Skoda vs BMW

Karolina

Forumguru
Coupe is leuk om te zien, maar merk nu al dat in dagelijkse praktijk het hem nooit zou worden. Er zitten teveel kleine nadelen aan.
Het gaat hier om een auto voor JC met zijn vrouw/vriendin. Geen kinderen mee, geen honden mee, geen kampeeruitrusting mee..... ;)
Dan kies je toch een auto voor jou en je partner en niet wat er niet meehoeft qua andere zaken?? Jullie geven goedbedoelde adviezen maar die komen allemaal vanuit jullie eigen gezins situatie en dan is een Skoda vaak beter ja! Maar voor een "DINKY" is een Skoda misschien niet de juiste auto!
DINKY = Double Income No Kids
 

Noord26

Forumguru
Daarom zeg ik het ook. Schoonvader is ook alleen nog met de vrouw alleen thuis. Maar even een plantje of koffer ophalen is niet leuk in de auto hoor. TS moet gewoon gaan proefrijden. Mijn voorkeur zou toch een S3 boven een A5 zijn als de ruimte niet nodig is.

ps. Hier is het ook een Dinky samenstelling. Voor de praktijk staat er de SuperB. Voor stadsritjes een Alto. En voor plezier een Honda Blackbird.. ;)
 

Karolina

Forumguru
Daarom zeg ik het ook. Schoonvader is ook alleen nog met de vrouw alleen thuis. Maar even een plantje of koffer ophalen is niet leuk in de auto hoor. TS moet gewoon gaan proefrijden.
Pffff, dan belt je schoonvader gewoon toch naar jou, Noord26! Haal jij dat plantje even op in de grote slee van je? Hoe vaak komt dat nou voor dat er een plantje niet past of een koffer? Koop je toch gewoon een andere koffer voor je vakantie!
 

Noord26

Forumguru
We wisselen hier in de familie regelmatig van sleutels (voor een dag) met de auto's en motoren. Zouden meer mensen moeten doen. ;)

TS heeft gewoon voorkeur voor bepaalde merken en uiterlijk. Dat gaat gewoon die BMW worden lees ik al pagina's lang, echter moet de bevestiging gewoon nog even komen. Of gerechtvaardigd kunnen worden.
 

LT83

Forumguru
Daar heeft JC toch ook nog een andere auto voor Noord, die heeft wel wat extra ruimte lijkt mij ;)

Lees het topic eens goed door!! Proefrit is ookal geweest in de Bimmer!!
 

Karolina

Forumguru
TS heeft gewoon voorkeur voor bepaalde merken en uiterlijk. Dat gaat gewoon die BMW worden lees ik al pagina's lang, echter moet de bevestiging gewoon nog even komen. Of gerechtvaardigd kunnen worden.
Nou, ik lees even terug en zie dat de BMW 150 euro / maand duurder is in de lease dus dat hakt er wel even in qua budget van de werkgever of bijbetaling indien nodig van de werknemer! Dus zo simpel zal het niet zijn als jij schetst! Daarnaast, het is van de TS al nu zijn 4e Skoda dus de 5e zou erg dichtbij kunnen zijn! Zelf zou ik voor de BMW gaan, gewoon eens een keer iets heel anders!
 
Laatst bewerkt:

hpolie

Senior Member
Koop toch gewoon de auto die jullie alle 2 leuk en goed vinden, dat is wel zo simpel.
Vorig jaar heb ik de Fabia Combi gekocht op aandringen van mijn vrouw om dat zij niet een kleinere auto wilde, en ik zelf ook wel de Fabia Combi voor die prijs leuk vond, dus die beslissing was snel gemaakt. Wij blij en de dealer blij dat we geen kleinere wilden! :D Daar de dealer ook normaal mee denkt aan zijn portemonnee :lezen:
 
Beste allemaal,

Als er een autolandschap zou zijn dat alleen uit de Octavia RS combi DSG 220pk met alles erop en eraan of uit een BMW 420i 8-traps automaat zou bestaan, dan zou het voor mij niet moeilijk zijn. De Octavia. Reden: mijn vriendin en 2 kinderen passen niet in de BMW coupe.

For my few cents...

Groetjes... Willem-Jan
Kan juist ook een reden zijn om voor de BMW te gaan. Kun je tenminste zonder gezeur cruisen! ;)
 

___JC___

Forumguru
Ik heb het dus getest en het valt wel mee met het uitstappen. In mijn ervaring heb je meestal wel 50cm tot de volgende auto. Enuh wie mooi wil zijn moet soms wat pijn lijden natuurlijk. :)

Ik zal eens kijken naar de V60, maar mijn idee was ook dat ie niet echt ruim is.
 

sitechris

Donateur
Gevaarlijke aannames ;). Dan kun je ook de V40 nog overwegen. Is wel een hele prettige reisauto en je hebt een vijfcilinder onder de kap!
 

Karolina

Forumguru
Duh! BMW heeft de Gran Coupe 6 serie en binnenkort ook een iets kleinere Gran Coupe op basis van de 4 serie! Met 4 deuren toch echt een Coupe!
Kan natuurlijk alleen bij BMW!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dat scheelt enorm met instappen vanwege de grote portieren
Dat klopt - mits er ruimte is om die grote flappen ook daadwerkelijk open te doen.
Zodra je echter te maken krijgt met een wat krappere ruimte (garage, carport, parkeerplaats) is zo'n grote deur helemaal niet praktisch meer, maar moet je een soort slangenmens zijn om in- of uit te stappen. Of jáááren yogatraining achter de rug hebben natuurlijk...
Daarom voor mij toch maar de wat kleinere portieren van een 4- of 5-deurs koets! :jaja:
 

JJ1982

Lid
Even mijn mening betreft bmw vd Skoda. Wij hebben het voorrecht om ze alle twee op de oprit te hebben. Alleen dan wel een octsvia 1.8 dsg en bmw 550 i .Wat ik merk is de octavia is een heel goede auto met veel ruimte en alle luxe die je maar wilt tegen zeer nette prijzen. Rijd goed, voelt goed en zit degelijk in elkaar. Maar als je van echt auto rijden houd zit er in de bmw veel meer beleving. Zit net beter in mekaar en is meer overnagedacht. Maar bmw is nooit geen ruimte wonder geweest. Heb je de ruimte niet echt nodig en houd je van lekker auto rijden kies voor de bmw. Is het niet meer dan een gebruiks voorwerp wat praktisch moet wezen kies octavia. Wat betreft het status symbool. Dat is wat de mensen er van maken. Ik vind een Bentley heeft status;) En voor de rest is het kan je het betalen of heb je het geld er voor over lekker doen. :jaja: :thumbsup:
 

VEEJAY

Forumguru
Dit weekend mooi weer dus lekker op pad geweest, beetje naar familie en een beetje rondtoeren. Ik kan niet zeggen dat ik of mijn gezin iets van de Octavia mis. De Bimmer die ik heb is ook rijk uitgerust, misschien dat dit het verschil ook wel maakt. Ik begin de complimentjes en duimpjes eigenlijk wel leuk te vinden nu. Ik merk weinig afgunst (gelukkig!), er wordt je dus echt wel wat gegund door anderen!

Waarschijnlijk door het koppel van 1250-4000 van 350NM hoor je de motor niet maar voel je wel een redelijk duwtje in de rug, mijn vrouw heeft niks in de gaten als ik naar 180 accellereer puur op koppel (In de Octavia begon ze bij 150 al te mopperen of het wat rustiger kan). Als je voluit gaat (dus boven de 5000 toeren) hoor je de motor wel, maar ik vind het niet eens zo een lelijk geluid, want er gebeurt ook wel degelijk wat (dit in tegenstelling tot een 320i die ik heb proefgereden).

Ik moet zeggen dat ik met de Skoda best rap (lees: altijd te hard) ergens naartoe reed, alsof ik zo snel mogelijk weer wilde uitstappen. Met de Bimmer daarintegen vind ik het jammer als ik uit moet stappen. Heel apart....
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan