Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
Ik weet dat je niet echt enthousiast wordt van de 2.0i motor van BMW Chris, maar ik vond het in de 428i echt een lekker blok, zeker in combinatie met de automaat. Hij klinkt vooral stationair vreselijk, dat ben ik met je eens. Morgen heb ik een proefritje gepland in de 420i dus dan kan ik vertellen of het inderdaad voelt als een instappertje. Als ie echt te weinig vermogen heeft kan het blok redelijk goedkoop wat opgefokt worden, maar dat geldt uiteraard ook voor de RS. Ik denk alleen dat de BMW er wat beter meer om kan gaan dat extra vermogen.

Wat ik als nadeel zie van de RS is de fwd en de voordeuren zijn wat kort waardoor ik me er een beetje in moet wurmen. Ik heb de dealer gesproken en kan pas in april proef rijden in de RS, maar dat ga ik zeker doen. Ik heb nog ff voordat ik moet bestellen.

Wat betreft alternatieven heb ik het meeste volgens mij wel overwogen. Ik zoek iets met voldoende ruimte achter het stuur, lekker veel vermogen, redelijk in de opties en dus onder de EUR 50k. Frans en Japans hebben niet mijn voorkeur, maar op zich sta ik overal voor open dus roept u maar.

De ruimte die je nodig hebt moet je niet onderschatten. Ik was een keer bij het Motorhuis in Leiden waar ze verschillende modellen hebben. Daar heb ik een Insignia, C5, Croma, Antara en Astra gepast en dat ging eigenlijk allemaal niet...
 

___JC___

Forumguru
Een 3 serie vind ik dus wat saai in vergelijk met de 4 serie en is ook te krap.
Een nieuwe Jaguar met opties voor onder de 50k? Ja die zou ik ook wel willen.. :)
 

Noord26

Forumguru
Persoonlijk vind ik de 4-serie de meest lelijke neus hebben van BMW tot nu toe op een X3/5 na. Maar goed smaken verschillen.

Ik ben zelf altijd in de veronderstelling dat een 135i net onder 50K zou zitten, maar dat heb ik denk ik mis?

Met Merc is vloeken bij een getinte BMW voorkeur neem ik aan: http://www.autoweek.nl/auto/76386/mercedes-benz-c-200-prestige

44K voor een Octavia RS zou ik nooit kunnen doen als je voor die prijs ook een V60 T5 R kunt kopen: http://www.autoweek.nl/auto/74981/volvo-v60-t5-r-design

Of natuurlijk het kleinere broertje V40 in dezelfde trim. Top auto.
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Even out of the box denken:

Opel Astra OPC
Of is deze voorin ook te krap? Prachtige auto IRL en qua comfort denk ik nog wel acceptabel. Een unieke auto ook, bijna niet verkocht.

Volvo V40 T5
geen hele spannende auto, wel een comfortabele auto (fijne stoelen ook!) en fijne vijfpitter onder de kap!

BMW 2 serie
Ook een gave auto om te zien. Net wat voordeliger als 4 serie.

Toyota GT 86
Bochtenriddertje

Peugeot RCZ R
270 pk, mooie looks. Schijnt aardig te rijden

Nieuwe Mercedes C-klasse
Mooie auto, weet niet hoe deze rijdt

Golf R
4WD, heel veel power. Gaat met wat opties denk ik wel over de 50k heen. Veel geld voor een Golfje.

Audi TT 1.8
Chippie erin en gaan met die banaan. Mooie auto, ondanks leeftijd.

Mercedes A250 Sport
Alhoewel deze auto wel erg prijzig is. De CLA vind ik trouwens spuuglelijk. Maar smaken verschillen.


Niet genoemd
Audi A3/A4/A5 (gaaaaappppp)
Megane RS (te extreem als daily)
Alle andere Volkswagen (te saai)
Alfa Giulietta QV (niet goed genoeg)
Ford FOcus ST (te krappe stoelen)
Megane GT 220 (te saai)
 
Laatst bewerkt:

Karolina

Forumguru
De BMW zou ik kiezen. De 184 pk motor is voor alledaags werk ruim voldoende. De rest van de BMW is namelijk helemaal top! De RS is ook erg mooi, valt wel iets meer op dan de BMW denk ik, maar ik zou me iets lekkerder voelen in de BMW vanwege de achterwielaandrijving! Succes met kiezen!
 

___JC___

Forumguru
Astra, Toyota, RCZ, Merc A, Focus vallen af want die zijn echt te krap. Ik kan de Volvo dealer eens binnen stappen om te passen, maar ik heb niet zoveel met Volvo eigenlijk. Nieuwe Merc C-klasse zou eventueel kunnen misschien. De 2 serie vind ik minder mooi dan de 4 serie en zoveel goedkoper is ie trouwens niet.

Audi TT past echt niet bij me :)
 

CDK

Forumguru
wat je keuze ook mag worden, ik denk (zeker te weten) dat je sowieso je 4x4 gaat missen, met de RS dagelijks bij sportief rijden om het vermogen op straat te brengen en met de Bimmer op natte en gladde dagen en daar hebben we er ook veel van in dit fijne land ;)
 

VWim

Forumguru
Een proefrit in de V40 kun je wel achterwege laten bij een lengte van 2.10 meter, tenzij je het net zo wil doen als in Police Academy:
Kijken vanaf 1 minuut en 7 seconde:

Dat ding is echt monsterlijk klein!
 

___JC___

Forumguru
Bij de BMW kan grip verliezen heel leuk zijn.. :)

Infinity is wel een goeie tip nog misschien! Vanaf 40k en echt een mooi ding!

In mijn herinnering zijn Volvo's ook erg krap. Ik heb weleens in een V70 geprobeerd te rijden....ging eigenlijk niet.
 

LT83

Forumguru
Met gladheid is een achterwielaangedreven auto wel echt een ramp om in te rijden. Maar goed hoe vaak hebben we dat nu echt hier, sneeuw bijvoorbeeld, bij nooit toch.

Volgens mij is die Infiniti er trouwens alleen in een dieselversie of een benzine topversie van circa 60k niet?
 

Desperado

Forumguru
De moderne auto's hebben toch allemaal esp en meer van die zorg ervoor dat ik alleen maar rechtuit kan rijden zonder slippen snufjes. En bij 2 vlokken sneeuw rijdt bijna iedereen 60 op alle banen. Dus geen probleem :banghead:
 

RogerS

Forumguru
Uit mijn eigen beperkte ervaring, vergelijk van mijn eigen Skoda en de BMW 320i met 8 traps automaat van mijn vader, zou ik qua rij-belevenis toch voor de BMW gaan.
In mijn geval, 2 opgroeiende kinderen, is een coupé niet zo handig dus daarom zou ik kiezen voor een 320i GT.
 

LT83

Forumguru
De moderne auto's hebben toch allemaal esp en meer van die zorg ervoor dat ik alleen maar rechtuit kan rijden zonder slippen snufjes. En bij 2 vlokken sneeuw rijdt bijna iedereen 60 op alle banen. Dus geen probleem :banghead:

Dat zal best wel, mijn MB Vito uit 2008 is met zijn 150pk cdi motortje in ieder geval al een ongeleid projectiel op rotondes en in bochten met sneeuw en een klein beetje gas.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan