Skoda vs BMW

maarten77

Actief lid
Onvergelijkbare auto's. Ik vind de 4 erg mooi. Maar niet zo praktisch. Ik heb tegenwoordig een kinderwagen mee te nemen en andere zooi, dus dan valt de BMW gewoon af. Juist om praktische redenen de skoda gekozen. Plus het comfort natuurlijk. Als al die praktische dingen niet zouden tellen zou ik wellicht de bimmer kiezen. Al vind ik hem niet echt ingetogen. Enerzijds zou ik er graag in rijden, maar niet overal in komen voorrijden.
 

sitechris

Donateur
Voordeel van de 4 boven de 3 zijn idd de looks. Mooie auto hoor! Sportstoelen zijn overigens een must!

Zonder m pakket en met 18 inch wielen heb je prima comfort denk ik. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de octi rs
 

RayDelft

Forumguru
Ik zou altijd voor de BMW gaan als het geen BMW zou zijn.
Maar even zonder dollen, de BMW is een gelikte auto, maar eigenlijk onvergelijkbaar.
Het is kiezen met verstand of met emotie.
Daarom ben ik dus Skoda gaan rijden.
Niet sexy, niet macho, geen status, lokt geen agressie uit, maar wel, luxe en rijdt fantastisch, en is grooooot.
 

sitechris

Donateur
Het valt me wel op dat ook Skoda rijders vaak bezig zijn met wat anderen van hun auto vinden. Dat zie ik nu al bij een aantal mensen terug in de argumentatie. Iets met hoofd en maaiveld zeg maar.

Boeien wat andere mensen van je auto vinden. Jijzelf moet er in rijden en naar kijken. Maak het jezelf vooral niet te moeilijk ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Het valt me wel op dat ook Skoda rijders vaak bezig zijn met wat anderen van hun auto vinden.
Het ging en gaat mij er vooral om wat ik zelf van de Skoda vind.
De NoNonsense-uitstraling past meer bij mijn karakter dan het "KijkMijEens" van diverse andere merken en dát was in vrij grote mate bepalend voor mijn keuze.
Wat een ander daar vervolgens van vindt, laat mij volstrekt antarctisch...
 

Pollewop

Forumguru
Exact ! Na vele jaren, 30 jaar of zo..., in allerlei vrij luxe leaseauto's gereden te hebben, heb ik bewust gekozen voor een automerk met kwalitatief goede auto's en een lage "statusdruk". Skoda vind ik echt zo'n merk.
Een merk met een hoog "no-nonsense" gehalte...
 

___JC___

Forumguru
Ik ben nu aan mn 4e lease Skoda bezig dus ik snap zeker de no nonsense houding van het merk.
Op een of andere manier zou ik het minder erg vinden om in een "dure" BMW te gaan rijden dan in een dure VW of Audi, dan neem ik liever een Skoda.
 

Pollewop

Forumguru
Als je al vier Skoda's hebt "versleten" kan ik me voorstellen dat je eens wat anders wilt gaan rijden. Zeker als je kans krijgt een vrij vette BMW te kunnen rijden.
Ik heb ca. 12 leaseauto's gehad (een mix van Volvo, BMW, Ford, Audi, Mazda, VW, Citroën), en dan krijg je een heel aardig beeld van hoe de veschillende merken zich verhouden... Is ook leuk; Eens wat anders...
 

LT83

Forumguru
Het valt me wel op dat ook Skoda rijders vaak bezig zijn met wat anderen van hun auto vinden. Dat zie ik nu al bij een aantal mensen terug in de argumentatie. Iets met hoofd en maaiveld zeg maar.

Boeien wat andere mensen van je auto vinden. Jijzelf moet er in rijden en naar kijken. Maak het jezelf vooral niet te moeilijk ;)

Gedeeltelijk mee een, alleen wanneer je met je auto bij een klant voor komt rijden ( in mijn geval bij een klant thuis voor de deur parkeert ) is er zeker wel een verschil tussen een Skoda of dat je in een BMW of Audi komt. Ondanks dat ik een echte liefhebber ben heb ik dit wel mee laten wegen, en dit was dan ook een argument voor de Octavia RS en tegen de Audi A4 2.0T toentertijd. Vooral als jonge ondernemer kijkt het een beetje vreemd als je in een vrij luxe auto voor komt rijden, een Skoda wordt toch "onderschat".
Overigens ga ik dit argument in mijn volgende keuze niet meer mee laten wegen ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb een stuk of 4 Audi's gereden in de tijd dat het nog een soort "gedekt-chique" auto's waren, dus voordat men zich meer op het BMW-segment (met de daaraan verbonden uitstraling) ging richten.
Bij de komst van de eerste A4 ben ik ("dus") afgehaakt... :)
 

Noord26

Forumguru
Er wordt gevraagd om een auto met een ruime zit en instap en dan is de V60 absoluut niet aan de orde.

In de familie rijdt mijn oom met 2,17 ook een V60. Heb je er zelf wel in gereden dan met de stoel in de juiste stand? BMW 4-serie een ruime instap, huh?
 

WillemJan

Forumguru
Beste allemaal,

Als er een autolandschap zou zijn dat alleen uit de Octavia RS combi DSG 220pk met alles erop en eraan of uit een BMW 420i 8-traps automaat zou bestaan, dan zou het voor mij niet moeilijk zijn. De Octavia. Reden: mijn vriendin en 2 kinderen passen niet in de BMW coupe.

For my few cents...

Groetjes... Willem-Jan
 

eddiea

Forumguru
In de familie rijdt mijn oom met 2,17 ook een V60. Heb je er zelf wel in gereden dan met de stoel in de juiste stand? BMW 4-serie een ruime instap, huh?
Mijn broer heeft er eentje en als ik er in wil moet ik al toveren. De zit is voor mij (196cm) prima maar ruim is het zeker niet. De BMW is een tweedeurs. Dat scheelt enorm met instappen vanwege de grote portieren.
 

___JC___

Forumguru
De coupe is inderdaad heel ruim omdat het een coupe is. Je zit laag en onderuit. Vanwege de adviezen hier nog even geprobeerd uit te stappen met een auto naast me op 50 cm afstand. Dat gaat op zich wel dus dat viel me alles mee.
 

Noord26

Forumguru
Coupe vind ik juist een nadeel met de grotere portieren bij in en uitstappen in de praktijk. Schoonvader rijdt zo'n Merc E coupe. Maar wat een gedoe met uitstappen naast een andere auto zonder die te raken, mensen op de achterbank parkeren is ook niet aan te raden, plus de kofferruimte kan nog geen eens een redelijk koffer in ivm de vaste achterruit.

Coupe is leuk om te zien, maar merk nu al dat in dagelijkse praktijk het hem nooit zou worden. Er zitten teveel kleine nadelen aan. Houd daar rekening mee bij je keuze.

TS geeft aan de optie voor een O3 Combi te hebben, maar mijn ervaring is dat een V60 ruimer is (mits juist ingesteld natuurlijk) qua ruimte voorin en instap. Daarom begrijp ik niet dat een V60 vanwege de ruimte geen optie zou zijn en een O3 Combi wel. Bovendien is het een mooi compromis tussen sportief en tour.

Gewoon gaan rijden met die karren blijft de enige juiste optie.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan