Skoda vs BMW

ertromp

Forumguru
Ondanks dat ik Skoda een warm hart toedraag moet ik toegeven als ruimte geen issue is dan zou ik voor de Bimmer gaan. Wat een mooi model en zo'n 8 traps automaat daar wordt je volgens mij wel vrolijk van.
En volgens mij is er door tuning veel uit de BMW te halen.
Dus ik zeg: BMW
 

LT83

Forumguru
@VEEJAY : ik bespeur toch geen aanzoek:deuk:

Maar inderdaad als vrijgezel moet je toch echt in de Bimmer stappen.

Heb zelf tijden lang een BMW 325 cabrio gereden en m'n vrienden zeiden altijd het is de "ku&€en magneet" :D

Heeft zeker dezelfde werking als een labrador puppie dan...;) Heb bij mijn vriendin ookal voorgesteld om gewoon ieder half jaar een nieuwe hond te nemen (en een nieuwe vriendin dan, maar dat heb ik niet verteld) :D
 

VWim

Forumguru
Stel je zou voor die BMW gaan, hoe tof zou je het dan vinden als je op de Duitse snelweg opgejaagd en voorbij gescheurd wordt door die RS. Die 40 pk meer mag je dan misschien niet merken tot de 100, maar ik verwacht toch wel dat de RS daarna fors sneller is.

Als je de ruimte niet nodig hebt zou ik overigens voor de BMW gaan.
 

___JC___

Forumguru
Ik heb naast de leaser nog een ouwe Buick en een Chevy Van inderdaad dus als we ruimte nodig hebben dan komt dat best goed. :)
Ik vind het allebei auto's waar ik graag in zou rijden, als de prijzen gelijk zouden zijn werd het toch de BMW op afwerking, rijeigenschappen en looks. Maarrr de BMW is rond de EUR 150 duurder per maand en dat is toch geld.
 

VWim

Forumguru
Waarom is die bmw zoveel duurder? Is toch beide 25% bijtelling.

Het verschil in CW is €4000. Dat is een verschil van 1000 bijtelling per jaar, reken even met 52% = 520 euro. Deel dat door 12 kom ik op 43 euro netto per maand. Waar komt die andere 100 vandaan? Extra eigen bijdrage?
 

___JC___

Forumguru
Overigens is de tussen stand 7 - 6 in het voordeel van BMW. Dat had ik dan weer niet verwacht...
No kids hier dus de BMW is praktisch genoeg inderdaad.
 

VEEJAY

Forumguru
Wat is je antwoord als ik je vraag waarom zou je niet weer een SuperB 1.8TSI DSG bestellen, chippen en daar weer 4 jaar in rijden? Wat vind jij nu de verschillen tussen je SuperB en deze O3 RS?
 
Ik kies de BMW en bestel de RS.....
Tja, bij mij is de auto toch vooral een praktisch gebruiksvoorwerp en dan is de Combi veel handiger.

Maar die BMW zit er toch bruter uit en voor wie het belangrijk vindt, staat toch een paar treetjes hoger op de statussymbool lader.
 

___JC___

Forumguru
Weer een Superb heb ik wel aan gedacht, maar ik heb de ruimte gewoon niet nodig en de 4x4 is weer duurder geworden dan 4 jaar terug. Ik vind het een topbak, maar ben wel aan wat anders toe.

Ik heb de Golf GTI Performance proefgereden, maar die vind ik te krap/zenuwachtig rijden. Misschien dat de Leon Cupra R DSG (300pk 4wd) nog een optie is die dit jaar verwacht wordt. Verder zou ik het echt niet weten. Ik heb nogal wat ruimte nodig (2.10m). Die heb je in Skoda's altijd wel en in de BMW lig je lekker onderuit.
 

LT83

Forumguru
De Leon krijgt volgens mij 280pk, maar dat is een detail natuurlijk. En de Golf R is dat geen optie dan.
Door de grotere turbo, 4x4 en het hogere gewicht waarschijnlijk een stuk minder zenuwachtig (deze heeft wel 300pk)
 

___JC___

Forumguru
Golf is zeker leuk, maar de Leon zal wat goedkoper zijn. Blijf een Skoda rijder he... :)
Maar in Top Gear hadden ze het over 300pk, 280pk is ook iets te dicht bij de 265pk die de Cupra krijgt lijkt me?
 

VWim

Forumguru
Ik kies de BMW en bestel de RS.....

Met de wetenschap van 1800 euro meer zou ik dat denk ik ook doen. Dat verschil zou het me niet waard zijn.

Hierboven worden overigens nog wel wat leuke alternatieven geroep, waarbij ik opmerk dat ik niet verwacht dat de Leon heel veel ruimer is dan de Golf. Blijft lastig dergelijke luxe problemen.
 

hpolie

Senior Member
Onderzoek eerst eens hoe het in je eigen omgeving en werkkring zal aanslaan, als je ineens in zo op vallende BMW aan gaat komen.! Daar ik uit ervaring weet dat dit van een hele grote invloed kan zijn. Een auto kan je aanzien maken maar ook breken. :lezen:

Edit: Symply Clever :D
 
Bovenaan Onderaan