Sparkie's Octavia Combi 1.6 TDI Elegance Business Line Greentech

Sparkie

Forumguru
Dinsdag wordt de auto 3 jaar. In verband met de verplichte APK die daarbij hoort heb ik afgelopen vrijdag gelijk een vervroegde 90k beurt uit laten voeren bij Auto Hamers in Voorschoten. De auto werd donderdagavond keurig bij mij thuis opgehaald en ben, omdat ik toch vroeg met werken klaar was, vrijdagmiddag hem weer op gaan halen. Afgezien van een achterruit wisser die vervangen moest worden geen bijzonderheden.

Als tijdelijk vervoermiddel had ik een SsangYong Korando meegekregen. Niet echt mijn auto. Je zit wel lekker hoog, maar het acceleratievermogen blijft zwaar achter. Ook het schakelen gaat stroef en het algemeen rijgenot kon ik er niet in terugvinden. Ik was blij gisterenmiddag weer in de Octavia te kunnen stappen.
 

Sparkie

Forumguru
En de zomersloffen liggen er sinds gisteren ook weer onder.

Op weg naar werk heb ik wel even de bandenspanning indicator (deze dus Capture.PNG ) gezien, maar na een reset is deze verdwenen.
 

Joske

Forumguru
En de zomersloffen

wel even de bandenspanning indicator (deze dus
capture-png.35976
) gezien,

logisch ;)
 

Sparkie

Forumguru
Gloeiende gloeiendr.....
Vandaag van plan om even een kast op te halen bij Ikea. Gaat vlak voor Delft het lampje aan van de koelvloeistof. Toch raar als hij 4k geleden een beurt heeft gehad. Ben maar even langs geweest bij de VW dealer. Op de brug liep het water er zo onder vandaan. Conclusie lekke waterpomp.
 

Sparkie

Forumguru
Update: de 90k beurt heb ik al bij 85k uit laten voeren (samen met de verplichte APK).
Er is toen geen distributieriem wissel uitgevoerd en ik verwacht dat de LM hiervoor geen toestemming gaat verlenen.
Iemand enig idee hoeveel dit moet gaan kosten als de waterpomp toch al vervangen moet worden? Hebben we het over tientjeswerk, want dan kan ik morgen de LM hierover nog even bellen.
De garage verwacht dat morgenmiddag er al een nieuwe waterpomp in kan zitten.
 

Sparkie

Forumguru
@Corné de Kluijver : als vervanger heb ik serieus nagedacht over een Superb (combi), maar het is uiteindelijk toch (weer) een Citroën Grand C4 Picasso geworden.
Helaas ga ik jullie half september dus verlaten.
 

Sparkie

Forumguru
Gisteren de auto weer terug gekregen, inclusief distributieriem wissel.
Volgens de garage was de lekkage zo erg dat echt alles onder de koelvloeistof zat. Daarom is er bij de LM aangevraagd (en gekregen) om de riem ook maar te vervangen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sparkie

Forumguru
Om er zeker van te zijn dat ik met een goede auto op vakantie ga heb ik vanmorgen even de (gratis) zomercheck uit laten voeren.
Daar vertelden ze me dat er een plek op de airco condensor zat, maar dat ze van de leasemaatschappij geen toestemming kregen om het te onderzoeken (leeghalen, onder druk zetten) of er eventueel een lek in zat, omdat de auto over twee maanden aan het eind van zijn contract zat. Ik heb daarop contact gezocht met de LM en verteld dat ik met deze auto nog naar Spanje moet en dat ik er niet op zat te wachten om daar zonder airco rond te toeren.
Daarop hebben ze verzocht om de garage toch maar een officieel verzoek via het ROB-systeem te laten doen....... wordt vervolgd.
 

CDK

Forumguru
@Sparkie, zo gaat dat vaak met lease auto's aan het einde van het contract. Goed van je dat je het er niet bij hebt laten zitten :thumbsup:
 

ertromp

Forumguru
Volhouden @Sparkie je betaald in je leasetermijn tenslotte voor een werkende airco en als er nu waarschijnlijk een lek begint te komen ga je daar in Spanje waarschijnlijk problemen mee krijgen als er vol druk op het systeem komt
 
Bovenaan Onderaan