Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
En we hebben een nieuwe optie voor op de lijst...

De Golf R...3 deurs, handgeschakeld, met Executive plus pakket (grootbeeldnavi) en wat opties komt ie rond de EUR 52k uit. Zoveel voor een Golf hoor ik jullie denken. Jawel, maar wel met 300pk en 4wd! Een collega heeft dit weekend proef gereden en is om. Ik vond de GTI performance erg zenuwachtig en zoekerig, maar de R schijnt heel anders te rijden....Toch maar ff proefrijden dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou wel een kluisdeur in mijn garage laten bouwen alvorens zoiets aan te schaffen - die kosten komen er nog bij... :jaja:
 

sitechris

Donateur
Ze zijn idd wel wat diefstalgevoelig, maar dat moet je niet weerhouden om er eentje aan te schaffen. Als daily drive is de Golf R perfect. Retesnel en een goede mix tussen comfort en dynamiek. En topkwaliteit.

Wel vind ik dat de Golf R net wat te hoog is geprijsd. Een Seat Leon Cupra kost met dezelfde opties 15k minder. Vind ik teveel geld. Met het sperdifferentieel ook een geweldige auto met bergen grip.
 

VWim

Forumguru
Of wachten tot er een Cupra4 komt zoals deze er ook het verleden was. Geen idee of die weer komt, maar dat zou wel een bommetje zijn...
 

CDK

Forumguru
Nee dan toch zeker de R 4 motion ipv de cupra! nog ff langs een gerenommeerde tuner voor een maatchip en je hebt helemaal een beest van een auto :)
 

VWim

Forumguru
Zou ook voorkeur hebben voor de R 4 motion, maar de Leon zou in een dergelijk geval wel een paar euro voordeliger uitpakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Er gaan geruchten dat er een Leon Cupra R versie komt ook 300pk en 4wd. Het is natuurlijk maar de vraag of dat echt zo is, ook gezien de Cupra die al 280pk op de voorwielen krijgt. Nadeel van de Leon is bij voorbaat al de minder afwerking met name van binnen en het kleine navi scherm.
 

jfk104

Actief lid
En we hebben een nieuwe optie voor op de lijst...

De Golf R...3 deurs, handgeschakeld

Dan misstaat de Audi S3 ook niet in het rijtje....

Ook 300 pk en Quattro

Handgeschakeld 49k (sportback, limo is iets duurder)
S-tronic 51k (sportback, limo is iets duurder)

Rijke standaarduitrusting.
 

VWim

Forumguru
idd, maar voor pro-line plus met navi en B&O geluidssysteem wel even 4500 euro aftikken. Dan komt er nog een kleurtje bij voor iets meer dan 900 euro en een paar dakdragers voor 370, privacy glass voor 560, panoramadak voor 1331, evt skiluik voor 217, verder nog stoelverwarming al dan niet met supersportstoelen voor 461 of 1365 en dan nog een zelfdimmende binnenspiegel voor 217.

Opties voor veiligheid en assistentie ben ik maar even "vergeten" anders ga je de 60k gemakkelijk te boven. Vergeet verder de kosten voor aflevering en tenaamstelling niet.
 

sitechris

Donateur
De Audi S3 zal idd duurder zijn in de opties. Bij VW kun je eea nog net wat makkelijker aanvinken. Eens overigens dat de vw een mooier dash heeft. Leon is niet onaardig, maar de golf is bijna premium op dit gebied.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Ik heb welgeteld één 4 serie gespot (behalve de twee waar ik in proefgereden heb natuurlijk :D ) en nog geen RS.

Overigens heeft de Golf een groot nadeel waar mijn broer me op gewezen heeft. Het risico op het kwijt raken van je rijbewijs.... :facepalm:
 

Fean

Forumguru
Als ik moest kiezen tussen een Golf R of een S3.. dan was het de laatste. Die is véél exclusiever dan een bontkragen Golf. Een Golf is en blijft een Golf, al gooi je er een V8 compressor in..
Sowieso met dit soort auto's een handgeschakeld nemen! Sportiever en veel meer beleving.

Je zou ook voor een 428i kunnen kijken met een M sportpakket 18inch.. ongeveer 53k en +-900e in de lease.. 48mnd 25dkm! Puike bak! Collega heeft net de offerte gekregen...

Opties kosten veel geld in het premium segment. Ik bespeur dat ik zelden gebruik maak van de extra opties.. zonde.
 

___JC___

Forumguru
De 4 heeft wat mij betreft tenminste een Executive pakket nodig en grootbeeldnavi + hifi upgrade. Een 428i ga je dan niet onder de EUR 60k houden volgens mij en dat wordt me echt te gortig..

Een Golf blijft inderdaad een Golf daarom hou ik met belangstelling de Seat optie in de gaten.
 

van_der_P

Senior Member
na chiptuning bij JD mag je op 350pk en 475Nm rekenen..

en dat allemaal uit een 2 - litertje :nailbiting:
Ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van zoveel pk in een compacte middenklasser. Wat kun je er meer mee dan met een Golfje met 'maar' 200 pk ?
Die 200 pk in het Golfje in combinatie met een leuke uitvoering/accessoires daar profiteer je iedere dag van.
 
Bovenaan Onderaan