Skoda Tuning ervaringen

Joske

Forumguru
Ne goeie vriend van mij rijdt met een Octavia 1.4tsi handbak gechipt door Vagtechniek (maatchip op RON95) naar 197pk en 334Nm. En die goeie vriend rijdt daar ondertussen al 45.000km mee rond naar alle tevredenheid. Naar het schijnt heeft die vriend ook al menig Audi en BMW rijder te kakken gezet.. Allemaal van horen zeggen natuurlijk é
 

Ridley

Forumguru
1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model
Fabia 3 combi 2015 1.2 tsi 90pk

2/ bij welke tuner
Vagtechniek

3/ Welke stage
Standaard chip

4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek
135 pk 230NM grafiek staat hier ergens op het forum (dip is eruit gehaald)

5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
Lekker wagentje geworden wat lekker mee kan op de snelweg. Super goede ervaring met Vagtechniek welke een dip in de standaard software met nieuwe software hebben opgelost.

6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben
20.000km
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

yesRS@

Forumguru
En mijn beste vriend heeft zijn RS TSI laten tunen bij DVX performance.
Stage1: 298,9 pk en 428 Nm aan koppel.
Naar het schijnt is hij daar zeer tevreden over, vooral wat er na 2500 toeren gebeurt:nailbiting:.
De tuning staat er nu een 1000tal km op maar hij heeft al menig gechipte 1.4 TSI 'tjes alsook een allegaartje van 2.0 tdi'tjes naar zijn auspuff(en) laten kijken;)
 

philippe bakker

Forumguru
En mijn beste vriend heeft zijn RS TSI laten tunen bij DVX performance.
Stage1: 298,9 pk en 428 Nm aan koppel.
Naar het schijnt is hij daar zeer tevreden over, vooral wat er na 2500 toeren gebeurt:nailbiting:.
De tuning staat er nu een 1000tal km op maar hij heeft al menig gechipte 1.4 TSI 'tjes alsook een allegaartje van 2.0 tdi'tjes naar zijn auspuff(en) laten kijken;)
Met die waarden ga je nimeer naar 1,4'tjes en tdi'tjes kijken he. Ik kom zelf ook dichtbij die waarden en ik verlies eigenlijk nooit. Ik vind het zelfs straf als iets bijna kan volgen. Dat gebeurt echt heel zelden. Dat zijn dan 300 pk + auto's en die kom ik toch weinig tegen se
 

yesRS@

Forumguru
Je mag die kleinere gechipte motoren ook niet onderschatten, gewicht speelt ook een belangrijke rol.
Heb enige tijd geleden zo eens een ganse tijd een alfa mito 1.4 TB ( waarschijnlijk gechipt) meegepakt
 

Arco

Forumguru
Met die waarden ga je nimeer naar 1,4'tjes en tdi'tjes kijken he. Ik kom zelf ook dichtbij die waarden en ik verlies eigenlijk nooit. Ik vind het zelfs straf als iets bijna kan volgen. Dat gebeurt echt heel zelden. Dat zijn dan 300 pk + auto's en die kom ik toch weinig tegen se
Geen last van wielspin mannen in 1ste 2de en 3de als je doorduwt?
Ook @yesRS@
 

Arco

Forumguru
En mijn beste vriend heeft zijn RS TSI laten tunen bij DVX performance.
Stage1: 298,9 pk en 428 Nm aan koppel.
Naar het schijnt is hij daar zeer tevreden over, vooral wat er na 2500 toeren gebeurt:nailbiting:.
De tuning staat er nu een 1000tal km op maar hij heeft al menig gechipte 1.4 TSI 'tjes alsook een allegaartje van 2.0 tdi'tjes naar zijn auspuff(en) laten kijken;)
En is je vriend tevreden van DVX?
 

yesRS@

Forumguru
Met de winterbanden eronder zelfs in zijn 4 als ik doorduw.
Ik schakel nu wat vlugger op in de lage versnellingen om dit te vermijden.
Geert had me trouwens verteld over je koppeling, vandaar gevraagd om het koppel wat te beperken.
 
Bovenaan Onderaan