Stationair toerental gaat niet boven de 2500 rpm

Desperado

Forumguru
verschilt per keurmeester. Ik had een mierenneuker als collega die moest en zou alles volgens de precieze regeltjes en een andere die gewoon naar de uitlaat keek. Geen zwarte rook en vuiligheid? Dan is hij schoon en ga ik niet roetmeten.
 

skodaboy

Forumguru
interessant om te weten dat jij (frequent?) naar de keuring gaat ;)

hebben ze dan niet de intentie van het knopje ASR te gebruiken om het boeltje uit te schakelen?


vandaag opnieuw naar de keuring geweest met een VW golf VI 2.0l tdi
ook hier zat er weer een begrenzing op stationair toerental,dus max 2500 rpm.

de keurmeester wist mij te vertellen dat hij wist hoe hij de begrenzing kon omzeilen (dus ASR uit)
maar zolang hij géén orders kreeg van 'hoger hand' om dit daad werkelijk te doen wordt het (nog) niet gedaan...:jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt 'stationair toerental' ook opvatten als 'toerental van stilstaand (voertuig)'; al rijdt de auto niet, dan kun je nog wel gas geven.
Vergelijk het Franse begrip stationner (parkeren) - ik vermoed zo dat het wellicht daar op terug te voeren is... :)
 

Antera

Donateur
De begrenzing zit gekoppeld dus aan de snelheid. Stilstaan niet maar als de auto rolt waarschijnlijk wel. Kleine veiligheid iets onbelast laten draaien is nooit goed. Zie ook een stofzuiger waar je de hand op de aanzuigmond legt. deze gaat dan ook onbelast draaien gaat dan zo in rook op.
 
Bovenaan Onderaan