Skoda Tuning ervaringen

Arco

Forumguru
Met de winterbanden eronder zelfs in zijn 4 als ik doorduw.
Ik schakel nu wat vlugger op in de lage versnellingen om dit te vermijden.
Geert had me trouwens verteld over je koppeling, vandaar gevraagd om het koppel wat te beperken.
Hoe ervaren je familieleden de upgrade? Is wel heftig niet?
 

yesRS@

Forumguru
De oudste zoon keek eens met van die verwonderde ogen bij het accelereren :geek:. Die had het onmiddellijk door.
En eerlijk, de vrouw weet er niet van:D ze gaat nooit boven de 3000 tr. En een auto interesseert haar eigenlijk geen bal :)
 

philippe bakker

Forumguru
Je mag die kleinere gechipte motoren ook niet onderschatten, gewicht speelt ook een belangrijke rol.
Heb enige tijd geleden zo eens een ganse tijd een alfa mito 1.4 TB ( waarschijnlijk gechipt) meegepakt
Straf !
De oudste zoon keek eens met van die verwonderde ogen bij het accelereren :geek:. Die had het onmiddellijk door.
En eerlijk, de vrouw weet er niet van:D ze gaat nooit boven de 3000 tr. En een auto interesseert haar eigenlijk geen bal :)
Mijn vrouw weet ook niet van mijn chip. Ze zou toch maar zagen
 

CDK

Forumguru
Triestig dat moeder de vrouw het niet mag weten eigenlijk :pieker:
In een relatie moet je toch ook jezelf in de ander kunnen verplaatsen en de persoon in kwestie iets gunnen, zelfs al heb je er zelf niets mee....
 

Oli4

Actief lid
1/ Octavia 2 Combi 2.0TDi DSG (PumpeDüse) Elegance met sportonderstel af fabriek uit 2006 (140Pk/320Nm)

2/ JD Engineering

3/ Stage 1 (Chip)

4/ 175Pk/350Nm

5/ Hij pakt soepeler/gelijkmatiger op over 'n groter toerentalgebied, verbruik is gemiddeld ong 0.6l/100km minder bij 't zich aanpassen aan de gewenste NL-verkeersregels.
Meestal zo'n 850km met nog 3L reserve: 6.1l/100Km cq 1:16,4.
(Ondanks fabrieksopgave van 6.2l/100Km zat ik voor de tuning toch eerder tegen de 6.9l. Boordcomputer verbruik neem ik met 2 korrels zout en gebruik de dagteller bij iedere tankbeurt).
Ondanks ESP is wielspin voorgeprogrammeerd bij gebruik van maatje 195 winterbanden bij sportief optrekken vanuit stilstand (zeg maar loden voet) ongeacht "D" /"S"/Manual. Bij de 225 zomersloffen is 't gelukkig 'n stuk minder

't blijft heerlijk om met 'n absoluut onopvallende antraciete station inc trekhaak de bespoilerde "Petjes" af en toe verbouwereerd achter je te laten.... Al zoek ik 't van nature niet op en heb dan ook 'n defensieve rijstijl (Iedere automobilist zou verplicht ook 2 jaar moeten rijden op 'n motorfiets, de ervaring die je dan opdoet neem je je leven lang mee, al zijn er ook daar Eéncelligen met 'n verstandelijke beperking)

6/ De eerste 50K waren standaard, inmiddels bijna 200K na de tuning.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Skodatek1

Forumguru
Heb onlangs op de Autobahn in duitsland een O3 RS goed kunnen volgen. Geen idee of die gechipt was maar echt los kwam die niet van mij (of hij durfde niet) :D

@yesRS@ Ik denk met een gechipte 2.0 TDI heeft ie dan wel meer moeite? :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Testedoene

Forumguru
Mijne is ook naar een sportschool geweest (ik maak hier bewust geen reclame gezien deze updates hier nogal in de schemerzone zitten).
1.2 TSI 105pk, op testbank 113 pk (aan 182km/h - 6309 rpm) naar 135,9 pk gebracht (aan 128km/h - 4414 rpm) .
Koppel van 182 NM (60km/h - 2088 rpm) naar 233 NM (aan 97km/h - 3373 rpm).
Meer kon (op RON95, +140 pk, +240 NM) maar op mijn vraag werden zowel de pk's als het koppel wat ingeperkt.
De extra kracht komt pas opzetten vanaf 2500 toeren (op mijn specifiek verzoek om de koppeling te ontlasten en omdat ik de extra kracht vooral kon gebruiken op de autosnelweg om te versnellen vanaf 90 km/h).

Op reis in het zuiden met een dakkoffer en 4 inzittenden kan ik comfortabel versnellen zonder een gevaar op de weg te zijn.

De wagen rijdt helemaal anders en ondanks dat ik mezelf een groene rijstijl aangeleerd heb en dus ook redelijk rustig rij heb ik al heel veel plezier gehad aan de update. Momenteel ongeveer 30.000 km's gereden met de update.
Ook ik kan bevestigen dat je bij een gelijke rijstijl een gelijk verbruikt hebt na de ingreep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

MrEdge_

Forumguru
1/ SuperB 2.0 TDI 150pk handgeschakeld
2/ VAG Techniek
3/ Stage 1 maatwerk
4/ van 340 Nm / 160 pk naar 436 Nm / 200 pk (grafiek niet digitaal bij de hand momenteel)
5/ Alleen maar positief. Trekt een stuk sneller op. Verbruik is nagenoeg gelijk gebleven. Topsnelheid op de Duitse autobahn met 4 volwassenen en volle bepakking 250+ op de teller. Dik tevreden dus.
6/ 15.000+
 

philippe bakker

Forumguru
'Het probleem' met als je een RS ziet rijden is dat je niet weet welke he. Een tdi ? En ja met die 184 pk daarvan ga jij in de buurt komen. Voor hetzelfde kan je een gechipte 230 voor je hebben die dan over de 300 pk heeft. Die gaat vlot wegrijden se
 

B.Stuurder

Forumguru
Triestig dat moeder de vrouw het niet mag weten eigenlijk :pieker:
In een relatie moet je toch ook jezelf in de ander kunnen verplaatsen en de persoon in kwestie iets gunnen, zelfs al heb je er zelf niets mee....
Dat ligt eraan. Mijn vrouw is nogal angstig vanwege ervaringen met ongelukken in het verleden. Ze wordt nu al angstig als ik maar half gas geef, dus zou ik de auto laten tunen dan geeft het wellicht alleen maar meer ongemak als dat bekend is. Buiten dat auto's haar geen lor kunnen schelen en ze rijdt er nooit in.
Maar niks met gunnen te maken hoor.
 

B.Stuurder

Forumguru
1.4 TSI gechipt naar ca 150 PK en 270 NM. Maar door het lage gewicht en de Ultimate 102 prima prestaties.
Het scheelt ook niet zo verschrikkelijk veel, het gaat niet om secondes verschil in acceleratie, totdat de RS ook getuned is natuurlijk, dan is het verschil wél exponentieel.
 
Bovenaan Onderaan