaf van all-seasons de zomerbanden nog kunnen proberen te verkopen op marktplaats ofzo .. maar dat brengt toch niks op behalve een hoop ergernis en hoofdpijn van al die figuren die je belachelijke biedingen sturen.
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Ik zag laatst op Facebook voorbij komen dat er een LED-kofferbaklampje is die 1 op 1 over te zetten valt in de Citigo. Dát moest ik natuurlijk ook eens even bestellen .. want LED is altijd beter toch? Toch? :rolleyes:

Het lampje waar het over gaat;
kofferlampje.png
5G0947409, schijnt o.a. in de Superb en nog een paar andere modellen thuis te horen.

Hoppa, de oude eruit, de nieuwe erin, wat zal ik straks lekker veel licht hebben wanneer ik de kofferbak open doe in het donker.
kofferlampje2.png
Excuus voor de zooi achterin de auto ... de auto is niet altijd in showroom-staat. :D
De extra lichtopbrengst is euh .. niet existent. Ik zou zelfs zeggen dat het oude lampje met w5w-lampje erin zelfs net ietsjes meer licht gaf. Het licht van de LED is wel een stuk witter.
Is het de moeite en het geld waard om zo'n nieuw lampje te bestellen? Nee, eigenlijk niet. Maar jah, als je niks probeert dan weet je ook niks. haha Hij blijft lekker zitten. ;)

Voor de rest heb ik de afgelopen tijd alvast weer wat spulletjes besteld voor het onderhoud aan de auto. Filters, carterplug + ring, bougies, etc etc. Vanavond nog even gebruik gemaakt van een Black Friday aanbieding bij het bestellen van motorolie. Voor de komende 2 onderhoudsbeurtjes heb ik de meeste spulletjes dan binnenkort allemaal al wel in voorraad liggen.

En voor de rest is het eigenlijk best wel heel erg saai gesteld met de Citigo. Net zoals de vorige doet hij gewoon wat hij moet doen ... zonder gedoe. :jaja:

En omdat het Black Friday is had ik ook nog even gekeken of de dashcam die ik eventueel nog in de auto wil bouwen ergens te koop is met een mooie korting, maar dat viel tegen. Dat komt dan later wel een keertje.

Ik moet stiekem bekennen dat ik hem sinds aanschaf nog nooit gewassen heb ... maar hierbij helpt de kleur Tungsten Silver enorm .. het valt veel minder op dat hij vies is dan de vorige. Je kunt het momenteel eigenlijk nog het beste zien aan de voorste velgen, die beginnen wel behoorlijk vies te worden. Binnenkort dus toch maar eens even wassen. Hij heeft het wel verdiend. :)
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik heb al jaren terug bij HyperColor een W5W led gekocht voor de achterbak, in warm wit (want ik hou niet van dat koele wit van de standaard LEDs). En die heeft een stúk meer lichtopbrengst dan de standaard halogeen W5W. Die heb ik er dus weer uitgehaald toen de Fabia verkocht werd en die zit nu, in tweevoud in de Octavia (want 2 achterbak lampjes) en nu ook in t handschoenenkastje (want die was matig verlicht bij de Octavia).
 

SteGo

Donateur
Ik had al vermeld dat ik met Black Friday wat spulletjes voor het onderhoud had besteld, maar er zat ook nog wat meer bij ...
black friday.jpg

Niet alleen 2 stoelbeschermers, onder andere handig als ik weer eens ergens aan het klussen ben en met een smerige overall in de auto wil stappen, of voor als we zoals afgelopen zomer weer eens aan het strand zijn geweest en we weer veel te veel zand aan onze kleren mee de auto innemen, of mijn vriendin weer eens toch net iets te ver de zee in is gelopen en daarna broek of jurk helemaal nat heeft. :maakmegek:

Maar het belangrijkste;
ultinon h7.jpg
De Philips Ultinon Pro6000 HL H7 LED lampen, met de benodigde adapters.
In de vorige Citigo had ik de H4 variant en daar was ik zo tevreden over, en over de standaard H7 halogeenlampen behoorlijk ontevreden, dat ik wilde upgraden naar LED.
Ik heb nog een tijdje zitten dubben tussen Philips en Osram en eigenlijk kreeg ik na het lezen en kijken van meerdere tests de indruk dat de set van Osram eigenlijk nog net iets beter is en ik las ook net vanavond dat Osram de goedkeuring voor elkaar lijkt te hebben om het, in Duitsland, legaal in de Citigo met H7 koplampen te mogen gebruiken. De Philips-variant heeft die goedkeuring nog niet.
Maar de Philips is op zijn beurt ook al zo'n ontzettende upgrade vergeleken met standaard halogeen en die Duitse 'Straßenzulassung' doet er in Nederland niet toe. Daarbij was Philips ook nog eens goedkoper en de website waar ik m'n spullen had besteld (behalve de motorolie), kfzteile24.de, had de benodigde adapters voor de Osram lampen ook niet in het assortiment. Daarnaast zijn de Osram lampen net een tikje blauwer van lichtkleur en ik heb liever de iets warmere tint van de Philips. Tevens geeft Philips een wat langere levensduur op, 3000 uur ipv 2500 bij Osram, maar Osram geeft dan weer langer garantie ..

Afgelopen weekend had ik bedacht om 'even' die lampen in te bouwen ... ging dat even mis zeg ... :mad:
Ik kreeg die rot-adapters maar niet gemonteerd. Je kunt ervoor kiezen om de adapters eerst te plaatsen en daarna de lamp erin te monteren of om de adapter eerst op de lamp te monteren en daarna het geheel in te bouwen. Hoe ik het ook probeerde .. kreeg het niet voor elkaar. En dat terwijl de normale lampfittingen super makkelijk los en vast gaan. Op een gegeven moment had ik het zelfs voor elkaar 1 van de adapters verbogen te hebben. Ik had er zo de pee over in ..... :angry: Ik was geneigd alles terug te sturen naar Duitsland, en ware het niet dat ik het verzendetiket niet kon aanmaken (omdat ik niet in Duitsland woon .... ) anders was het wellicht zelfs direct alweer bij de DHL afgegeven.
Maar aangezien ik op Facebook berichten had gelezen over dat iemand anders het wel voor elkaar had gekregen triggerde het mij toch om het opnieuw te proberen. Foto's maken van de binnenkant van de koplamp, adapter weer in fatsoen brengen. En toen kwam ik erachter dat als ik de adapter met een punttangetje net een ietsje bij zou buigen en ik op 2 bepaalde plekken zou drukken terwijl ik ze erin draai dat het dan wel wilde lukken. Dan zouden ze wel achter de palletjes moeten kunnen schuiven. Dat monteren moest alleen wel even met handschoenen aan want het gaat alsnog vrij stroef allemaal en je drukt met je vinger op een enorm dun stukje metaal ... en dat voel je wel aan de vingers ... auw!
Adapter P.jpg

Zodoende vandaag in de middagpauze even een nieuwe poging gedaan en dit keer ging het gelukkig wel bijna vloeiend. Eerst de adapters gemonteerd, daarna de lampen erin. Ik was onder de indruk van de lichtopbrengst, erg blij mee! Zowel het dimlicht als grootlicht is nu LED.
LED close up1.jpg

Na het werk ben ik even naar m'n vaste garage gereden om het lichtbeeld te laten controleren, maar dat was uitstekend. Dit komt zonder problemen door de APK werd mij verteld.
Op de terugweg naar huis was het weliswaar nog niet helemaal donker .. maar ik kreeg toch al wel een behoorlijke indruk. Ik ben benieuwd hoe het morgenochtend is als ik naar m'n werk ga, dan is het nog wel helemaal donker.
In ieder geval oogt het wittere licht ook een stuk moderner dan het gele halogeenlicht. Toen ik na montage van het dimlicht even het halogeen grootlicht inschakelde leek het haast net alsof je er een paar kaarsjes extra bij had aangestoken. :D

Nog een paar picca's van het hoe het is in bijna donker.
Dimlicht;
dimLED donker1.jpg

Grootlicht erbij aan;
grootLED donker.jpg

Nu genoeg geld uitgegeven? Nou ... bijna. Ik heb nog een origineel setje winterwielen afkomstig van een VW Up op de kop getikt, die ga ik als het goed is vrijdag ophalen, er vanuit gaande dat de info uit de advertentie allemaal klopt. Het is gewoon een setje stalen velgen met Semperit winterbanden die VW/Skoda/SEAT heel veel verkocht hebben en die je wel vaker te koop ziet staan. Niks bijzonders. Maar er zat zo te zien nog ruim voldoende profiel op, banden van net 4 jaar oud en tegen een goede prijs. Maar omdat ik wat had afgedongen krijg ik de VW Up! wieldoppen er niet bij ... ach, wat jammer nou. :deuk:

Binnenkort de Citigo dus weer op stalen velgen met winterbanden, dan kan ik dat moment mooi even gebruiken om de lichtmetalen velgen goed schoon te maken alvorens die in de opslag verdwijnen. ;)
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Toch nog een klein update'je over de LED-lampen;

De eerste indruk van de lampen is erg positief tot nu toe, fijne upgrade. :jaja: Ik heb nog niet echt op geheel onverlichte wegen gereden, maar op wegen met bijvoorbeeld lijnen en andere wegmarkeringen zie je die echt eerder en duidelijker. Ook zie ik dat de bermen wat meer uitgelicht worden. Tot nu toe is het wat mij betreft echt een aanrader.
Waar ik echter wel een beetje mee zat .... de ruimte voor de koelventilator op de achterzijde. De afdekkappen van de lamp zitten er behoorlijk dicht op waardoor ik me toch ietwat zorgen maakte of de lampen zo wel goed genoeg gekoeld worden. :pieker:
led back.jpg
lamp cap.jpg

Om die zorgen weg te nemen heb ik even andere rubber kappen besteld die ervoor zorgen dat de ventilatoren meer ruimte hebben om lucht aan te kunnen zuigen. Misschien is het overbodig/overkill, maar het voelt voor mij beter.
led back cap.jpg
Ik was via Google uitgekomen bij xenonjan.nl en die had ze op voorraad. Ik moet zeggen dat vooral de kleine kap van 65mm erg goed aanvoelt en mooi strak afsluit. De grotere van 85mm sluit ook wel af, maar niet zo mooi strak als de kleinere. Ik overweeg om die op den duur nog eens te vervangen voor een iets beter exemplaar, maar dat wordt dan nog eventjes zoeken.

Volgens mij zijn deze kappen gewoon afkomstig van AliExpress want daar kwam ik ze ook al massaal tegen. Stukken goedkoper uiteraard, maar dan had ik ze niet de volgende dag al in huis gehad, en dat terwijl ik ze toch wel graag vlotjes in huis wilde hebben. Geeft verder ook niks, ik gun het meneer Jan ook dat hij er iets aan kan verdienen. :D

Verder had ik in de vorige update nog gemeld dat er een setje winterbanden op stalen velgen aan zat te komen, maar dat feest gaat niet door, en ik kan de reeds bestelde (Febi) wielbouten dus ongebruikt weer retourneren. Er staat echter al een nieuw plan in de steigers, zodra het zover is laat ik het wel zien uiteraard.
 
Bovenaan Onderaan