Skoda vs BMW

ertromp

Forumguru
Ga hier nou niet Bmw promoten of we moeten je nog royeren als forumlid :D

Zonder gekheid: goed om te lezen en inderdaad lijkt het lijkt mij een super auto om te sturen zo'n nieuwe 3
 

Desperado

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik met de Skoda best rap (lees: altijd te hard) ergens naartoe reed, alsof ik zo snel mogelijk weer wilde uitstappen. Met de Bimmer daarintegen vind ik het jammer als ik uit moet stappen

Dat heb ik nu met de Skoda tov de Zafira. Maar dat kan er ook aan liggen dat de Octavia een benzine is en behoorlijk meer toeren draait als de diesel Zafira.
 

Fean

Forumguru
ik heb ook voor deze keuze gestaan.. totdat ik een wist dat ik een kleine kreeg en toen voor een 20% auto gegaan.. (uit angst;)) Dat doe ik bij de tweede wel weer anders... Let wel.. als je eenmaal power of chip gewend bent.. is minder power... ECHT minder.

Beamer 3 is aardig.. maar inderdaad zwaar geknepen. Ook de 184pk versie is zeer en zeer saai, prima voor dagelijks gebruik hoor. Automaat is nog saaier. RWD is overgewaardeerd, 98% merkt het niet 1% rijdt op circuit en 1% speelt in de sneeuw... ik vind het een zwaar marketing argument.

Voordat ik naar de skoda ging, heb ik hiernaar gekeken en gereden;

Volvo V40 T5
lekkere 5cyl.. heerlijk geluid, ook rattesnel! (te kleine achterbak opening, waardoor het frame van een mtb er niet in past)

Volvo V60 T4 R design..
standaard staat handrem erop.... die was gewoon niet vooruit te branden vergeleken met de T5!

BMW 118i (125 hadden ze niet staan),
zeer zeer zeer zeer zeer saai. Wetend dat de achterklep aan de binnenkant niet eens was meegespoten, premium me kont.. wat was dat slecht tov een Audi

Seat Leon
ik vond die te karig qua interieur, grijs plastic.. duidelijk de minste in de VAG group qua afwerking. het was een 1.8, die verders prima hoor, maar Seat is niet mijn ding.

Merc A.
kreeg alleen de 154pk mee.. ik vond het ook mwoa voor veel geld.

Golf GTI
ik reed met de normale versie niet de performance.... aardig maar mwoa this een golf en dat vind ik jammer..

Alfa QV
leuk maar haalt het niet.. voelde ook minder solide aan (?!) en specs kwamen er niet uit..tov ik vond het tegenvallen. Trouwens gedateerd model..

Ford Focus station ST
geweldig bak, erg agressief en mooie vermogensloop maar heb ik laten liggen ivm de recaro stoelen. Na 30 min had ik geen bloed meer in mijn benen. Rommelig interieur!

Megane RS
fantastische auto om te rijden maar je wordt wel erg moe van dat "hardcore" als je naar Z-Frankrijk moet rijden met je gezin ;) Volgens mij hebben ze nu ook een snellere station las ik op Autoweek, maar 0-100 was nog niets van 8s geloof ik.



Is een S3 geen optie? 300pk en 380Nm, 0-100 +- 5s! lease 900e
 

Fean

Forumguru
320i is een prima auto.. maar om te rijden zo saai tov andere 180pk + autos, totaal 0 beleving in mijn optiek en zekers voor het geld..

Mwoa,..ik huiver altijd naar de mening van reporters of voormalige racerts, ze spreken elkaar vaak tegen. Meneer Harris geeft bijvoorbeeld aan dat BMW design meer modern is dan de Audi... terwijl Audi de "koning qua interieur design" en op dit punt op een eenzame hoogte van alle premiums staat... bijna iedere designer en of autobladen zijn het hier over eens en deze meneer zegt en vind dan anders... subjectiever kan je het niet maken.
Harris is compleet fan en voorstander van RWD.. typisch want de doorsnee huis tuin en keuken "Henk of Ingrid" voelt het verschil niet. Zelf vind ik RWD prettig omdat ik vaak het gaspedaal door de vloer trap en die kont die op en neer gaat wel aardig vind:) Om nu te roepen dat RWD beter en fijner is.. nee helemaal niet. Ik vind persoonlijk dat je als reporter een verkeerd beeld geeft. Ik vind onze Wouter Karssen daarin iets beter gericht naar de normale man.. die niet dagelijks in een 500pk+ rijdt of op circuits en die standaard de wereld in schiet.

Overigens zag ik laatst een vid van onze meneer F1 Doornbos in een Megane RS.. (afgeplakt zodat je niet zag welke auto het was) meneer vertelde glashard dat er geen turbo in zat..:banghead:
 

VEEJAY

Forumguru
Wat zou ik toch graag met mijn auto op een dergelijke testbaan rijden (zonder vangrail). Bestaat zoiets in NL/Europa?
 

VEEJAY

Forumguru
Volgens mij meer ruimte dan in mijn Octavia?!

Misschien dat deze review meer tot de verbeelding spreekt?

 

Joske

Forumguru
And it's absolutely super-duper-awesome to take the beamer to the drive-in of the mac-do, I even keep my helmet (which barely fits my large head) on when eating a big mac!!
ohhh, I love that car sooo much..
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Wat betreft te weinig power in de 320i....

Kent u de Ventura boxen nog??

----------------------------------------------------------
Wij krijgen deze vragen wekelijks als BMW tuningspecialist,
en Ventura Tuning heeft echt een perfecte oplossing !

Uw BMW zou getuned kunnen worden in de ECU, maar de ECU moet dan 100% open en 3 ECU's openen houdt in 2 stuk, alles is verlijmd en BMW ziet gelijk dat de ECU open is geweest en de ECU is na openen zeker niet meer waterdicht.

Wij hebben een veel mooiere oplossing, onze geavanceerde 3D Mini ECU
Geen simpele powerbox maar een geavanceerde kleine mini computer die samenwerkt met de originele BMW ECU en zo de tuning realiseert.
Alles voorzien van de originele stekkers van BMW.

Montage tijd, +/- 5 minuten , en net zo snel / en gemakkelijk weer te verwijderen.

Zie afbeelding op onderstaande link pagina.

http://www.venturatuning.nl/referenties/bmw_3_serie.htm

Het resultaat is echt zeer goed, en onze BMW klanten zijn Super tevreden.
Inmiddels hebben wij al vele van deze 320i 184 PK motoren getuned , ook voor
BMW dealers, en volgens hen zien zij met hun Isis diagnose het gebruik van onze externe tuning niet, omdat de Vasta keys van de software niet worden aangepast.
Wij hebben geen reden om aan te nemen dat dit niet zo zou zijn, aangezien nog nooit een BMW 320i rijder met onze tuning een beperkingen op zijn of haar fabrieksgarantie heeft gehad.

U kunt geheel vrijblijvend komen Proefrijden, Testen is volledig Gratis.

U betaald voor onze BMW tuning € 495,- incl 21 % B.T.W. incl tijdelijk tm eind Maart Gratis de montage.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog verdere vragen hebben dan zijn wij u graag van dienst.
 

Karolina

Forumguru
Ik was gisteren bij De Beier in Heerenveen en daar heb ik in een 3serie GT gezeten. Daar heb je helemaal veel ruimte in, niet normaal. Lijkt wel Superb niveau alhoewel ik nog niet in een Superb heb gezeten. Maar die 3GT is zeker ruim, komt door het verlengde onderstel! En ook hier van die mooie stijlloze deuren! Het is geen coupe maar deze 3GT is wel erg mooi. Praktisch ook maar dat boeit niet zo.....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Karolina

Forumguru
Wel erg veel keuze in BMW. Dat is wel ff wat anders dan 10 jaar terug?
En ja, niets is zo persoonlijk als smaak.
Maar in een showroom vind ik het eigenlijk allemaal wel mooi eruit zien hoor! Geen lelijke modellen gezien....;)
 

sitechris

Donateur
Mijn vader heeft een 3 serie GT. Is inderdaad waanzinnig ruime auto. In die zin een erg slimme aanvulling op het gamma. Ander verschil met de 3 serie is dat de auto net ff wat comfortabel is. Dus als reisauto een dikke prima. Het uiterlijk is ook niet helemaal mijn ding, maar qua uiterlijk verkies ik de 3 GT nog altijd wel boven de Superb Hatchback. En het interieur van de 3 serie GT is prachtig. Mijn pa heeft (op mijn advies ha ha) gekozen voor sattelbraun leder, houten sierlijsten, aluminium randjes en zwarte dakhemelbekleding. In combinatie met de oranje sfeerverlichting een 'warm en sfeervol' aandoend interieur.
 

LT83

Forumguru
Mijn vader heeft een 3 serie GT. Is inderdaad waanzinnig ruime auto. In die zin een erg slimme aanvulling op het gamma. Ander verschil met de 3 serie is dat de auto net ff wat comfortabel is. Dus als reisauto een dikke prima. Het uiterlijk is ook niet helemaal mijn ding, maar qua uiterlijk verkies ik de 3 GT nog altijd wel boven de Superb Hatchback. En het interieur van de 3 serie GT is prachtig. Mijn pa heeft (op mijn advies ha ha) gekozen voor sattelbraun leder, houten sierlijsten, aluminium randjes en zwarte dakhemelbekleding. In combinatie met de oranje sfeerverlichting een 'warm en sfeervol' aandoend interieur.

Is natuurlijk wel een lekker totaalplaatje, maar qua uiterlijk vind ik het niks. De 3GT is dan wel weer iets minder lelijk dan de 5GT vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
@Corné de Kluijver: hij rijdt in een 320i, dus tweeliter met 184 pk. De 3 serie GT is wel iets zwaarder als de gewone 3 serie. Ik zou dan liever de diesel (320d) pakken. Met de 320i GT moet je af en toe iets te vaak het gas diep intrappen om tempo te maken. Dat is overigens ook het oordeel van mijn pa (een rustige rijder). Die had in zijn voorganger (X3 2.0d 177 pk) gevoelsmatig minder moeite om mee te komen. De 320i GT is overigens wel sneller. Topsnelheid op teller circa 235 km/h.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan