Steenmarters lusten de octavia rauw.

Klaasje

Forumguru
Ook ik heb er afgelopen week last van gehad. Sta je om 5:15 met een happerende auto leangs de weg. Knipperende lampjes, etc
2 bougiekabels bleken te zijn doorgeknaagd. Bougiekabels zijn voorzien van visolie en dus een extra risico :(
 
de Vraag is: helpen die kastje wel? zelf heb ik veel last van katten op de motorkap...zand haren en modder...gelukkig nog geen krassen...toen laatst mijn KopLamp Sproeiers gingen sproeien werd ook een gedeelte van de motorkap nat...misschien kan ik ook wel de sproeiers aanzetten als er weer een kat op de motorkap gaat zitten...iemand een idee hoe je dit zou kunnen doen....

Jan Yeti 1.8
 
Ja dat is een Optie.....1 van de vele....Koffieprut op de auto doen....en nog veel andere grapjes...google maar op: Kat van auto afschrikken....krijg je allemaal van die leuke grapjes... wat ik ook wel lollig vind, maar de kat blijft op de auto zitten. laatst nog naar Schiphol geweest.. de kat wou op vakantie..


Jan Yeti 1.8
 

Cordoba

Forumguru
de Vraag is: helpen die kastje wel? zelf heb ik veel last van katten op de motorkap...zand haren en modder...gelukkig nog geen krassen...toen laatst mijn KopLamp Sproeiers gingen sproeien werd ook een gedeelte van de motorkap nat...misschien kan ik ook wel de sproeiers aanzetten als er weer een kat op de motorkap gaat zitten...iemand een idee hoe je dit zou kunnen doen....

Jan Yeti 1.8

IR-sensor op de motorkap? Werkt ook goed bij hangjongeren die op je motorkap gaan zitten. :laugh:
 

Fabia

† In Memoriam
[video=youtube_share;7Guufs3mdgg]http://youtu.be/7Guufs3mdgg[/video]

[video=youtube_share;gLdcGSRHaaY]http://youtu.be/gLdcGSRHaaY[/video]
 

briefcase

Nieuw lid
jeps, heb ze ook twee keer gehad. Bougiekabels waren aan de beurt, zelfs met zo'n pieper van conrad. Nu heb ik van die hulsjes van Martaway, zit er nu een paar weken op dus het is nog even afwachten wat het doet.
 

Darkside

Forumguru
Reed van de week op de snelweg. Toen opeens EPC, Motormanagement en bandenspanningslampje gingen branden. Maxidot gaf Engine fault aan.
Even een de kant motor uit en banden controleren. Opnieuw starten. Geen storings lampjes meer. Wel nog de melding engine fault in het maxidot.
De volgende dag was alles weer koek en ei.
Toch even langs de dealer. En ja hoor steenmarters hadden 4 kabels beknabbeld.

Nog nooit last van gehad. Maar grotendeels ook in Amsterdam en Almere gewoond.
Nu in het oosten van het land en daar ruim 2 jaar met opel rond gereden zonder problemen.
De skoda is duidelijk favoriet bij de beestjes. De opels van de buren hebben in de jaren dat zij er wonen ook geen last van gehad.
 
Wat mij geholpen heeft na 2 keer een vacuum kabel van de turbo kapot geknaagd te hebben is een toiletblok citroen. Gelukkig kon ik zelf het euvel repareren doormiddel van een soort stevig rietje om de delen weer aan elkaar te krijgen. Mij heeft et vanaf dat moment geholpen. In mijn huidige auto hangt er ook 1 en om de zoveel tijd vervang ik em gewoon. Moet zeggen, et ruikt lekker als je de olie moet peilen of et water bijvult. hahaha
 

rweersch

Actief lid
Kan ook toeval zijn. Ik heb een tijdje een zelfgemaakt marterrooster gebruikt, en dat hielp. Daar ben ik na de vorige winter mee gestopt (tijdens de winter leverde dat rooster in combinatie met de sneeuw problemen op). Dus al sinds februari of zo geen rooster meer gebruikt, maar ook geen marter meer gezien. Wellicht is het beestje dood gegaan/gebleven of heeft besloten om aan andere auto's te gaan knabbelen.
 
Kan best zijn dat et toeval is. Ik ga et niet uitdagen dat ze bij mij weer kabels gaan doorknabbelen. Onder et mom van baat et niet dan schaad et niet en et ruikt lekker onder de motorkap.
 

Ronbe

Senior Member
Vanmorgen was ik aan de beurt.
EPC lampje aan, motormanagementlampje aan en een wagen die op drie cilinders loopt.
Skoda mobiliteitsgarantie gebeld, 1 uur later komt de wegenwacht.
Bougiekabel van cilinder 3 helemaal doorgebeten en de bougiekabel van cilinder 2 aangevreten.
Noodreparatie verricht door de wegenwachter, en vanmiddag 2 nieuwe kabels gemonteerd door de dealer.
Kosten vielen gelukkig mee, € 67,71, maar toch zonde van het geld.
Ga dit weekend ook maar eens een rooster maken voor onder de wagen.
Ook ik heb een 1.2 TSI weliswaar in een Fabia, maar volgens mij zijn de bougiekabels het zelfde gemonteerd en is er ook geen motorafdekkap.
 

van_der_P

Senior Member
Volgens mij zit er niet zoveel verschil in smaak tussen een Octavia, Fabia, benzine of diesel. Mijn dieseltje is ook al aan de beurt geweest. Maar na het monteren van een marterverschrikker geen last meer gehad.
 

WouterO2C

Actief lid
Ga dit weekend ook maar eens een rooster maken voor onder de wagen.
Ook ik heb een 1.2 TSI weliswaar in een Fabia, maar volgens mij zijn de bougiekabels het zelfde gemonteerd en is er ook geen motorafdekkap.

Nou zeg, had dit topic nog niet eerder gezien. Hebben andere auto's hier ook last van? Of is dit echt iets van Skoda?

Wel een beetje knullig moet ik eerlijk zeggen.

Waar komen die marters voor? Overal in NL?
 

Fabia

† In Memoriam
steenmarters.jpg


Bron: De Steenmarter
 
Bovenaan Onderaan