Skoda vs BMW

lugolux78

Forumguru
Nooit Bayrischer Mist Wagen...
Doe mij dan liever de 4 ringetjes als geld geen rol speelt.
In deze vergelijking zeker de RS, vind die Biiiemer echt helemaal niks. Prijs per centimeter / liter ruimte, bereken dat maar dan is het gauw over....
 

VEEJAY

Forumguru
Als je JC kent dan weet je dat een 3,4 of 5 serie perfect bij hem en zijn status past. De snelle Golfjes en Leonnetjes is hij denk ik wel gepasseerd nu. Een A5 of A6 zou natuurlijk ook kunnen.
 
Laatst bewerkt:

___JC___

Forumguru
De A5 is natuurlijk de Audi tegenhanger van de 4 serie. Ongeveer net zo duur, net zo premium en net zo veel vermogen. Ik vind de A5 echt heel mooi om te zien, maar het rijden is echt een stuk minder. Nog los van het FWD - RWD verschil uiteraard.

VJ, ik status? Ik rij al jaren in Skoda's man! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Je bent erg bescheiden JC, dat siert je. Misschien toch maar een Octavia III dan maar? Ik heb begrepen dat deze net zo comfortabel zou rijden als een BMW 3 serie, dus dat zit wel goed!
 

___JC___

Forumguru
Haha, ik ga nog in de Octy proefrijden hoor. Zeker nog een kanshebber, maar ik denk dat met name de korte deuren en dus krappe instap me gaan tegenvallen.
 

sitechris

Donateur
Voor een budget van 50k en een beetje is het gras bij de buren toch wel groener. Als budget niet het issue is (want leasebudget) waarom dan in een Octavia (maar 220 pk, geen sperdifferentieel, geen 4*4) rijden? Persoonlijk vind ik de Octavia ook net wat te hoog geprijsd, zeker in vergelijking (daar hebben we hem weer) met de Cupra.

Voor 50k kun je gewoon heel veel leuks kopen op dit moment.

Overigens is je rijbewijs kwijtraken niet het grootste risico in een Golf. Ik zou me meer zorgen hierover maken....
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1135815/vw-golf-in-bilthoven-acht-keer-gekraakt.html
 

WouterVdV

Actief lid
Hoe komt het trouwens dat de RS in Nederland zoveel duurder is dan in België? Als ik op de NL site kijk van Skoda staat er dat je een RS berline hebt vanaf 37.090 euro terwijl ik 34.000 euro ongeveer betaal met nog een hoop opties bij.
 

WouterVdV

Actief lid
Moesten ze in België dezelfde belastingen hanteren en en ik zou dit nog kunnen betalen (wat niet het geval is) zou ik voor BMW kiezen, maar dan een 3 reeks ipv een 4 reeks.

Ik veronderstel dat het niet uithaalt als je in België je auto zou kopen dan? (Geen kennis als het aankomt op invoer van wagens uit een ander land :D )
 

CDK

Forumguru
Nee maakt idd niet uit, je betaald uiteindelijk bij invoer dezelfde belasting, soms is een gebruikte auto wel iets voordeliger
 
@sitechris , voor 50 k kan je zeker wat leuks kopen . Het is maar wat je wil. Had voor de gein een supeb combi 170 TDI vergeleken met een a6 combi , zelfde motor . De super kwam ik iets over de 50 uit haast alle opties . Met de a6 ..Pff dik over de 70 , wel een groot verschil hoor .
 

sitechris

Donateur
Dat is zeker een groot verschil. Maar wat krijg je terug als je de auto 3 jaar en 100k inruilt? Zeg dat je voor de 2.0 TDI 22k terugkrijgt en voor de Audi 35k.

Dan is je afschrijving van de Skoda 28k in 3 jaar, voor de Audi 35k. Dan scheelt het nog maar 7k. Doe mij dan toch maar de Audi.

Ga je de vergelijking maken met de incourante Superb V6 (die ook nog eens duur is vanwege de CO2 heffing) dan speel je waarschijnlijk gelijk. Dan kies ik toch liever de kwalitatief hoogwaardigere Audi en accepteer ik dat de aanschafprijs wat hoger is. Dus een Superb kopen hoeft niet altijd slim te zijn. Hoeft niet een reden te zijn om hem te laten lopen, ik koop zelf ook wel eens incourante auto's (mijn huidige Renault bijvoorbeeld)
 

VEEJAY

Forumguru
Irrationeel das de mijne helemaal op alle vlakken! Echter is het wel eentje waar ik naar omkijk als ik hem geparkeerd heb en elke keer weer blij ben dat ik er een stuk mee kan rijden.

Mocht de emotie wegzakken rijdt ik zo naar de DACIA dealer en krijg waarschijnlijk geld toe op een nieuwe. Dan ben ik rationeel en vinden de buren mij weer liev.

Wat ik wil zeggen is dat een Lease auto wat minder vrijheid (48 maanden doorgaans) geeft dus begrijp ik dat je in dat geval niet over een nacht ijs wil/kan. Een emotionele keuze ligt dan wat verder weg.
 

Desperado

Forumguru
Doe ik ook ondanks dat ik een eenvoudige O1 combi heb van 14 jaar oud.
Ik heb hem heel bewust uitgezocht. Toen ik Felicia reed wou ik al een Octavia rijden.
Voor mij zou een Audi dan ook geen optie zijn, ik zou die Superb kiezen.
 
Bovenaan Onderaan