Steenmarters lusten de octavia rauw.

Hallo allemaal,

@Darkside, balen zeg!!! Ik heb in januari nog 1 kabeltje moeten vervangen (was de 2e keer).

Heb ook geinformeerd naar het kapje destijds, deze dekt alleen de kabels boven het TSI-logo af, de stukjes kabel onder het logo naar de motor niet!!! En dat was nou net het plekje waar ze tot 2 x toe hadden zitten knagen! Kapje voor mij geen nut dus.

Heb na de 2e keer een glorix blokje aan een remleiding bevestigd, en de bougiekabels zoveel mogelijk ingepakt met siliconenslang uit het ziekenhuis, deze slangen gaan ook een autoclaaf in dus kunnen tegen wat hitte. Verder alles ingespoten met anti-marter-spray (niet in Nederland verkrijgbaar).
Zal, zodra ik tijd heb, eens proberen er een fotootje van te maken.

Resultaat--> geen last meer van gehad !!!!!

Achterbuurman heeft trouwens net een Yeti gekocht en had binnen een maand beet..........

mvg
 
niet in nederland verkrijgbaar? mijn garage heeft het , en ook deze firma.
voor €13,- is het te proberen, heb er zelf gelukkig geen ervaring mee
 
@Ducman,

je hebt helemaal gelijk echter mijn middeltje is wel schadelijk voor mens en dier..........niet in Nederland te verkrijgen dus......

Groet!
 
Net terug van vakantie uit Frankrijk en een ervaring rijker. De derde vakantiedag even naar de bakker om twee baquettes te halen. M´n diesel O2 wilde de berg haast niet meer op. Moest met mijn DSG handmatig terug naar z´n 3 en met 3000 toeren omhoog. In de Maxidot kwam te staan: Engine Fault workshop. en het voorgloeispiraaltje in mijn dashbord begon te knipperen. Ook het teken van de motormanagment ging aan. Boven op de heuvel de motor uitgezet en opnieuw gestart geen verbetering. ´s Middags de dealer 20 Km verderop maar geraadpleegd. Alles in mijn beste Frans uitgelegd. Ondanks dat deze dealer zowel Audi, Seat, VW en Skoda dealer was had hij geen gespecialeerde monteur op dat moment beschikbaar en mocht ik de volgende dag terugkomen. Thuis teruggekomen toch maar eens onder de kap gekeken. Verdorie een of andere onverlaat had een rubber vacuumslangetje weggevreten. Oké ductape erop en alles werkte weer normaal. Toch de volgende dag naar de dealer om een nieuw slangtje te laten monteren. Toen ik de volgende dag bij de dealer e.e.a. wilde laten zien bleek het stomme dier ook aan het ductape gevreten te hebben. Ook aan diverse kabeldoorvoeren van de motorruimte naar binnen was behoorlijk wat geknaagd. De dealer heeft het slngetje vervangen (kosten € 38). Bij controle van een tweede auto op ons terrein een VW golf 6 benzine bleek ook hier aan wat foammateriaal gevreten te zijn. In het verleden met diverse Passats hebben we er geen last van gehad. We gaan dus op zoek naar een (electronische) oplossing voor deze knaagdieren.
 
@Cordoba,

het verhaal van het kapje is al wat langer bekend, leuk dat je foto's bij je bericht hebt geplaatst.

Echter, het kapje bescherm inderdaad.....een gedeelte. Bij onze wagen waren de kabels doorgeknaagd onder het kapje, boven het hitteschild zeg maar.

Als ze daar ook nog wat voor verzinnen is het perfect.

Groet,

XIL
 
Marters lusten de Octavia rauw

PA010001.JPG PA010002.JPG PA010003.JPG Ik zou niet weten hoe je met een extra kap de slangen in mijn O2 zou kunnen beschermen. Hierbij wat foto´s van de betreffende doorgekanaagde slang (inmiddels hersteld) en de foamen doorvoeren van twee kabelbomen door het schutboard. Hier is ook flink aan geknaagd.
 

Cordoba

Forumguru
OK, Bobbes het gaat bij jou dus om de slangen. Ik was even bang dat dit de eerste diesel was waarvan de bougiekabels zijn aangevreten.

@XL98-ingewikkeld: mogelijk dat je met bijvoorbeeld siliconenslang dat gedeelte kan beschermen.
 
Dat is misschien een idee. Ik ga eens even informeren voor siliconenslang van die diameter. De foamafdichtingen zal ik behandelen met siliconenkit. Zoals op de derde foto te zien is ligt ook het koper van één van de draden al blank en dat kan niet de bedoeling zijn.
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik las zojuist via een ander forum dat er een mogelijkheid is om via een aangepaste kap de boel te beschermen:Afdekkap bougiekabels t.b.v. 1.2 TSI - Onderhoud - Skoda Forum Europe
Plaatjes
voor: Bekijk bijlage 21887
Na verwijderen oude kapje: Bekijk bijlage 21892
Met de nieuwe kap: Bekijk bijlage 21900

Die foto's komen me wel heel erg bekend voor........heb ze geloof ik zelf gemaakt, haha

Vraag me alleen af hoe ze op dit forum terecht zijn gekomen? Ze staan nl op skodaforum.eu
 
Hallo,

ik heb er al siliconen-slang met de juiste diameter omheen gehad, kijk hier wel mee uit!!!

Bij het bijvullen van de anti-vries zag ik dat het bij het hitteschild helemaal gesmolten was!!!

Brandgevaar dus!!!
 

Cordoba

Forumguru
Goede waarschuwing XIL. Er is overigens veel kwaliteitsverschil in 'siliconenslang', andere optie zou een metalen of kunststof spiraal zijn die je om de leiding doet (beetje vergelijkbaar met wat je om een kabelboom soms ziet, of andere optie is misschien gevlochten stalen mantel zoals voor remleidingen bestaat.
 

EdK

Forumguru
Of die beesten gewoon eens heropvoeden !
Motten gewoon met hun pootjes en tanden van je spullen afblijven.

Staat een taakstraf voor ( vernieling van andermans spullen )
 
Nou weer raak.
Auto loopt nog wel goed lijkt het maar overal knaagsporen aan de bougie kabels... Setje kost 116 Euro.... Toch maar eens zo' n afdekkapje regelen.
 

rweersch

Actief lid
Jawel hoor, vorig week weer twee bougiekabels doorgeknaagd, deze keer inclusief 10x20 cm geluidsisolatie. De Volvo, Toyota en Ford van de buren zijn niet lekker. Bij de Seat, Skoda en Volkswagen is het elke maan wel ergens raak.

Ondanks dat het mijn niks kost om het te laten repareren, is voor mij de irritatie dusdanig hoog dat ik sterk overweeg om geen VAG-auto meer te nemen als deze in juni 2013 vervangen moet worden. Elek keer weer de leasemaatschappij bellen, afspraak maken bij de garage, schadeformulieren invullen e.d. Het is nu gewoon niet meer leuk.
 
Bovenaan Onderaan