Steenmarters lusten de octavia rauw.

Ronbe

Senior Member
Afdekkap is zojuist geplaatst door mijn dealer. Totale kosten 36,53 euro. Bougiekabels zijn nu inderdaad goed afgedekt op de plaatsen waar de marter er bij kan komen. Nu maar duimen dat de afdekkap effectief genoeg is.
Ziet er nu ook beter uit als die open liggende kabels. Zal vanavond als ik weer thuis ben een foto van de afdekkap plaatsen.
 

Ronbe

Senior Member
Hierbij de foto's van de afdekkap.
Kap is passend voor alle 1.2 TSI motoren, 86pk en 105pk in Fabia, Roomster, Octavia en Yeti.
P3280389.jpg P3280391.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Ziet er interessant uit!
Weet je ook wat het bestelnummer is van die afdekkap? Lijkt wat op zo'n (veel grotere) kap die bij de TDI blokken gebruikt wordt. Gewoon erop klemmen/klikken en klaar.
 

Ronbe

Senior Member
Bestelnummer is 03F103935.
Montage is simpel, eerst het orginele tsi logootje verwijderen wat over de bougiekabels loopt, en daarna de kap erop klikken.
 
@Ronbe,

naar aanleding van dit verhaal wil ik even in gesprek gaan met m'n dealer. Ze dachten wel met mij mee maar er was absoluut geen oplossing voor....op een toiletblokje en kippegaas na dan.

Wat ik graag wil weten is hoe lang deze afdek-kap al op de markt is, als dit vorige week pas was heeft mijn dealer een goed punt, als deze al een paar maanden verkrijgbaar is, zal ik even moet "babbelen".

Ik wacht je reactie af,

groet XIL
 

Ronbe

Senior Member
@XIL,

Ik weet niet hoelang deze kap al op de markt is.
Zoals ik al eerder in reactie 78 heb aangegeven is op maandag 19 maart tijdens mijn vakantie in Duitsland de marterschade gerepareerd. De betreffende service medewerker van deze Skoda dealer vertelde mij dat er bij hun in Duitsland een richtlijn is om de klant bij marterschade attent te maken op het bestaan van deze afdekkap.
Bij terugkomst in Nederland heeft mijn eigen dealer de kap onmiddelijk besteld, en is dus gisteren geplaatst.
De nederlandse dealer (niet mijn eigen dealer) die mijn marterschade van 2,5 maand geleden heeft gerepareerd heeft mij in elk geval niet op het bestaan van deze kap gewezen.
 

Rallye

Forumguru
Ik hoorde van een buurman dat ze bij ons ook zitten. Is zo'n kap ook nodig/beschikbaar voor een 2.0TSI?
 

Skoody Boo

Actief lid
Bestelnummer is 03F103935.
Montage is simpel, eerst het orginele tsi logootje verwijderen wat over de bougiekabels loopt, en daarna de kap erop klikken.

Ik keek voor iets anders eens wat beter onder mijn motorkap, maar mij valt nu (PAS) op dat ik dit ding fabrieks-af al heb op mijn Fabia. En ik nog denken dat ik misschien ook wel zo'n kap wilde :lol:

Auto is geleverd begin januari 2012.
 

Captain Hook

Forumguru
En, wat moet zo'n afdekkap eigenlijk kosten bij de Skoda-garage? Iemand?
(monteren kan ik zelf wel)
Of is dat stukkie plastic ergens anders voor minder te verkijgen?
 

Captain Hook

Forumguru
Ja, die 36 zoveel had ik gezien, maar ik vond het nogal duur voor een stukkie plastic.
En montage hoef ik er niet bij. Iemand enig idee of zo'n skoda onderdeel ergens anders goeiekoper te krijgen is?
 

EdK

Forumguru
Ja, die 36 zoveel had ik gezien, maar ik vond het nogal duur voor een stukkie plastic.
En montage hoef ik er niet bij. Iemand enig idee of zo'n skoda onderdeel ergens anders goeiekoper te krijgen is?

Wat kosten 4 bougie kabels zonder vis smaak of lucht ?
Duurder of goedkoper dan die €36,53 voor dat stukkie plastic ?
 

Darkside

Forumguru
Wederom weer toegeslagen door deze beestjes
2012-08-27 17.20.21.jpg

Dit is de 5e keer in korte tijd dat ik deze melding heb. En inmiddels gaat het derde setje kabels erin.
word het wel een beetje moe van.
Kijken of zo'n afdekplaat wat kan bieden....
 

Fabia

† In Memoriam
Wederom weer toegeslagen door deze beestjes


Dit is de 5e keer in korte tijd dat ik deze melding heb. En inmiddels gaat het derde setje kabels erin.
word het wel een beetje moe van.
Kijken of zo'n afdekplaat wat kan bieden....

Je valt in de smaak............
 
Bovenaan Onderaan