Joske
Forumguru
Allen,
gisteren stelde ik het volgende vast toen ik op de oprit stond te wachten totdat de garagepoort helemaal open gegaan was: met de handbak in vrij en de handrem op kan ik mijn gaspedaal (uiteraard) indrukken maar ik geraak niet boven de 2500 rpm? Vond ik al vreemd, dus even handrem los en alweer (in vrij) kon ik niet boven de 2500 rpm geraken.
Dan in eerste versnelling gezet maar koppeling volledig ingedrukt, geraakte ik ook niet boven de 2500rpm?
Want als ik ooit (nog een jaar of 3) naar de keuring moet, en de verplichte roettest moet ondergaan vloeren ze het gaspedaal tot ongeveer 3000 - 3500 rpm voor de roettest. (heeft iets met belasting van de motor te maken.. ik vind het altijd vreselijk klinken ma soit )
Iemand een idee waarom dit is?
(ook al staat het in mijn handtekening, het betreft een 2.0TDI met een handgeschakelde 6-bak)
(ohja, de rit er voor heb ik natuurlijk wel gewoon rpm's kunnen maken)
gisteren stelde ik het volgende vast toen ik op de oprit stond te wachten totdat de garagepoort helemaal open gegaan was: met de handbak in vrij en de handrem op kan ik mijn gaspedaal (uiteraard) indrukken maar ik geraak niet boven de 2500 rpm? Vond ik al vreemd, dus even handrem los en alweer (in vrij) kon ik niet boven de 2500 rpm geraken.
Dan in eerste versnelling gezet maar koppeling volledig ingedrukt, geraakte ik ook niet boven de 2500rpm?
Want als ik ooit (nog een jaar of 3) naar de keuring moet, en de verplichte roettest moet ondergaan vloeren ze het gaspedaal tot ongeveer 3000 - 3500 rpm voor de roettest. (heeft iets met belasting van de motor te maken.. ik vind het altijd vreselijk klinken ma soit )
Iemand een idee waarom dit is?
(ook al staat het in mijn handtekening, het betreft een 2.0TDI met een handgeschakelde 6-bak)
(ohja, de rit er voor heb ik natuurlijk wel gewoon rpm's kunnen maken)